Exàmen c1

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras materias

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,29 KB

Estils de les cartes comercials:

-Estil modern: Senzillesa en la distribució i per la rapidesa a l'hora de mecanografiar-lo. Marges al principi de la carta i no cal tabular, ni sagnar.

-Estil modern modificat: El destinatari se situa a la banda dreta, el comiat i la signatura se situen des del centre de la carta cap al marge dret.

-Estil professional: Només se sagna la salutació i el començament de cada paràgraf. L'apartat del destinatari el situarem a la dreta. El comiat i la signatura s'escriuen al marge dret o del centre cap a la dreta.

-Estil evolucionat: Pretenen simplificar el contingut de les cartes comercials tractant el tema directament. S'eliminen la salutació i el comiat.

Classificació de les cartes comercials:

-Cartes d'informes: Informes comercials i Informes personals.

-Cartes de comanda: Sol·licitud d'informació, Carta de comanda en ferm, Carta d'acceptació de la comanda i Carta de cobrament de la comanda.

-Cartes de reclamació: Carta de reclamació de comanda i Carta de reclamació d'impagat.

Saluda: És el tipus de comunicació que fan servir els directors d'empreses per a  mostrar agraïment, invitar a actes o tenir presses de possesió...

-Parts: Inici, contingut i final.

Comunicat de caràcter intern: Aquest document serveix perquè els diferents departaments d'una empresa es comuniquin entre ells.

-Parts: Inici, contingut i final.

L'ofici: és un document de caràcter oficial que s'utilitza per a comunicar-se entre l'Administració pública.

-Inici: capçalera, referència, assumpte i destinatari

-Contingut i -Final: signatura, lloc i data.



El certificat:

-Empresa privada; Inici: capçalera i identificació de l'emissor. Contingut: CERTIFICA, identificació del sol·licitant, motiu i efectes. Final: lloc, data i signatura.

-Administració; Inici: capçalera i motiu o descrpició. Contingut: identificació de l'emissor, identificació del sol·licitant, Objecte: CERTIFICA, primer, segon, efectes i termini. Final: lloc, data i signatura.

Nota interior: Document que s'utilitza en les comunicacions entre departaments o unitats que pertanyen al mateix òrgan superior.

Anunci: Actuació material que consisteix en la inserció d'un acte administratiu en un diari oficial.

Sol·licitud: Document que conté una o més peticions d'un ciutadà amb la finalitat d'iniciar l'acció en un organisme administratiu per satisfer unes pretensions.

La declaració: Document utilitzat per persones físiques, jurídiques i altres per manifestar l'autencitat d'un fet.

Notificació:  tràmit mitjançant el qual l'òrgan competent comunica a l'interessat una resolució.

Dues fases:

-Ordenació de la notificació: S'ha de cursar en un termini de deu dies a partir de la data en què una autoritat competent hagi dictat l'acte administratiu o la resolució.

-Pràctica de la notificació: Es fa a través d'un agent o a través d'un mitja teleinformàtic, com el fax...

Entradas relacionadas: