Factors influents en l'aprenentatge

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,98 KB

Factors motivacionals

Motivació: grau o nivell d'interès (acceptació o rebuig) que experimenta un alumne, en un context determinat, envers una tasca o activitat acadèmica determinada. Motivació intrínseca: La meta és l'experiència del sentiment de competència i autodeterminació. Motivació extrínseca: El que impel·leix a actuar no és l'acció per a experimentar el sentiment de competència sinó als resultats, a allò que es rep a canvi de la realització d'aquesta o el que s'evita (diners, recompensa, càstig, reconeixement, valoració...). Tipologies de metes: relacionades amb la tasca, relacionades amb el jo, relacionades amb la valoració social, relacionades amb les recompenses externes.

Orientació de les metes

A l'acció/tasca (l'esforç es centra en realitzar la tasca, procès que ajudarà a comprendre i aprendre) i a l'estat/resultats (es centra en controlar l'experiència emocional que es deriva del resultat d'aprenentatge, enfrontar dificultats o fracassos).

Factors afectius

Conjunt de creences que l'alumne té respecte a les seves habilitats per aprendre. Autoconcepte: com em veig? Autoconcepte acadèmic: com em veig en situacions d'aprenentatge? Autoestima: m'agrada el que veig de mi? Patrons atribucionals: patró pessimista, patró optimista, patró més favorable a l'aprenentatge. Comportaments: assertiu, agressiu, passiu.

Factors relacionals

Representacions mútues i expectatives que afecten al nostre rendiment acadèmic. El model de Jussim permet explicar que de vegades s'acompleix i de vegades no es compleix la: 'Efecte Pigmalió'. La configuració més favorable de factors afectius, motivacionals i relacionals per a la realització d'aprenentatges significatius: Autoconcepte acadèmic ajustat i autoestima elevada. La configuració més desfavorable de factors afectius, motivacionals i relacionals per a la realització d'aprenentatges significatius: Autoconcepte acadèmic desajustat i autoestima baixa.

Entradas relacionadas: