Euskal Pilotaren Ezaugarriak eta Eskupilota Eskola Kirolean
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en vasco con un tamaño de 12,01 KB
EUSKAL PILOTAREN EZAUGARRIAK
1.1. BERDINTASUNAK:
Pilotaren arteko elkar ekintza:
Duelo simetrikoak (2x2, 4x4)
Puntuatzeko modua oposizioa da-norgehiagokak dira
Espazioarekiko erlazioa:
Joko espazioa ezaguna da. Espazio eraginkorra eta debekatuta
Tantoa lortzeko espazioa erabili behar da
Pilota edozein marratan punpa (bote) egitean kanpoan egingo balitz bezala hartuko da
Tantoa abian jartzeko alde batek sake egitea ezinbestekoa da
Denborarekiko erlazioa:
Kolpea txandaka burutu behar da
Pilotarekiko erlazioa
Pilota erabiliz jotzen da. Ezin da oztopatu
Pilotaren ezaugarriak ezagunak dira
Puntuazio sistemarekiko erlazioa:
Alde bat tantu kopuru zehatzera iristean bukatu egin da norgehiagoka
1.2. EZBERDINTASUNAK:
Pilotarien arteko elkarrekintza:
Alde bakoitzeko pilotari kopurua desberdina da. 1x1, 2x2, 3x3, 4x4, 5x5.
Taldeka jokatzean kolaboratzeko aukera dago. Banakan ez.
Espazioarekiko erlazioa:
Zenbait jokamoldetan tantoa eskuratzeko modu bereziak daude: trinkete, pasaka…
Espazioa modu anitzean erabil daiteke: joko gunea alderatuta edo berdina izan daiteke. Pasaka, marradun jokoetan edo pleka.
Maila bertikalean: Mugatua edo mugagabekoa. Pleka eta pasakan mugatu, goitik eta behetik. Marradunetan goitik mugarik ez.
Sakeko distantziak eta moduak desberdinak dira: normalean eremu batean nahiz eta desberdina izan punpa egin behar du. Pasakan, aldiz, ez.
Pilotak punpa egin duen marraren arabera eragina desberdina izan ahal da: batzutan falta izan ahala da eta bestetan erdia.
Instalazio mota desberdinak daude:
Trinketea, frontoi motza, frontoi luzea eta plaza librea.
Denborarekiko erlazioa:
Aldizkotasunaren iraupena aldakorra da. Jokamoldeen artean amaierako tantua edo kintze kopurua desberdina denez iraupena aldakorra da. Materiala, instalazioak eta herramientak ere erkina dute.
Pilotarekiko erlazioa:
Pilota desberdinekin jokatzen da: larruzkoak, gomazkoak.
Pilota modu desberdinetan erabiltzen da. Eskuz edo herramintaz.
Puntuazio sistemarekiko erlazioa:
Tantoak kokatzeko modua eta amaierako tanto kopurua desberdinak dira: Kintze sistema (jokuetara) edo unitarioa (tantuetara).
FRONTOI MOTZEKO ESKUPILOTAREN EZAUGARRIAK
2.1. BERDINTASUNAK:
Pilotaren elkarrekintzarekiko erlazioa:
Aurreko tantoa irabazi duen aldeak egin behar du hurrengo sakea.
Espazioarekiko erlazioa:
Sake egiterakoan, derrigorrean punpa egin behar da, eta muga frontisetik distantzia berdinetara dago.
Sake luzea eta laburra falta izango da.
Errestoa airez egin daiteke.
Plekako jokamoldeak dira.
Pilotariak espazio berdinean arituko dira jolasten.
Denborarekiko erlazioa:
Pilota txandaka jo behar da, eta kolpetik kolpera pilota frontisa ukitu beharko du.
Pilotarekiko erlazioa:
Atxikia txartzat hartzen da, pilota jo egin behar da eskuaz. Eskumuturrak ere balio du.
Piloten oinarrizko ezaugarriak berdinak dira: maila bereko piloten pisu eta diametroak berdinak dira.
Puntuazio sistemarekiko erlazioa:
Tantoak banaka kokatzen dira.
Partiduak tantu kopuru berdinera jokatuko dira → 22 tantu.
2.2. EZBERDINTASUNAK:
Pilotarien elkarrekintzarekiko erlazioa:
Banaka edo binaka jolastu ahal da. Banaka barruan 4 ½ eta kantxa osoa.
Espazioarekiko erlazioa:
Joko espazioa ezberdina da. 4 ½ ko jokoaren azalera beste biekiko konparatuz txikiagoa da. Binakako kokapena eta neurria.
Sakeko guneen kokapena eta neurria desberdina dira. 4 ½ an 3-5, besteetan 4-7.
Joko espazioa luzeeran mugatuta edo mugagabea izango da. Kantxa osoa edo bakarrik 4 ½.
Denborarekiko erlazioa:
Partiden tanto eta kolpe sekuentzien iraupena aldakorra da. Segun eta jokalariak, mugak, pilotak…
Pilotarekin erlazioa:
Atal honetan ez dago ezberdintasunik.
Puntuazio sistemarekiko erlazioa:
Atal honetan ez dago ezberdintasunik.
ESKUPILOTA ESKOLA KIROLEAN
Eskupilotan adinaren ezaugarrietara hobeto egokitzeko jokatzeko arauak moldatu dira ere.
IKASPILOTAREN eskutik “pilotan jolas” izenaz ezagutzen den jolas bat eskolan egiteko.
Pilotan jolas jokuko ezaugarriak:
Taldeak hiru jokalari ditu. Partiduak 5 joku, tantuetara ez.
Joko batek lau kintze (tantu) ditu. Biko aldea irabazteko eta jokalari berberak ateratzen du.
Partiduak banaka edo binaka, errotazioz eta taula bat erabiliz adierazteko. 2 eratan jolasteko.
SAKEAK, DISTANTZIAK ETA KATEGORIAK
BENJAMINAK | ALEBINAK | INFANTILAK | KADETEAK |
7m-tik (2 koadroa), frontisean 2’20m-ko altueran kokatutako marra gainditu 2 aukera | 7m-tik, 7m-ra 2tik 2ra 2 aukera | 10 1/2 tik, 7ra 3tik 2ra 2 aukera | 10 1/2 tik, 10 1/2 ra 3tik 3ra 2 aukera |
Sistema honen onurak:
Talde izaera handiago hirunaka jolastean.
Jokalariak norgehiagoka batean banaka edo binaka jolastu ahal da.
Sakalaria jokoz-joko aldatzen da.
Interesak eta emozioak gehiago iraun dezakete.14-0
IKASKUNTZA- IRAKASKUNTZAREN PROZESUA
4.1. ESKUPILOTAREN JOKALDIAK
Eskupilotaren hastapenean joko aldi batzuk zehazten dira eta ezin da batetik bestera pasatu aurrekoa menperatu arte.
Joko aldi hauek ezaugarri batzuk izango dituzte eta ikaslearen joko maila adieraziko dute.
Eskupilota irakasteko joko aldi horien alderdiak ezagutu behar dira, hain zuzen:
Ikasleen jokoaren ezaugarriak (capacidades del niño).
Landu beharreko oinarrizko helburuak.
Landu beharreko oinarrizko edukinak.
4.1.1. EZAUGARRIAK
Aldi bakoitzean ikasleen jokoan garrantzitsuak diren bereizgarriak zehaztu dira.
Ezaugarri horiek ebaluatzen dira eta laguntzen digute jokalari hori kokatzen aldietan.
Hiru atal ezberdintzen dira:
Jotzen duena bere kidea da.
Jotzen ez duena.
Arauak eta joko dinamika.
4.1.2. HELBURUAK ETA EDUKINAK
Aldi bakoitzeko ikasleen jokoaren ezaugarri nagusiak kontutan izanda, zer landu adieraziko da.
Informazioa oso erabilgarria da saioetan zer lantzeko ariketak sortzeko.
Joko aldien oinarrizko zerrenda.
Kategorien eskema eta joko aldiak.
Aldi batetik bestera igarotzeko eragina duten faktoreak:
Ikasleen garapen fisikoa.
Ikasleak ikasteko duen gaitasuna.
Ikasleen motibazioa.