Evolució del Cinema: Gèneres, Directors i Moviments
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,67 KB
Gèneres: aventures, musicals, comèdies, westerns, melodrames, terror
La Universal → posa de moda grans monstres del terror clàssic (la Mòmia, Dràcula)
Warner → es dedica a fils gàngsters i temàtica social
Metro → oferia grans musicals i espectacles familiars
Paramount → comèdies amb elipsis
Hitchcock - mestre del suspens, dibuixava molt bons storyboards
Ford - estatisme de la càmera per a la composició visual, paisatges monumentals, plans generals
Hawks - captar la gestualitat vital dels seus protagonistes
Aportacions d'Orson Welles amb Ciutadà Kane → profunditat de camp, fotografia amb gran angular, picats, contrapicats i moviments de càmera
Superespectacles: grans musicals com Cantant sota la pluja i produccions bíbliques
- Muntatge d'atraccions: 2 imatges diferents posades darrere de l'altra = nou significat
- Films posteriors a Einstein: Octubre (dies de revolució), El vell i el nou (propaganda política comunista)
- Al cinema no hi ha figures principals: protagonista el poble unit contra la tirania
- Vsevolod P.: posa actors principals (en La Mare, explica la conversió d'una dona en activista revolucionària)
- Primera empresa: Hollywood, Paramount, Columbia, Fox, Warner. (busquen evasió d'espectadors en fantasies per treure preocupacions diàries)
- Warner produeix la primera amb efectes sonors: 1926, Don Juan
Films mítics: Casablanca, King Kong i Allò que s'endugué el vent
Llums i ombres del cinema alemany: Expressionisme, moviment cinematogràfic que es desenvolupa després de la 1a GM.
Primer film: El gabinet del doctor Caligari de Robert Wiene, decorats irreals, tortuosos, abstractes, res a veure amb la realitat. Les pel·lícules alemanyes mostraven les pors i contradiccions d'una societat vençuda després de la guerra. Es caracteritzaven també per una il·luminació plena de contrastos entre blanc i negre, boires i clars-oscurs.
L'edat d'or a Hollywood: domini dels Estats Units econòmicament per sobre d'Europa.
Productor: persona que posa diners per fer i organitzar una pel·lícula. Productores: Warner Bros, Universal, Paramount, Columbia... La Warner Bros introdueix efectes sonors per primer cop el 1929 en Don Joan, un any després en completament sonora El cantor de jazz.
Gèneres del cinema: aventures, musicals, comèdies, westerns, melodrames, terror, etc.
Missió del director: ells eren els responsables del rodatge, de la planificació i, en definitiva, de tota la posada en escena, com Alfred Hitchcock que dibuixava storyboards i Howard Hawks que treballava més amb l'espontaneïtat en escena de rodatge.
Hollywood 'cacera de bruixes': període de la història on molts cineastes es van haver d'exiliar a Europa per un procés de persecució i denúncies contra membres del partit comunista, això després de la segona GM i inici de la guerra freda.
Realisme:
Davant les indústries del cinema, generalitzar-se l'ús del color, exhibir-se pel·lícules en grans pantalles, diversos formats.
Actitud realista: quan es mostren les classes socials més humils, atur, fam, no actors. /Jean Renoir a França
Característiques del realisme francès, poètic: La regla del joc, L'atalante, naturalisme i lirisme poètic, delicats i lliures moviments de càmera.
Característiques del neorealisme italià: moviment cinematogràfic que neix el 1945 a la fi de la 2a GM. Es poden realitzar pel·lícules sense censura, testimonials al seu temps. Directors: Luchino Visconti, Vittorio De Sica, Roberto Rossellini. Aquest influeix en el cinema nord-americà i cinema negre.
Narratives audiovisuals: valoració constant, reducció de les tècniques de producció, integració dels audiovisuals en altres formats.
Plataformes: l'espai on s'allotgen els vídeos: repositori de vídeos, allotjament propi, webdocs.
Memes: representació mínima del folklore digital, funció comunicativa, imatges, notícies.