Fases i tipus de mostreig en investigació de mercats
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,83 KB
Fases mostreig:
- Definir la població objecte de l'estudi.
- Indicar les característiques de la població objecte d'estudi.
- Determinar el mètode de mostreig.
- Establir la quantitat mostral.
- Selecció de mostres.
Tipus de mostreig:
Proba/aleatori:
La mostra s'obté mitjançant un procediment d'elecció aleatòria.
No proba/empíric:
La mostra s'obté mitjançant una tria raonada, aplicant determinades regles o criteris.
Tipus NO PRO:
Conveniència:
Seleccionar una mostra de la població per la facilitat en el seu accés.
Mostreig per judicis:
La mostra es constitueix a partir de criteris lògics sobre la naturalesa i composició de l'unitat. També es pot elaborar a partir de judicis emesos per experts.
Per quotes:
La mostra té la mateixa proporció d'individus que tota la població.
Bola de neu:
La mostra es construeix partint d'un nombre reduït d'integrants de l'unitat.
Mostreigs aleatoris/probabilístics:
El procediment de la tria és aleatori. En aquests casos és possible calcular el marge d'error.
Mostreig aleatori simple:
- S'assigna un nombre a tots els elements de l'unitat.
- Es confecciona una llista de nombres aleatòria.
- S'identifiquen en l'unitat els elements, el nombre dels quals coincideix amb els de la llista confeccionada.
Mostreig aleatori simple:
Existeix un registre o cens amb tots els elements de l'unitat. L'extracció a l'atzar dispersa els components de la mostra. No té en compte criteris d'homogeneïtat o heterogeneïtat.
Mostreig aleatori sistemàtic:
La diferència amb el simple és la manera de confeccionar la llista de la mostra.
Condicions del mostreig aleatori simple/sistemàtic:
L'unitat ha de ser petita. Cal tenir una llista de tots els components de l'unitat. No s'ha de posseir més informació de l'unitat que aquesta llista.
Mostreig estratificat:
Es tracta de dividir l'unitat en estrats, s'utilitza quan els elements de l'unitat són molt heterogenis. En cada estrat, la selecció es farà de manera aleatòria. És el procediment més utilitzat ja que permet obtenir resultats més exactes.
Assignació simple:
Repartir la mostra total en parts iguals per a cada estrat.
Selecció de la informació secundària:
Solidesa (informació completa, precisa, actualitzada), fiabilitat (font de confiança), cost.
Procés de recerca d'informació:
- Definició del problema.
- Identificació de la informació que busquem.
- Pla de recerca.
- Recollida d'informació.
- Anàlisi i tractament de les dades.
- Presentació dels resultats.
- Recomanacions i resposta al problema.
Definició de SIM:
Conjunt de mitjans que permeten a l'empresa estar informada de l'evolució del seu entorn. Integra tota la informació interna i externa.
Necessitats d'informació:
Informes comptables i comercials/subsistema de dades internes:
Controla compres, vendes, inventari. Proporciona informació de forma ràpida.
Intelligence marketing:
Sistema d'informació sobre l'entorn econòmic, social, polític que permet estar informat: diaris, publicacions, etc.
Estudis i investigacions:
Investigació comercial que duu a terme estudis per fer front a problemes particulars en un moment específic.
Modelatge i suport:
S'encarrega de tractar el conjunt de dades i informació procedent dels altres subsistemes mitjançant procediments estadístics.
Objectius de SIM:
Recollir i emmagatzemar informació, la informació ha de ser consultable i tractable, ha de permetre filtrar la informació adient per a cada departament de l'empresa.