Evolució i Característiques dels Mitjans Audiovisuals: TV, Ràdio i Postproducció

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,07 KB

La Postproducció Audiovisual

La postproducció consisteix en afegir efectes de so, sorolls, rètols i efectes visuals a la imatge i al so que es capten directament de la realitat o de l'estudi. És habitual que la postproducció es realitzi simultàniament a la captació de la imatge i del so.

La ràpida evolució de la tecnologia digital ha propiciat un desenvolupament vertiginós de la postproducció, augmentant les possibilitats expressives del mitjà. Per això, la postproducció s'ha convertit en un recurs essencial en la producció audiovisual moderna.

El Cinema a Casa: L'Experiència Cinematogràfica Domèstica

L'apropament cap a la qualitat del cinema s'està donant també a les nostres llars, on es diferencia la visualització de televisió respecte a la visualització de pel·lícules de ficció, de preferència cinematogràfica.

Sorgeix una generació de televisors pensats perquè les persones tinguin l'experiència del cinema dins de casa seva: pantalles en format superpanoràmic, més fines i àmplies, amb nous components, com els sistemes Dolby Surround, integrats a les parets de les habitacions.

Televisió al Mòbil: Consum Audiovisual Portàtil

S'aposta per equips portàtils o mòbils que poden anar allà on va la persona. Televisors integrats als telèfons mòbils, als ordinadors portàtils o en aparells específics per a aquest tipus de transmissió, així com els reproductors portàtils de DVD, són alguns dels aparells amb més èxit d'aquest tipus de consum.

Televisió Interactiva: El Receptor Actiu

Fins ara, els processos de comunicació dels mitjans s'havien basat en un esquema de producció i recepció on la resposta del receptor era necessària per assegurar l'eficàcia del missatge. Actualment, tothom vol ser emissor, manipular la informació, escollir i produir.

Hi ha experts que vaticinen que la interactivitat s'estendrà a la publicitat, que podrà vendre els seus productes i serveis a l'instant. L'usuari podrà aturar la programació, fer una compra, llogar un DVD, demanar menjar i, després, tornar a veure el que passava.

Democratització de la Televisió

La democratització de la TV es produeix per la transformació dels mitjans socials d'internet en canals de televisió; la migració dels programes de televisió des dels canals convencionals a internet i els nous hàbits de l'espectador que escull i selecciona la televisió que desitja veure.

La Ràdio: Característiques Tècniques i Expressives

La ràdio utilitza com a únic suport el so. A la ràdio li manquen les imatges, però va ser un mitjà de comunicació amb la mateixa popularitat que la televisió, i igual que a aquesta, li passa amb internet.

El mitjà radiofònic ofereix un model comunicatiu especial. Una altra propietat de la ràdio és la instantaneïtat, destacant per la rapidesa amb la qual ofereix les informacions.

La ràdio inspira tradicionalment molta confiança a l'audiència, d'aquí que la credibilitat sigui una de les seves característiques més reconegudes.

Entradas relacionadas: