Evolución da Poesía e o Teatro Galego Contemporáneo (1980-S.XXI)
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Otras lenguas extranjeras
Escrito el en gallego con un tamaño de 4,17 KB
Poesía Galega Contemporánea: Tendencias e Xeracións
O cambio nas tendencias poéticas vén marcado polas obras Con pólvora e Magnolias de Ferrín e Herba aquí e acolá de Álvaro Cunqueiro. Nos anos anteriores predominaba a poesía social, pero isto vira cara ao culturalismo e o intimismo.
Etapas da Poesía Galega a partir dos Anos 80
- Poetas maiores: Da xeración de Ferrín ou Luz Pozo, que teñen moita importancia ata a actualidade.
A Xeración dos 80: Renovación e Culturalismo
Esta xeración ten como trazos máis relevantes:
- Preocupación pola forma e pola linguaxe.
- Introducen o culturalismo.
- Amplían os temas: intimismo, elementos da cultura urbana, erotismo, metapoesía...
Os autores máis salientables desta xeración son Xosé Mª A. Caccamo con Praia das Furnas e Paulino Vázquez con Seixo de desfacer entre os dedos. Ambas as dúas obras contan con referencias culturalistas.
A Xeración dos 80 consolida a renovación poética e escriben colectivamente unha serie de volumes como De amor e desamor e tamén participan en revistas como Dorna.
A Xeración dos 90: Transformacións e Temas Sociais
Inicia transformacións na poesía coas seguintes características:
- Aparecen temas sociais como o feminismo ou o ecoloxismo.
- Reducindo o culturalismo.
- Mestura de xéneros literarios e introdución de elementos artísticos.
Poesía a partir dos 90: Linguaxe Directa e Voz Feminina
Os autores a partir dos 90 teñen as seguintes características:
- Linguaxe sinxela e directa.
- Temas sociais.
- Incorporación da muller á poesía: Pilar Pallarés, Yolanda Castaño, María Cebreiro...
Outros autores son Sechu Sende coa poética da experiencia ou Rafa e Miro Villar.
Teatro Galego Contemporáneo: Liñas Temáticas e Evolución
Existen catro liñas temáticas principais: a crítica (baseada no humor e a sátira), a irónica, a lúdica e a culta (baseadas na técnica do teatro dentro do teatro, o metateatro).
Promocións e Tendencias no Teatro Galego
Promoción dos 80: Abandono Social e Culturalismo
Os autores abandonan a temática social abordando novos temas. Son obras cunha vocación culturalista. Emprégase a ironía, a parodia, o humor e o absurdo. Esta promoción conta cunha grande heteroxeneidade temática, utilizando o metateatro.
Como autores destacan Xesús Pisón (O Panto) ou Anxo Rei (Xogos de damas).
Promoción dos 90: Comedia e Intertextualidade
O teatro desta década caracterízase polo predominio da comedia e da intertextualidade, como o Códice Clandestino de Quico Cadaval. Outro autor é Cándido Pazó (O merlo branco).
Os autores desta xeración danse a coñecer grazas ás mostras de teatro, aos festivais, aos premios e ás novas coleccións. Son autores que pretenden crear obras de fácil representación cunha menor carga simbólica.
Hoxe desenvólvese un teatro infantil con autores como Paula Carballeira (Boas noites).
O Teatro no S. XXI: Lúdico, Experimental e Actual
Téndese a facer un teatro máis lúdico no que predomina o humor para reflexionar sobre temas de actualidade. Tamén é importante o teatro experimental no que se mesturan diversas técnicas.
Manuel Rivas publica O heroe, estreada por Sarabela Teatro.
Proliferan compañías de teatro como: Sarabela Teatro, Talía Teatro, Lagarta ou Teatro do Morcego.