Fases Clau d'una Campanya Publicitària Eficaç
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,35 KB
Fases d'una Campanya Publicitària
1. Identificació del producte, servei o idea a promoure.
2. Determinació del públic objectiu: genèric, segmentat. És molt necessari un estudi sobre el comportament del públic objectiu per saber com dirigir-nos a ells, utilitzant diferents models per incidir en el seu comportament. Aprenentatge: AIDA. Motivacions: estudiar les motivacions i accionar-les amb missatges publicitaris. Actituds: a partir del coneixement previ sobre la percepció, es vol millorar aquesta.
3. Elaboració del missatge: missatge destinat a donar a conèixer al públic un producte o servei, amb component informatiu i persuasiu. La finalitat és que impacti, cridi l'atenció i tingui incidència, canviï el comportament, influeixi en la presa de decisions, modifiqui l'actitud o sensibilitzi sobre un problema.
Estratègies de Comunicació
- Argumentativa: arguments o proves per demostrar la bondat del producte.
- Descriptiva: es presenta el producte perquè el públic jutgi la seva idoneïtat.
- D'emotivitat.
- Proactives: necessiten la col·laboració del públic per a una correcta interpretació de l'anunci. Canvi de rol, inversió de papers, analogia, exageració, símbol visual, relació imatge i text.
Llenguatge i Eslògan
El llenguatge és l'eix fonamental del contingut del missatge. Ha de ser sintètic, fàcil de recordar i amb densitat significativa.
Eslògan: fórmula verbal atractiva, suggerent i fàcil de recordar que recull el concepte clau del missatge.
Descriuen l'activitat de l'empresa, la naturalesa o els avantatges del producte o marca, suggereixen la utilització del producte o marca, tracten de realçar el consumidor, realcen el nom comercial o marca, tracten de diferenciar una marca. Adjectivació, desafiament, dilogia, frases fetes, hipèrbole, identificació paraula o marca, interjecció, onomatopeia, paraules col·loquials o vulgarismes, personificació, rima.
Elements de Disseny i Composició
Funció il·lustrant, condicionant i acompassant del missatge lingüístic, transmet contingut.
- Punt: la posició obliga a la vista a detenir-se en una posició determinada.
- Línia: indica un recorregut, obliga a la vista a fer un traçat que ens produirà sensacions diferents.
- Figura: la línia tancada confirma el contorn d'una figura i aquesta genera la forma de les imatges.
- Pla: fa referència a la posició de l'objecte respecte de la càmera o punt de visió: pla general, conjunt, sencer. Segons l'enquadrament, l'angle des d'on es pren la imatge: picat, contrapicat, inclinat, impossible, ull d'ocell o ull d'un cuc.
- Llum: element bàsic per modular l'expressivitat i la plasticitat de les imatges. Ajuda a crear atmosferes, ambients i sensacions, natural, artificial o efectes lumínics.
- Textures: reflexa les qualitats al tacte a través de la vista, sensacions perceptives i plàstiques, brillant, mat, vellutat, plegades sobre superfícies semimat.
- Color: element carregat de simbolisme. Es parla de semàntica dels colors.