L'expressió oral: tipus de textos i microhabilitats

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 16,28 KB

Tema 1. La llengua oral

-Canal oral: Parlar no ésnomésreproduirmissatgesoralmentAprendre a parlar  implica aprendre a formuarinformaciócoherentadequada, cohesionada i correcta.

  1. Canal auditiu

  1. Percepciósuccessiva de signes

  1. Comunicacióespontània

  1. Comunicacióimmediata

  1. Comunicació efímera

  1. Codis no.Verbals

  1. Interaccióemissor/ receptor

  1. Importancia del contextextralingüístic

-Canal escrit

  1. Canal visual "llegir"

  1. Percepciósimultània de signes

  1. Comunicació elaborada

  1. Comunicació diferida en el temps i l'espai

  1. Comunicacióduradora

  1. Poca utilitzaciódelscodis no-verbals

  1. No hi ha interacció en la composició

  1. El context no es important

L'EXPRESSIÓ ORAL

  • Trobem tres tipus de textos:

A) Singulars: un receptor o més no tenen la possibilitat de respondreDiscurspolíticexposició magistral o una cançó

B) Duals: dos interlocutors. Telefonada o dialecte entre dos amics

C) Plurals: tres interlocutors. Reuníó de veïs, conversa a classe

  • Comunicació:

A) comunicació autogestionada: Exposicions, xarrades, discurs... Es a dir que hi ha una sola veu, un emissor

B) Comunicacióplurigestionada: Diàleg, entrevista o debat.. Diversos emissors

MICROHABILITATS DE L'EXPRESSIÓ ORAL

  • Planificar el discurs: es a diranalitzar la situació, preparar la intervenció, anticipar la resposta de l'oient.

  • Conduir el discurs: tema i interacció

  • Negociar el significat: adaptar el graud'especificació del textavalua r la comprensió de l'oient.

  • Produir el text: facilitar estructura, correcciócoherènciacohesió i adequació.

  • Aspectes no verbalsveugesticulació, mirada

DIDACTICA DE L'EXPRESSIÓ ORAL

  • Segons la tècnicadidàcticadramesescenarisjocs de rol, diàlegsdirigits

  • Segonsels recursos materials: histories, sonscançonsdanses

  • Segons el tipus de respostarepeticions de ritmes, donar instruccionssolucció de problemesplujad'idees...

  • Segons el tipus de comunicacióexposicionsexplicaciónsimprovisaciódebats...

LA COMPRENSIÓ ORAL. L'ESCOLTA

  • Escoltar es compendre el missatge

  • Escoltemambunsobjectiusdeterminats

  • Interacció entre qui parla i qui escolta

  • Aceptació del missatge i retroalimentació

  • Estímulssensorials (sorollsolorsaparença visual, tacte)

  • El discurspronunciat es trenca en moltsfragmentsbreus

Entradas relacionadas: