L'expressió oral: tipus de textos i microhabilitats
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 16,28 KB
Tema 1. La llengua oral
-Canal oral: Parlar no ésnomésreproduirmissatgesoralment. Aprendre a parlar bé implica aprendre a formuarinformaciócoherent, adequada, cohesionada i correcta.
Canal auditiu
Percepciósuccessiva de signes
Comunicacióespontània
Comunicacióimmediata
Comunicació efímera
Codis no.Verbals
Interaccióemissor/ receptor
Importancia del contextextralingüístic
-Canal escrit:
Canal visual "llegir"
Percepciósimultània de signes
Comunicació elaborada
Comunicació diferida en el temps i l'espai
Comunicacióduradora
Poca utilitzaciódelscodis no-verbals
No hi ha interacció en la composició
El context no es important
L'EXPRESSIÓ ORAL
Trobem tres tipus de textos:
A) Singulars: un receptor o més no tenen la possibilitat de respondre. Discurspolític, exposició magistral o una cançó
B) Duals: dos interlocutors. Telefonada o dialecte entre dos amics
C) Plurals: tres interlocutors. Reuníó de veïs, conversa a classe
Comunicació:
A) comunicació autogestionada: Exposicions, xarrades, discurs... Es a dir que hi ha una sola veu, un emissor
B) Comunicacióplurigestionada: Diàleg, entrevista o debat.. Diversos emissors
MICROHABILITATS DE L'EXPRESSIÓ ORAL
Planificar el discurs: es a dir, analitzar la situació, preparar la intervenció, anticipar la resposta de l'oient.
Conduir el discurs: tema i interacció
Negociar el significat: adaptar el graud'especificació del text, avalua r la comprensió de l'oient.
Produir el text: facilitar estructura, correcció, coherència, cohesió i adequació.
Aspectes no verbals: veu, gesticulació, mirada
DIDACTICA DE L'EXPRESSIÓ ORAL
Segons la tècnicadidàctica: drames, escenaris, jocs de rol, diàlegsdirigits
Segonsels recursos materials: histories, sons, cançons, danses
Segons el tipus de resposta: repeticions de ritmes, donar instruccions, solucció de problemes, plujad'idees...
Segons el tipus de comunicació: exposicions, explicacións, improvisació, debats...
LA COMPRENSIÓ ORAL. L'ESCOLTA
Escoltar es compendre el missatge
Escoltemambunsobjectiusdeterminats
Interacció entre qui parla i qui escolta
Aceptació del missatge i retroalimentació
Estímulssensorials (sorolls, olors, aparença visual, tacte)
El discurspronunciat es trenca en moltsfragmentsbreus