Feixisme i nacionalisme exacerbat: característiques i impacte
Enviado por Chuletator online y clasificado en Ciencias sociales
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,56 KB
Feixisme
Feixisme: model polític que va començar a Itàlia i Alemanya d'entre guerres. Té un sentit que designa reaccions violentes i autoritàries contra l'expansió de la igualtat entre ciuadans democràtes i socialistes.
Nacionalisme exacerbat
Nacionalisme exacerbat: racista, defensa exaltació de la raça per garantir la unió nacional. Eliminació de grups per expandir-se amb una política militarista i imperialista.
Exalçament de l'Estat
Exalçament de l'Estat: per damunt dels drets i llibertats que estàn a favor de l'Estat.
Rebuig liberalisme i democràcia
Rebuig liberalisme i democràcia: Nega la igualtat entre ciutadans, sobirania popular. No tolera separació de poders, rebutja parlamentarisme i defensa una concepció antiigualitària.
Culte al líder
Culte al líder: exalça la figura d'un líder que concentra tots poders. Molta propaganda com que ell mana.
- S'oposa a la tradició racionalista, desconfiança en la raó i exalça els elements irracionals de la conducta humana. Elogia els valors de força i defensa la legimitat de la violència.
Terminologia
Sipais: indis de l'exèrcit anglès
Gurkas: soldats nepalesos exèrcit anglès
Pangermanisme: moviment polític, pobles germànics per establir altre nació alemana
Paneslavisme: unificació de territoris de parla eslava
Mariscal Joffre: militar francès comandant cavalleria
Mariscal Petain: general i jefe del Estat francès. Vencedor de Verdun.
Dèficit: més gastos que ingressos. Superavit al revès.
JMKeynes: economista britànic , fundador economia moderna
Dijous negre: cau el preu de les accions per l'exces d'oferta
Dimarts negre: onada de vendes d'accions i maxima caiguda de les cotitzacions en la borsa
New Deal: fue un conjunto de medidas económicas y sociales adoptadas por el Gobierno del presidente Franklin D. Roosevelt para reactivar el consumo y la inversión y reordenar el sistema financiero y productivo de Estados Unidos.
Multiplicador keynessia: indica que un aumento del gasto en inversión termina provocando un aumento multiplicado de la producción y de la renta.
Estudi de mercat
Estudi de mercat:
- definir objectiu,
- disseny model investigacio,
- recollir dades
- classificar dades,
- analisi de dades,
- presentar resultats
Segmentació del mercat
Criteris: geogràfics, demogràfics, psicogràfics, socioeconòmics, conductuals
Variables: 1. Externes: -cultura, -classe social, -família. 2. Internes: -personalitat, - motivació, -experiència.
3. Hàbits de consum: -quan,com,on,qui compra.
Producte
Tipus: - 1. de consum, 2. industrials i 3. serveis.
Cicle de vida: 1. Introducció, 2. creixement, 3. maduresa, 4. declivi
Preu
Política: - màxim benefici - supervivència - imatge al mercat - penetració - seguiment líder,
Promocions
12. PROMOCIONS: - rebaixes temporals, regals amb producte, 2x1...
Distribució
Canals: 1. propi: empresa productora-----> client
2. extern: passant per majoristes (compren per tornar a vendre a lo gran) detallistes (venen al consumidor final)
- Curt: productor->detallista->consumidor - Llarg: Productor->majorista->detallista->consumidor
Pla de màrqueting
Etapes: 1. anàlisi situació i DAFO 2. objectius 3. elaboració d'estratègies
4. pla d'acció 5. elaboració pressupost 6. mètodes de control