Fets histórics que es narren al tirant lo blanc

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,49 KB

2A

Les 4 grans croniques:


extenses narracions en prosa sobre fets historics

La Crònica de Jaume I

La Crònica de Bernat Desclot o Llibre del rei

La Crònica de Ramón Muntaner


La Crònica de Pere el Cerimoniós.ç

Els joglars èpics, que recitaven poesia narrativa,

La gaya ciencia:


 es una de las obras capitales del filósofoFriedrich Nietzsche, escrita en 1882. Con ella se cierra el periodo «negativo» (de destrucción de la metafísica cristiana) y se abre el periodo afirmativo (de construcción de nuevos valores).

Diferències entre els llibres de cavalleries i les novel·les cavalleresques


LLIBRES DE CAVALLERIES
Els llibres de cavalleries es caracteritza per la presència d’elements meravellosos i inversemblants (monstres, dracs, gegants, fades, castells encantats...) i per situar l’acció en escenaris fantàstics, terres llunyanes i exòtiques, i en èpoques remotes i mítiques.
Els cavallers dels llibres de cavalleria corresponien a un prototip d’heroi amb unes qualitats sobrehumanes: tenien una força desmesurada i eren invencibles. Aquesta literatura intentava reflectir quin era el model de cavaller-heroi que tots havien d’imitar, les virtuts que havien de posseir per a ser cavallers, quin comportament havien de seguir... Tal i com s’explica en alguns manuals com per exemple el Llibre de l’Ordre de Cavalleria de Ramón Llull o el Tractat de Cavalleria de Pere el Cerimoniós. 
NOVEL.LA CAVALLERESCA 
La novel.La està caracteritzada per la nostàlgia de l’esperit cavalleresc, al mateix temps, també s’adequarà als nous gustos literaris burgesos i qüestionarà l’ideal dels antics cavallers, allunyant-se cada vegada més d’aquest model. 
La característica principal de les novel·les cavalleresques és la versemblança. Aquestes narrracions no contenen elements fantàstics, els fets ocorren en llocs reals i coneguts i en un temps recent pròxim al de l’autor. A més, els protagonistes, a diferència del que passava en els llibres de cavalleries, no són mai personatges desmesurats ni invencibles, sinó que realitzen gestes versemblants i vencen pel seu enginy, valor o intel·ligència.
També l’amor que era un dels temes secundaris passa a ser el centre de tota la trama novel·lesca. 

El teatro Barroco frances

A desarrollar un teatro clasicista que se dirigía a una audiencia privilegiada




Entradas relacionadas: