Etengabeko Prestakuntza Metodologiak: Gida Praktikoa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,32 KB

Etengabeko Prestakuntza Metodologiak

1. Metodologia Aktiboak

Eginez ikastean oinarritzen da, praktikan jakintza eskuratuz.

2. Metodologia Parte-hartzaileak

Langileak eta helduak gauzak egitera bultzatzen ditu, haien ezaugarriak kontuan hartuta: independenteak izatea, esperientzia izatea, orainean zentratuta egotea eta teoria gutxi baloratzea. Hastapen pedagogikoetan oinarritzen da, prestakuntza ekintzaile eta parte-hartzailea, zehatza, dinamikoa, prestigiozkoa, progresiboa, barietatea, indibidualizazioa, pizgarria, interesa, korporatiboa eta zuzena bultzatuz.

3. Talde Metodologia

Taldean ikastea sustatzen du. Abantailak:

  • 5 eta 8 taldekide artean (6 egokiena).
  • Hedutasun profesionala eta pertsonala talde moduan funtzionatuz, konpetentziarik gabe.
  • Elkarri laguntza ematea.
  • Berdintasun baldintzak: taldeko guztiak berdinak dira.

4. Banan-banako Metodologia

Pertsona guztiak ez direnez berdinak, taldean kontrolatzea zaila izan daiteke. Banakako inplikazioa sortzea da helburua.

5. Ikus-entzunezko Metodologia

Ahozko azalpenaz gain, irudiak ere erabiltzen dira.

Metodo Zehatzak

1. Teknikak eta Metodoak

  • Azalpenerako metodoa (prestakuntzarako baliabide osagarria, arbelaren erabilera, errotafolioa, erretroproiektorearen erabilera, parte-hartzea eta eztabaida).
  • Demostrazio teknika (irakasten duzuna eginez ikasi).
  • Simulazio teknika (zeozer erakustean formatzaileak simulatu parte hartzearekin, erreala balitz).
  • Eztabaida teknikak.
  • Lau talde teknikak.

2. Metodo Autohezitzaileak

Alde onak eta txarrak:

  • (+) Bakoitza bere erritmora ikasi, pasibitate aukerarik ez. Erakundearen aldetik antolaketaren aldetik positiboa.
  • (-) Prestakuntza oso ona eskatu, diziplina ikasleak, automatizazioa eta ikasketa ohitura.

Autoheziketa motak (testu programak).

Teknologia autohezitzailea (aurretiko plangintza, nahikotasuna, erraztea, auto kontrola, malgutasuna, kritika eta berrikuntza).

3. Simulazio Metodoa

Errealitatearen irudikapena. Errealitatetik kanpo inguru lasai batean entseguak egiteko aukera ematen digun metodo mota. Segurtasuna ematen du.

Helburuak:

  • Etorkizuneko errealitatea irudikatzeko aukera.
  • Errealitateari aurre egiteko estrategiak saiatzeko.
  • Erabakiak hartzen ikasteko.
  • Arau bati aurre egiten ensaiatu.
  • Problemetan irtenbideak ateratzen ikasi.
  • Eragabeko eta zalantzazko testuinguruak planifikatu ikasi.
  • Teknika sortzaileak ikasi arazo baten aurrean aukera anitzak aurkitzeko.

Simulazio errealitatetik urrunduta: denboran, espazioan, sinbolikoki.

4. Kasuen Metodologia

Simulazio mota bat da eta gai desberdinak ebazten ditu.

  • Kasu bat identifikatu.
  • Beharrezkoa kasu desberdinak artxibatzea, kasu teka.

5. Entrenamendu Metodoa

Gaitasunak praktikan jartzeaz eginez garatzea.

Metodologia bikoitza, prestakuntza eta ekintza elkarltzen dira txandaka.

6. Praktiketarako Prestakuntza

Parte-hartzaileak (formatzailea, langilea, tutoreak).

  • Praktikak hasi baino lehen helburuak eta zereginak jakin.
  • Praktikaren jarraipena egin behar da.
  • Amaieran ebaluaketa egin hirurek.

Entradas relacionadas: