Ffsdfsd

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,43 KB

Cnceptes:-Dissuasio:posar-se al mig de la línia de pase. Intercepció:dcidir obrir primer linia de passada x atacar dspres la trajectoria d la pilota. .ETAPA 2:guanyar terreny multidireccionalment    Caract:jugadors es dispersen,equips es comencen a reconeixer,pilota encara no circula amb fluïdesa(perdues) s’ha de fer joc real adaptat. Objectius: a)atac:mantenir possessio pilota, procurar q la pilota canviï d posseïdor. B)defensa:evitar q la pilota circuli en l’altre equip. Continguts:  a)atac: passada,recepció i desmarcada. B)molestar al jugador q porta la pilota(acuit), marcar la linea de passada(dissuassio), cada jugador amb un atacant. Recomana metodologiques: 1-Joc per l’etapa:joc de les 10 passades(quan la pilota es recupera canvi d papers,no repetir passada,comptar en veu alta,no es pot tocar als jugadors. 2-Prohibit el bot:jugar col·lectivament,afavorir desmarcada,evitar monopolització, pressa de decisions sota pressio temporal. Disseny actv: a)x mantenir la possesio pilota:dominar desplaçaments amb pilota a la ma, aprendre a desmarcarse amb eficiencia,protegir la pilota. B)x la pilota canviï de posseïdor: treball selectiu de la passada i recepcio, tasques dissociar la mirada de la passada, no bot,nombre minim d passades x marcar gol. C)x evitar q la pilota circuli ntre atacants: cncepte linea passada,treball dissuassio,treball acuit(pressio). Defensa individual: estructura dfensiva q permet un major progres als judaros en iniciació. A)organitzacio dls dfensors:1criteri normal:cada defensa 1 atacant.avantatges(eqilibrats,millor atacant am millor defensa) desavantatges(el defensor está lluny x acostarse) 2criteri de proximitat:cada defensor defensa al atacant mes proper.avantatges(es perd poc temps x trovar l’adversari) desavantatges(aparellaments desiguals). B)funcions dls defensors:amb pilota(barrarli el pas a punt fort i estar atent per si pot prendreli la pilota) sense pilota (dissuasió, intercepció i ajuda). C)formes de colaboració:canvii d’oponent(cada dfensor canvia el jugador assignat) lliscada(cada dfensor marca el matex atacant fins q acaba la jugada) ajut(altra forma de colaboració d la defensa,quan superen un company en 1x1, ocupant l seu lloc) Atac a la defensa individual:l’objectiu es aconseguir q un jugador qedi dsmarcat o en posicio d llançament. S’ha de produir a: 1zona de culminació:espai ones fa la desmarcada i ia mes percentatge d’encert en llançaments. 2zona de creació:resta d’espai i serveix x construir l’atac fins l’opció d llançament. A)organització dls jugadors:ocupar l’espai en amplada i profunditat, desmarcades en profunditat x rebre i llençar, desmarcades de suport x la continuitat del joc. B)accions dls jugadors: Desmarcades alternatives en profunditat i de suport: aixo crea un espai xq l dfensor persegeix l’atacant, aqest espai es ocupat x un company q fa una desmarcada en sentit invers, aixi qdará desmarcat un jugador prop d la zona d culminació x llençar.Aquest jugador llança si pot i sino donará continuitat. Apareix la noció de contratac: forma rápida d’aconseguir gol despres d’interceptar la pilota.



ETAPA 1:pilota centre d’atenció.   Caract:jugador monopolitza, pilota no circula, no equips, tots persegueixen pilota. Objec: a)atac: jugadors de l’equip q ataca es considerin atacants, jugadors atacants es separin. B)defensa: jugadors equip q no te la pilota es reconeguin defensors,jugadors defensors es responsabilitzin d’un atacant. Continguts: Desplaçaments: quan la capacitat d dsplaçament s’independitzi d la orientacio mirada. Recomanacions metodologiques: jugaors tinguin funcions diferents(diferenciats x colors) Disseny d’actv: a)x objectius d’identificar atacant/defensor: tasques cmuns a colors d la samarreta, a la possessió o no de la pilota... b)objc d dispersarse i responsabilitz d’un atacant:treball de desplaçam amb independencia d orientacio de la mirada, conceptes prop-lluny, cercar l’atacant, ocupacio espai ETAPA 3:guanyar terreny orientadament     Caract:pilota circula amb facilitat,jugadors desmarcades n qualsevol direccio, no hi ha prou arribades x marcar a porteria, recuperacions de la pilota fruit de l’errada de l’atac. Obj: a)atac: avançar la pilota orientant desmarcades a porteria. B)defensa: interceptar la pilota, evitar q la pilota avanci. Continguts: a)atac: dissociació del tren inferior-superior, desplaçaments amb la pilota a la ma, botar i conduir la pilota x avançar. B)defensa: marcatge al jugador amb pilota:prendre la pilota mentre bota,acuit. Marcatge al jugador sense pilota x evitar q la rebi i interceptar. Recomanacions metodològiques:  1-Ensenyem abans la dissuasió q la intercepció:dissuadir(seguir a l’oponent) en la intercepció dcidim obrir la linia de passada x atacar despres la trajectoria de la pilota. Per interceptar l jugador ncessita:major percepció espai/temps, perfecte coneixmnt capacitats mtrius i capacitat anticiparse. 2-Concepte triangle defensiu:colocacio exacta del jugador q defensa en relació a l’atacant sense pilota. Aconseguim: obrir la línia de passada x interceptar i prohibir amb la nstra situació la desmarcada cap a porteria. Jocs x etapa:  1-Handbol-rugbi(plantant pilota en linia) 2-Pilota torre. Justificació jocs:s’han d’anar aplicant progressivament x adquirir habilitats(passe,possessió...)Mitjançant els jocs tb es pot aprendre a jugar i lluitar, fer joc real adaptat. Disseny d’activ  a)x obj fer avançar pilota cap a porteria: treball selectiu de dissociació braços/cames,treball selectiu bot sense mirar.Orientació desmarcades a porteria. B)x objectiu de recuperar activament pilota:introducció cncepte triangle dfensiu, treball selectiu de la intercepció(combinar dissu amb intercep) c)x obj evitar dsmarcades davant atacants:cncepte triangle dfensiu cm a dissuasio,ensenyar a prendre la pilota quan l’atacant la fa botar, oposicio corporal amb el tronc quan l’atacant escull trajectoria endavant. Introducció-> Caract dif. Dls jugadors novells als experts: -Jugadors novells: a)col: no equip, tots persegueixen la pilota, perdues pilota, pocs llançaments. B)indiv:jugador 1r mira,dspres dcideix. -Jugador expert: a)col:equip definit amb dif. Funcions, fluïdesa joc, pilota elemnt mes dl joc. B)indiv: hi ha anticipació. N->Iniciar als jugadoes cnsisteix en fer un camí xq el jugador entengui el joc en tot moment(continguts apareixen progressi).

Entradas relacionadas: