Feixisme i nacionalisme exacerbat: característiques i impacte

Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,56 KB

Feixisme

Feixisme: model polític que va començar a Itàlia i Alemanya d'entre guerres. Té un sentit que designa reaccions violentes i autoritàries contra l'expansió de la igualtat entre ciuadans democràtes i socialistes.

Nacionalisme exacerbat

Nacionalisme exacerbat: racista, defensa exaltació de la raça per garantir la unió nacional. Eliminació de grups per expandir-se amb una política militarista i imperialista.

Exalçament de l'Estat

Exalçament de l'Estat: per damunt dels drets i llibertats que estàn a favor de l'Estat.

Rebuig liberalisme i democràcia

Rebuig liberalisme i democràcia: Nega la igualtat entre ciutadans, sobirania popular. No tolera separació de poders, rebutja parlamentarisme i defensa una concepció antiigualitària.

Culte al líder

Culte al líder: exalça la figura d'un líder que concentra tots poders. Molta propaganda com que ell mana.

- S'oposa a la tradició racionalista, desconfiança en la raó i exalça els elements irracionals de la conducta humana. Elogia els valors de força i defensa la legimitat de la violència.

Terminologia

Sipais: indis de l'exèrcit anglès

Gurkas: soldats nepalesos exèrcit anglès

Pangermanisme: moviment polític, pobles germànics per establir altre nació alemana

Paneslavisme: unificació de territoris de parla eslava

Mariscal Joffre: militar francès comandant cavalleria

Mariscal Petain: general i jefe del Estat francès. Vencedor de Verdun.

Dèficit: més gastos que ingressos.           Superavit al revès.

JMKeynes: economista britànic , fundador economia moderna

Dijous negre: cau el preu de les accions per l'exces d'oferta

Dimarts negre: onada de vendes d'accions i maxima caiguda de les cotitzacions en la borsa

New Deal: fue un conjunto de medidas económicas y sociales adoptadas por el Gobierno del presidente Franklin D. Roosevelt para reactivar el consumo y la inversión y reordenar el sistema financiero y productivo de Estados Unidos.

Multiplicador keynessia: indica que un aumento del gasto en inversión termina provocando un aumento multiplicado de la producción y de la renta. 

Estudi de mercat

Estudi de mercat: 

  1. definir objectiu,
  2. disseny model investigacio,
  3. recollir dades
  4. classificar dades,
  5. analisi de dades,
  6. presentar resultats

Segmentació del mercat

Criteris: geogràfics, demogràfics, psicogràfics, socioeconòmics, conductuals

Variables: 1. Externes: -cultura, -classe social, -família. 2. Internes: -personalitat, - motivació, -experiència.

3. Hàbits de consum: -quan,com,on,qui compra.

Producte

Tipus: - 1. de consum, 2. industrials i 3. serveis.

Cicle de vida: 1. Introducció, 2. creixement, 3. maduresa, 4. declivi

Preu

Política: - màxim benefici - supervivència - imatge al mercat - penetració - seguiment líder,

Promocions

12. PROMOCIONS: - rebaixes temporals, regals amb producte, 2x1...

Distribució

Canals: 1. propi: empresa productora-----> client

2. extern: passant per majoristes (compren per tornar a vendre a lo gran) detallistes (venen al consumidor final)

- Curt: productor->detallista->consumidor  - Llarg: Productor->majorista->detallista->consumidor

Pla de màrqueting

Etapes: 1. anàlisi situació i DAFO 2. objectius 3. elaboració d'estratègies

4. pla d'acció 5. elaboració pressupost 6. mètodes de control

Entradas relacionadas: