Etapes del Desenvolupament Infantil segons Piaget
Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,07 KB
Piaget i les Etapes del Desenvolupament
L'Infant de 3 a 5 Anys
Personalitat
- Va adquirint consciència d'ell/ella mateixa.
- Afirmació de la seva persona (no, jo, això és meu…).
- Gran dependència de l'adult.
- Poca tolerància a la frustració.
- Poca capacitat d'espera.
- No modula l'expressió de sentiments.
- Descobriment de la seva personalitat.
- Curiositat.
- Demostració constant d'afectivitat.
- Oposició sistemàtica.
Sociabilitat
- Relacions basades en l'egocentrisme individual.
- Comencen els contactes amb els iguals amb incertesa.
- Curiositat per l'altre.
- Sense idea de grup.
- Joc individual / Joc paral·lel.
- Vol la constant atenció de l'adult.
Intel·ligència
- Pensament simbòlic.
- Joc imitatiu.
- Pensament egocèntric i subjectiu.
- Diferenciació d'ell de la resta.
- Pensament màgic.
- Animisme: confusió del món real i imaginari.
- Sense nocions clares de temps ni espai.
L'Infant de 6 a 8 Anys
Personalitat
- Afirmació de la personalitat.
- Curiositat pel món real.
- Més capacitat d'espera.
- Més tolerància a les frustracions.
- Autonomia.
- Gran nivell de motivació i interès.
- Facilitat d'engrescar-se.
Sociabilitat
- Inici de l'empatia.
- Busca l'altre per jugar i competir.
- Primers sentiments de cooperació, igualtat i solidaritat.
- Jocs de regles amb ajuda.
- S'inicia en el sentit de la justícia.
- Amistats variants.
- Tancament progressiu per raons de sexe.
- Descentralització del medi familiar.
Intel·ligència
- Pensament lògic concret.
- Alliberament de l'egocentrisme intel·lectual.
- Adquisició de la capacitat de reversibilitat.
- Descoberta de la causalitat.
- Capacitat de classificar i ordenar.
L'Infant de 9 a 12 Anys
Personalitat
- Construcció de la personalitat.
- Coneixement d'un mateix a partir de la comparació amb els altres.
- Inici dels hobbies i interessos.
- Primers canvis de la pubertat.
- Comença a dubtar del raonament dels adults.
- Cerca de l'autocontrol i l'autodomini.
- Autoafirmació.
Sociabilitat
- Gran període de les relacions nois-nois / noies-noies.
- Passa a ser més important el grup que els adults.
- Colles de nens: nombroses, amb un líder i que busquen acció.
- Colles de nenes: reduïdes, amistats fixes i fidels.
- Vida en tots dos grups amb normes i codis.
Intel·ligència
- Gran capacitat d'atenció i memòria.
- Operacions concretes.
- Superació de l'egocentrisme individual que dóna pas al realisme objectiu.
- Ampliació del camp d'interessos.
- Capacitat de reflexió, crítica i autocrítica.
- Pensament lògic abstracte.