Etapes del Desenvolupament Infantil segons Piaget

Enviado por Chuletator online y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,07 KB

Piaget i les Etapes del Desenvolupament

L'Infant de 3 a 5 Anys

Personalitat

  • Va adquirint consciència d'ell/ella mateixa.
  • Afirmació de la seva persona (no, jo, això és meu…).
  • Gran dependència de l'adult.
  • Poca tolerància a la frustració.
  • Poca capacitat d'espera.
  • No modula l'expressió de sentiments.
  • Descobriment de la seva personalitat.
  • Curiositat.
  • Demostració constant d'afectivitat.
  • Oposició sistemàtica.

Sociabilitat

  • Relacions basades en l'egocentrisme individual.
  • Comencen els contactes amb els iguals amb incertesa.
  • Curiositat per l'altre.
  • Sense idea de grup.
  • Joc individual / Joc paral·lel.
  • Vol la constant atenció de l'adult.

Intel·ligència

  • Pensament simbòlic.
  • Joc imitatiu.
  • Pensament egocèntric i subjectiu.
  • Diferenciació d'ell de la resta.
  • Pensament màgic.
  • Animisme: confusió del món real i imaginari.
  • Sense nocions clares de temps ni espai.

L'Infant de 6 a 8 Anys

Personalitat

  • Afirmació de la personalitat.
  • Curiositat pel món real.
  • Més capacitat d'espera.
  • Més tolerància a les frustracions.
  • Autonomia.
  • Gran nivell de motivació i interès.
  • Facilitat d'engrescar-se.

Sociabilitat

  • Inici de l'empatia.
  • Busca l'altre per jugar i competir.
  • Primers sentiments de cooperació, igualtat i solidaritat.
  • Jocs de regles amb ajuda.
  • S'inicia en el sentit de la justícia.
  • Amistats variants.
  • Tancament progressiu per raons de sexe.
  • Descentralització del medi familiar.

Intel·ligència

  • Pensament lògic concret.
  • Alliberament de l'egocentrisme intel·lectual.
  • Adquisició de la capacitat de reversibilitat.
  • Descoberta de la causalitat.
  • Capacitat de classificar i ordenar.

L'Infant de 9 a 12 Anys

Personalitat

  • Construcció de la personalitat.
  • Coneixement d'un mateix a partir de la comparació amb els altres.
  • Inici dels hobbies i interessos.
  • Primers canvis de la pubertat.
  • Comença a dubtar del raonament dels adults.
  • Cerca de l'autocontrol i l'autodomini.
  • Autoafirmació.

Sociabilitat

  • Gran període de les relacions nois-nois / noies-noies.
  • Passa a ser més important el grup que els adults.
  • Colles de nens: nombroses, amb un líder i que busquen acció.
  • Colles de nenes: reduïdes, amistats fixes i fidels.
  • Vida en tots dos grups amb normes i codis.

Intel·ligència

  • Gran capacitat d'atenció i memòria.
  • Operacions concretes.
  • Superació de l'egocentrisme individual que dóna pas al realisme objectiu.
  • Ampliació del camp d'interessos.
  • Capacitat de reflexió, crítica i autocrítica.
  • Pensament lògic abstracte.

Entradas relacionadas: