Euskal Pilotaren Ezaugarriak eta Eskupilota Eskola Kirolean

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en vasco con un tamaño de 12,01 KB

  1. EUSKAL PILOTAREN EZAUGARRIAK

1.1. BERDINTASUNAK:

  • Pilotaren arteko elkar ekintza:

    • Duelo simetrikoak (2x2, 4x4)

    • Puntuatzeko modua oposizioa da-norgehiagokak dira

  • Espazioarekiko erlazioa:

    • Joko espazioa ezaguna da. Espazio eraginkorra eta debekatuta

    • Tantoa lortzeko espazioa erabili behar da

    • Pilota edozein marratan punpa (bote) egitean kanpoan egingo balitz bezala hartuko da

    • Tantoa abian jartzeko alde batek sake egitea ezinbestekoa da

  • Denborarekiko erlazioa:

    • Kolpea txandaka burutu behar da

  • Pilotarekiko erlazioa

    • Pilota erabiliz jotzen da. Ezin da oztopatu

    • Pilotaren ezaugarriak ezagunak dira

  • Puntuazio sistemarekiko erlazioa:

    • Alde bat tantu kopuru zehatzera iristean bukatu egin da norgehiagoka

1.2. EZBERDINTASUNAK:

  • Pilotarien arteko elkarrekintza:

    • Alde bakoitzeko pilotari kopurua desberdina da. 1x1, 2x2, 3x3, 4x4, 5x5.

    • Taldeka jokatzean kolaboratzeko aukera dago. Banakan ez.

  • Espazioarekiko erlazioa:

    • Zenbait jokamoldetan tantoa eskuratzeko modu bereziak daude: trinkete, pasaka…

    • Espazioa modu anitzean erabil daiteke: joko gunea alderatuta edo berdina izan daiteke. Pasaka, marradun jokoetan edo pleka.

    • Maila bertikalean: Mugatua edo mugagabekoa. Pleka eta pasakan mugatu, goitik eta behetik. Marradunetan goitik mugarik ez.

    • Sakeko distantziak eta moduak desberdinak dira: normalean eremu batean nahiz eta desberdina izan punpa egin behar du. Pasakan, aldiz, ez.

    • Pilotak punpa egin duen marraren arabera eragina desberdina izan ahal da: batzutan falta izan ahala da eta bestetan erdia.

    • Instalazio mota desberdinak daude:

      • Trinketea, frontoi motza, frontoi luzea eta plaza librea.

  • Denborarekiko erlazioa:

    • Aldizkotasunaren iraupena aldakorra da. Jokamoldeen artean amaierako tantua edo kintze kopurua desberdina denez iraupena aldakorra da. Materiala, instalazioak eta herramientak ere erkina dute.

  • Pilotarekiko erlazioa:

    • Pilota desberdinekin jokatzen da: larruzkoak, gomazkoak.

    • Pilota modu desberdinetan erabiltzen da. Eskuz edo herramintaz.

  • Puntuazio sistemarekiko erlazioa:

    • Tantoak kokatzeko modua eta amaierako tanto kopurua desberdinak dira: Kintze sistema (jokuetara) edo unitarioa (tantuetara).


  1. FRONTOI MOTZEKO ESKUPILOTAREN EZAUGARRIAK

2.1. BERDINTASUNAK:

  • Pilotaren elkarrekintzarekiko erlazioa:

    • Aurreko tantoa irabazi duen aldeak egin behar du hurrengo sakea.

  • Espazioarekiko erlazioa:

    • Sake egiterakoan, derrigorrean punpa egin behar da, eta muga frontisetik distantzia berdinetara dago.

    • Sake luzea eta laburra falta izango da.

    • Errestoa airez egin daiteke.

    • Plekako jokamoldeak dira.

    • Pilotariak espazio berdinean arituko dira jolasten.

  • Denborarekiko erlazioa:

    • Pilota txandaka jo behar da, eta kolpetik kolpera pilota frontisa ukitu beharko du.

  • Pilotarekiko erlazioa:

    • Atxikia txartzat hartzen da, pilota jo egin behar da eskuaz. Eskumuturrak ere balio du.

    • Piloten oinarrizko ezaugarriak berdinak dira: maila bereko piloten pisu eta diametroak berdinak dira.

  • Puntuazio sistemarekiko erlazioa:

    • Tantoak banaka kokatzen dira.

