Execució i Avaluació de les Activitats Educatives

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 1,64 KB

Execució de les Activitats

Condicions prèvies: L'educadora o educador ha de:

  • Tenir els coneixements bàsics i una bona preparació.
  • Conèixer les possibilitats dels infants destinataris.
  • Tenir capacitat per observar i rectificar o aprofitar les situacions que vagin sorgint.
  • Conèixer els esquemes mentals i els processos d'assimilació de la lògica matemàtica en els infants.

El Desenvolupament de l'Activitat

L'educadora o educador ha de:

  • Crear un ambient favorable.
  • Propiciar que els aprenentatges sorgeixin de les necessitats i interessos dels nens i nenes.
  • Acompanyar les accions amb la verbalització.
  • Potenciar el desenvolupament de l'autocorreció i l'autonomia.
  • Propiciar hàbits de treball adequats.
  • Prioritzar el procés de treball per sobre del resultat.
  • Valorar els progressos de cada infant.

Avaluació de les Activitats

Aspectes que caldrà avaluar:

  • La idoneïtat de les activitats.
  • L'interès i la motivació de les nenes i els nens.
  • L'adquisició dels aprenentatges.

La tècnica emprada serà bàsicament l'observació.

Per elaborar una pauta d'observació, s’haurà de:

  • Decidir el grau d'estructuració de la informació.
  • Decidir si l'observació es realitzarà en grup o individualment.
  • Redactar els indicadors d'avaluació.
  • Establir l'escala de mesura.

Les conclusions de l'avaluació s'incorporaran als informes individuals.

Entradas relacionadas: