Fases de la Impressió i Postimpressió
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,33 KB
Obtenció de la forma impressora
4. Fase d’IMPRESSIÓ
a. Defineix en què consisteix la impressió: Consisteix en l'obtenció de
pàgines i plecs per poder reproduir el nombre de còpies desitjat.
b. Anomena de forma ordenada els tres passos principals en què es
divideix la impressió i, de forma ordenada, fes-ne una breu descripció.
- Preparació de la forma impressora: definir la zona imatge.
- Aplicació de la tinta: a les àrees d’imatge.
- Transferència de la pel·lícula de tinta: fins al suport a imprimir.
c. Anomena els principals tipus de sistemes d’impressió a nivell
industrial.
- Flexogràfica
- Òfset
- Rotogravat
- Serigrafia
- Impressió Digital
5. Fase de POSTIMPRESSIÓ
a. Quines són les tasques que es realitzen en aquestes fases?
Es realitzen totes aquelles operacions necessàries perquè el producte
arribi en perfectes condicions al client: acabats superficials, manipulats i
enquadernació.
b. Anomena els principals processos de postimpressió industrials i en
cadascun d’ells, indica-hi un mínim de 3 tipus.
- Acabats superficials: estampació, termo-relleu, encunyament.
- Manipulats: plegat, alçat, guillotinat.
- Enquadernació: en rústica, en tapa dura o cartoné, a la americana.
Productes gràfics editorials
Són productes que es poden trobar a quioscos i/o llibreries i s'encarreguen de formar, informar, comunicar i entretenir:
- Llibres
- Revistes
- Periòdics
Productes gràfics publicitaris i/o promocionals
Aquest grup de productes gràfics s'encarrega de presentar, promocionar o anunciar una empresa, organització, producte i/o servei. Es classifiquen en:
- Anuncis
- Fullets
- Catàlegs
- Cartes, targetes, sobres, octavetes, flyers, adhesius, sota-gots, caixes, bosses, etc.