    • Partiduak tantu kopuru berdinera jokatuko dira → 22 tantu.

2.2. EZBERDINTASUNAK:

  • Pilotarien elkarrekintzarekiko erlazioa:

    • Banaka edo binaka jolastu ahal da. Banaka barruan 4 ½ eta kantxa osoa.

  • Espazioarekiko erlazioa:

    • Joko espazioa ezberdina da. 4 ½ ko jokoaren azalera beste biekiko konparatuz txikiagoa da. Binakako kokapena eta neurria.

    • Sakeko guneen kokapena eta neurria desberdina dira. 4 ½ an 3-5, besteetan 4-7.

    • Joko espazioa luzeeran mugatuta edo mugagabea izango da. Kantxa osoa edo bakarrik 4 ½.

  • Denborarekiko erlazioa:

    • Partiden tanto eta kolpe sekuentzien iraupena aldakorra da. Segun eta jokalariak, mugak, pilotak…

  • Pilotarekin erlazioa:

    • Atal honetan ez dago ezberdintasunik.

  • Puntuazio sistemarekiko erlazioa:

    • Atal honetan ez dago ezberdintasunik.

  1. ESKUPILOTA ESKOLA KIROLEAN

  • Eskupilotan adinaren ezaugarrietara hobeto egokitzeko jokatzeko arauak moldatu dira ere.

  • IKASPILOTAREN eskutik “pilotan jolas” izenaz ezagutzen den jolas bat eskolan egiteko.

  • Pilotan jolas jokuko ezaugarriak:

    • Taldeak hiru jokalari ditu. Partiduak 5 joku, tantuetara ez.

    • Joko batek lau kintze (tantu) ditu. Biko aldea irabazteko eta jokalari berberak ateratzen du.

    • Partiduak banaka edo binaka, errotazioz eta taula bat erabiliz adierazteko. 2 eratan jolasteko.

SAKEAK, DISTANTZIAK ETA KATEGORIAK

BENJAMINAK

ALEBINAK

INFANTILAK

KADETEAK

7m-tik (2 koadroa), frontisean


2’20m-ko altueran kokatutako marra gainditu

2 aukera

7m-tik, 7m-ra


2tik 2ra


2 aukera

10 1/2 tik, 7ra


3tik 2ra


2 aukera

10 1/2 tik, 10 1/2 ra


3tik 3ra


2 aukera

Sistema honen onurak:

  • Talde izaera handiago hirunaka jolastean.

  • Jokalariak norgehiagoka batean banaka edo binaka jolastu ahal da.

  • Sakalaria jokoz-joko aldatzen da.

  • Interesak eta emozioak gehiago iraun dezakete.14-0

  1. IKASKUNTZA- IRAKASKUNTZAREN PROZESUA

4.1. ESKUPILOTAREN JOKALDIAK

  • Eskupilotaren hastapenean joko aldi batzuk zehazten dira eta ezin da batetik bestera pasatu aurrekoa menperatu arte.

  • Joko aldi hauek ezaugarri batzuk izango dituzte eta ikaslearen joko maila adieraziko dute.

  • Eskupilota irakasteko joko aldi horien alderdiak ezagutu behar dira, hain zuzen:

    • Ikasleen jokoaren ezaugarriak (capacidades del niño).

    • Landu beharreko oinarrizko helburuak.

    • Landu beharreko oinarrizko edukinak.

4.1.1. EZAUGARRIAK

  • Aldi bakoitzean ikasleen jokoan garrantzitsuak diren bereizgarriak zehaztu dira.

  • Ezaugarri horiek ebaluatzen dira eta laguntzen digute jokalari hori kokatzen aldietan.

  • Hiru atal ezberdintzen dira:

    • Jotzen duena bere kidea da.

    • Jotzen ez duena.

    • Arauak eta joko dinamika.

4.1.2. HELBURUAK ETA EDUKINAK

  • Aldi bakoitzeko ikasleen jokoaren ezaugarri nagusiak kontutan izanda, zer landu adieraziko da. 

  • Informazioa oso erabilgarria da saioetan zer lantzeko ariketak sortzeko.

  • Joko aldien oinarrizko zerrenda.

  • Kategorien eskema eta joko aldiak.

Aldi batetik bestera igarotzeko eragina duten faktoreak:

  • Ikasleen garapen fisikoa.

  • Ikasleak ikasteko duen gaitasuna.

  • Ikasleen motibazioa.

Entradas relacionadas: