El Factor Humà a l'Empresa: Persones i Motivació
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,8 KB
El Factor Humà a l'Empresa
Persones i motivació en l’organització.
Una empresa és una agrupació de persones que coordinen les seves activitats per tal d’aconseguir la màxima eficiència possible. És a dir, un sistema on es desenvolupen certes activitats (distribució, compra...) per tal d’obtenir un lucre econòmic. Prestació dels serveis a la societat.
Cal centrar la nostra atenció en l’equip humà que participa en l’organització, aportant el factor treball (recursos humans). Procurar la màxima rendibilitat per a l’organització, referint-se a la gestió i administració del procés productiu.
El treball de les persones en les organitzacions és l’element clau que fa que aquestes siguin competitives, i el que diferencia una de les altres.
Podem afegir també (a més a més del factor humà) recursos naturals, les matèries primeres i el capital.
Tots aquests factors (recursos naturals, matèries primeres, factor humà i capital) s’han de coordinar per fer possible la producció. Aquesta coordinació la porta a terme la directiva. Màxima producció, màxim benefici.
L’Empresa com a Sistema
L’empresa considerada com a sistema es caracteritza perquè està formada per una sèrie d’elements que actuen coordinadament per a l’obtenció d’un objectiu comú.
L’empresa es constitueix com un sistema obert, ja que rep influències externes, per adaptar-se a les situacions canviants i es relaciona amb el seu entorn exterior.
- Inputs: Tot el necessari per poder realitzar l’activitat. - Outputs: Tota activitat que es fa amb la intenció de generar un objectiu concret. ES REALITZEN SIMULTÀNIAMENT. |
Elements d’una Organització
Organització
Elements estructurals de l’empresa: estructura, sistemes, estratègia...
Elements culturals i organitzatius: cultura de l’empresa i persones.
L’Estratègia
Conjunt coherent d’accions realitzades per l’empresa per a l’avantatge competitiu.
L’estratègia serà la forma com l’empresa crearà valor per a esdeveniments significatius importants i podrà valorar el seu èxit.
Els Processos
Consisteixen en els sistemes de gestió de les activitats que es realitzen a l’empresa; és la forma com es fan les coses en el dia a dia.
Relacions dinàmiques que es donen en l’organització + Transformació dels factors de producció.
Cultura d’Empresa
Conjunt de normes, creences i valors que comparteixen els membres d’una organització i que influeixen en el comportament dels seus membres i en els comportaments comuns, és a dir, en la “forma com es fan les coses” en aquella organització.
La cultura de cada organització és única i distingeix aquell col·lectiu dels altres.
La socialització dels nous membres que s’incorporen implica l’adaptació als trets culturals del nou grup i el contacte amb els altres membres.