Examen de Seguretat i Confort en Automoció: Guia Completa

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Tecnología Industrial

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,73 KB

Examen: Seguretat i Confort

Seguretat Passiva

1) Què és la seguretat passiva? Escriu tres exemples.

Són els dispositius que redueixen al màxim les conseqüències d'un accident, quan aquest ja és inevitable.

Exemples:

  • El cinturó de seguretat: manté subjecte l'ocupant al seu seient evitant que, si hi ha un accident, surti disparat per la inèrcia.
  • Sistema anti-intrusió mecànica: s'encarrega d'evitar que el conjunt motriu s'introdueixi dins el vehicle en cas de col·lisió.
  • Sistema d'elevació del capó: és un dispositiu innovador que minimitza les conseqüències en cas d'un atropellament; el capó s'eleva 6 centímetres per la part del darrere.

Seguretat Activa

2) Seguretat Activa: 3 exemples.

Són els dispositius o mecanismes que intervenen directament en la conducció del vehicle.

Exemples:

  • Sistema ABS: detecta quan una o més rodes es bloquegen davant d'una acció de frenada enèrgica, elimina la pressió sobre els elements de fre fins que s'estableix la rodadura.
  • Sistema ESP: efectua petites correccions per evitar derrapatges després d'una frenada.
  • Sistemes d'anticipació: Aquests sistemes anticipen l'acció de frenada del conductor fent-la més ràpida. S'activa quan es detecten situacions de perill.

Pretensors

3) Pretensors

Pretensors pirotècnics: el tensat dels cinturons s'efectua mitjançant el desplaçament aconseguit en fer explotar una càrrega pirotècnica.

  • Activació mecànica: l'activació de la càrrega es produeix mitjançant una massa d'inèrcia sobre un percutor.
  • Activació elèctrica: Aquests tipus de pretensors estan comandats per la centraleta de l'airbag.

Airbag

4) Fases de l'airbag

  • Fase de detecció: es comença a inflar el matalàs.
  • Fase d'activació: Els sensors d'impacte envien la informació a la centraleta de gestió del sistema, que la processa i executa.
  • Fase d'inflament: El procés té dues variants, ja sigui per un dispositiu purament pirotècnic, prolongant i ampliant la fase d'activació, o bé per un sistema híbrid.

Precaucions en la Manipulació de l'Airbag

5) Precaucions en la manipulació de l'airbag

  • No fer comprovacions elèctriques amb el polímetre, ja que es podria activar.
  • Reemplaçar el detonador per un de tipus inert.
  • Desconnectar la bateria entre 10 i 30 minuts.
  • Tenir en compte la posició de muntatge d'un sensor d'impacte.
  • S'ha de respectar la posició de muntatge del cable espiral.
  • L'emmagatzematge i el transport es faran de manera segura.
  • Reciclar els airbags a desguassos.
  • Després d'una activació, no tocar fins que passi una estona.
  • Els elements pirotècnics tenen una vida de 10 anys.


Airbags Escalonats i Adaptatius

6) Escalonat i adaptatiu.

Escalonat

  • Es disposa de dos airbags independents.
  • La seqüència de dispar dels dos airbags depèn de la velocitat del vehicle abans de l'impacte.
  • El volum de dues bosses pot oscil·lar entre els 5 i els 50 ms.

Airbags Adaptatiu

  • S'usen dos elements pirotècnics per a una única bossa, amb els quals s'aconsegueix diferent volum d'inflament.
  • Per a conseqüències de menor magnitud, l'airbag s'infla un 70%, i si el cop és més fort, un 100%.
  • El volum total sempre depèn del temps transcorregut entre l'activació d'ambdós elements.

Sensors d'Ocupació

7) Sensors d'ocupació.

Són els que detecten l'ocupació del seient.

Columna de Direcció de Seguretat

8) Columna de direcció de seguretat.

És l'element que transmet el moviment des del volant al mecanisme de direcció, la caixa o la cremallera per efectuar l'orientació directriu del vehicle, mitjançant el gir de les rodes del davant.

Seqüència d'Activació de l'Airbag

9) Seqüència d'activació de l'airbag.

En cas de l'airbag del volant:

  • 5 ms més tard, per tant 30 ms després de l'impacte, comença l'inflament de la bossa d'aire.
  • Quan han transcorregut 54 ms des de l'impacte.
  • 30 ms, el cos del conductor es retreu.
  • Als 150 ms de l'impacte, l'airbag està desinflat del tot.

En el cas de l'airbag de l'acompanyant, es produeix als 40 ms de l'impacte, és a dir, 10 ms que el del conductor.

Quin Airbag s'Activa Abans?

10) Quin airbag s'activa abans?

El del volant, donada la menor distància entre airbag i passatger.


Examen: So

Alçavidres

1) Esquema alçavidres i tipus.

Tipus alçavidres:

  • Alçavidres automàtic
  • Alçavidres impulsió amb control d'esforç
  • Limitador d'esforç amb captador hall

Connectors

2) Connectors C1, C2, C4, C7

  • C1: 1 entrada de tensió, 2 tensió precedent del telèfon, 4 +30, 5 sortida 12 volts, 7 massa, 8 +15.
  • C2: A, B: darrere dret, E, F: davanter esquerre. C, D: davanter dret, G, H: darrere esquerre.
  • C4: connector RCA.
  • C7: DVD.

Nomenclatura Connectors

3) Nomenclatura connectors 1, 3, 4, 5, 6 i 7.

  • 1- Entrada analògica baixa potència.
  • 3- Alimentació de tensió.
  • 4- Sortides acústiques.
  • 5- Pont.
  • 6- Bateria supletòria.
  • 7- Condensador.

Altaveus segons Rang de Freqüència

16) Tres principals altaveus segons rang de freqüència:

  • De greus: entre 18-1500 Hz.
  • De mitjans: entre 300 i 3000 Hz.
  • D'aguts: entre 3000 i 20 000 Hz.

Tipus Test

Tipus test

1b 2a 3c 4a 5c 6b 7c 8c 9a 10a 13b 14a 15a

Entradas relacionadas: