Execució i Avaluació de les Activitats Educatives
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 1,64 KB
Execució de les Activitats
Condicions prèvies: L'educadora o educador ha de:
- Tenir els coneixements bàsics i una bona preparació.
- Conèixer les possibilitats dels infants destinataris.
- Tenir capacitat per observar i rectificar o aprofitar les situacions que vagin sorgint.
- Conèixer els esquemes mentals i els processos d'assimilació de la lògica matemàtica en els infants.
El Desenvolupament de l'Activitat
L'educadora o educador ha de:
- Crear un ambient favorable.
- Propiciar que els aprenentatges sorgeixin de les necessitats i interessos dels nens i nenes.
- Acompanyar les accions amb la verbalització.
- Potenciar el desenvolupament de l'autocorreció i l'autonomia.
- Propiciar hàbits de treball adequats.
- Prioritzar el procés de treball per sobre del resultat.
- Valorar els progressos de cada infant.
Avaluació de les Activitats
Aspectes que caldrà avaluar:
- La idoneïtat de les activitats.
- L'interès i la motivació de les nenes i els nens.
- L'adquisició dels aprenentatges.
La tècnica emprada serà bàsicament l'observació.
Per elaborar una pauta d'observació, s’haurà de:
- Decidir el grau d'estructuració de la informació.
- Decidir si l'observació es realitzarà en grup o individualment.
- Redactar els indicadors d'avaluació.
- Establir l'escala de mesura.
Les conclusions de l'avaluació s'incorporaran als informes individuals.