Exemple sessió de psicomotricitat allo viscut a allo abstracte
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,83 KB
1.Psicocinètica de jean le boulgh
utilitza un mètode general d’educació parteix de la idea global oposada a la dualista(cos-met ). L’objectiu és afavorir el desenvolupament humà a través del moviment i les bones experiències que puguin derivar-se. Es proposa el desenvolupament de la personalitat.
·recomana que es realitzin activitats partint dels interssos dels infants i les necessitats evolutives per aconseguir: - estructuració perceptiva per coneixer el propi cos, espai i el temps. - ajustació postural.- l’ajustament motor, especialment la coordinació manual.
·defensa que el dmini del cos és el primer element del domini del comportament: per aconseguir l’estructuració de la personalitat cal conseguir primer l’esquema corporal.
·continguts: noció del propi con on preval a globalitat .- l’objectiu de la psicomotricitat és l’estructuració de la personalitat
vivenciada de la pierre i b.Aucoutier.
La proposta es recull al llibre Els constrastos, on es parteix del concepte d’unitat i globalitat de la persona. La seva proposta pedagògica es fonamenta en l’objectiu de porporcionar a l’infant a través de la vivència el pas de la vivència motriu abstracta
els principis teòrics provenen de 4 caps diferents:
Neurofisiològic
: qualsevol estímul que afecta a un sistema repercuteix sobre el conjunt.Perill
Psicogenètic
: es pssa d’allò que s’ha viscut a allò abstracte 1r vives 2n pienso
Semàntic:
els gestos espontanis es transformen en un mitjà d’expressió.
Espistemològic:
les experiències viscudes es transformen en nocions abstractes.
enfocament pedagògic : ensenyar i apendre de manera global.