Ètica i Identitat Digital a la Publicitat
Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,81 KB
Identitat Digital i Problemes Ètics a l'Esfera Pública
La identitat digital és, com el propi nom indica, la nostra identitat a les xarxes socials (XXSS). És la imatge que projectem de nosaltres mateixos, la nostra "marca personal". L'adaptem segons com volem que ens vegin (sigui real o no), adoptant una actitud desiderativa. Com explica Goffman, actuem com si portéssim una màscara que canviem en funció de l'entorn social. Amb la identitat digital passa el mateix.
Pel que fa al problema ètic en l'esfera de la publicitat, ens trobem amb una situació similar. Per exemple, un youtuber que fa publicitat d'una marca actua seguint les pautes d'aquesta, deixant de banda, fins a cert punt, la seva identitat real.
Digitalització i les Conseqüències Previstes per Lyotard
La digitalització és un canvi qualitatiu que afecta directament el coneixement. És el canvi del context analògic a un nou paradigma cultural. Lyotard, a La condició postmoderna, va preveure una bretxa digital entre aquelles persones que sabrien adaptar-se i aprofitar els beneficis del món web, fent-ne un ús responsable, i aquelles que no.
Un exemple d'això seria l'actualització del currículum vitae (CV). Abans, no hi havia tanta mobilitat laboral i la gent no havia de fer canvis constants, o fins i tot no calia adjuntar una imatge. Avui dia, moltes persones grans, com podria ser el meu avi, no sabrien actualitzar el seu CV a través d'un ordinador.
Lyotard també va preveure la importància del valor d'ús i el valor de canvi en aquest nou context.
El Concepte de Valors i el seu Paper a la Producció Digital
Els valors són les actituds que considerem correctes. Les persones es mouen per moltes coses, però la decisió final es veu influïda pels valors.
El publicitari és un emissor constant de valors. Tota peça publicitària transmet valors a la societat, amb la intenció que impactin i arribin a milions de persones. Els valors en publicitat són molt importants perquè, a l'hora de crear un anunci, no s'han de generar falses expectatives; el producte o servei ha de ser tal com el rebrà el consumidor final.
Propietat Intel·lectual i Digitalització: Perspectiva Ètica
Avui dia, a Internet, és a dir, al món digital, tenim un comportament com si tot fos gratuït. Sembla que no paguem per cap servei, però, en realitat, estem pagant amb les nostres dades. Això abans no passava, ja que si volies un llibre, un disc o qualsevol altra cosa, pagaves i prou. La digitalització ha canviat la nostra percepció de la propietat intel·lectual, especialment en l'àmbit de la publicitat, on la línia entre l'ús legítim i la infracció dels drets d'autor pot ser difusa.