Estudis d'Opinió i Mercat: Autors, Mètodes i Etapes Clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en
catalán con un tamaño de 8,15 KB
Preguntes i Respostes sobre Estudis d'Opinió i Mercat
Autors i Fragments Clau
Fragment sobre Internet i Bombolles Informatives
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del següent fragment escollit? «Internet ens havia promès un món més obert i divers, però ens ha tancat en bombolles d’informació personalitzades. [Aquesta bombolla] restringeix la nostra visió del món i contribueix a l’augment de la polarització i la desinformació.»
Resposta: c. Eli Pariser
Fragment sobre la Preparació del Públic
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del següent fragment escollit? «Es parteix de la premissa que el públic de la seva època no està prou preparat per a poder-se formar una opinió pròpia i raonada en relació amb els assumptes públics.»
Resposta: Walter Lippmann
Fragment sobre la Necessitat d'Interpretar el Món
Pregunta: Quin es el nom del autor?: els essers humans necessitem interpretar el mon que en envolta.
Resposta: WALTER LIPPMAN
Fragment sobre els Algoritmes i la Informació
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del fragment escollit: “Els algoritmes fan que puguem arribar en condicions asimètriques a bombolla informativa…”?
Resposta: Noam Chomsky
Fragment sobre la Por de Quedar-se Sol
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del fragment següent escollit: “La por de quedar-se sol fa que els individus duguin a terme una mena de sondeig permanent…”?
Resposta: Elisabeth Noelle-Neumann
Fragment sobre Dificultats Inicials
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del fragment següent escollit: “Ben sovint els problemes i les dificultats a l’hora de començar…”?
Resposta: Pierre Bourdieu
Fragment sobre Reacció Homogènia als Missatges
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del següent fragment escollit: “Els éssers humans reaccionem sempre de manera homogènia als missatges…”?
Resposta: Harold Laswell
Fragment sobre el Poder i la Comunicació
Pregunta: Quin és el nom de l’autor del fragment escollit: “Tenim a les nostres mans més poder que abans…”?
Resposta: Manuel Castells
Objectius i Metodologies dels Estudis
Objectius dels Estudis de Mercat
Pregunta: Quins són els principals objectius dels estudis de mercat?
Resposta: Anàlisi del client potencial o consumidor, anàlisi de la competència i avaluació de les estratègies de futur.
Resposta alternativa: Conèixer les necessitats dels consumidors i identificar oportunitats de mercat.
Metodologia Qualitativa per a Estudis d'Opinió
Pregunta: Quina és la principal metodologia qualitativa per fer estudis d'opinió?
Resposta: d) Entrevistes exploratòries.
Resposta alternativa: Enquestes amb preguntes obertes i grups de discussió.
Fiabilitat de les Enquestes
Pregunta: Digueu quins requisits ha de tenir una enquesta per ser fiable.
Resposta: La fitxa tècnica, la mostra probabilística, la qualitat del qüestionari.
Resposta alternativa: La fitxa tècnica, la mostra, el rigor del treball de camp.
Ús dels Estudis de Mercat
Pregunta: Digues en quines circumstàncies fer un estudi de mercat no proporciona, necessàriament, una informació útil?
Resposta: (Totes correctes)
Pregunta alternativa: Digueu en quines circumstàncies fer un estudi de mercat no representa una bona pràctica:
Resposta alternativa: Quan el públic objectiu no està ben definit.
Audiència i Etapes de la Recerca Comunicativa
Tipus d'Audiència
Pregunta: Quin tipus d'audiència existeix en la societat contemporània?
Resposta: b) Fragmentada i activa.
Pregunta alternativa: Quins tipus d’audiència existeixen a la societat actual?
Resposta alternativa: Audiència física, mediàtica i digital.
Etapes de la Recerca Comunicativa
Pregunta: En la primera etapa de la recerca comunicativa…
Resposta: a. Es produeix una visió mecanicista i unidireccional del procés comunicatiu.
Pregunta alternativa: 1. En la primera etapa de la recerca comunicativa…
Resposta alternativa: a. Es produeix una visió mecanicista i unidireccional del procés comunicatiu.
Pregunta: A quina etapa de la recerca en comunicació correspon la següent afirmació? «S’arriba a la conclusió que els efectes dels mitjans de comunicació no són conseqüència de les intencions del que comunica, ni del contingut de la comunicació. Es creu que l’efecte principal dels mitjans de comunicació social és l’efecte de reforç.»
Resposta: Tercera etapa.
Pregunta: A quina etapa de la recerca comunicativa correspon la següent afirmació: “Aquesta etapa es caracteritza per una major atenció als efectes a llarg termini…”?
Resposta: Tercera etapa.
Pregunta: En la tercera etapa de la recerca comunicativa…
Resposta: Es dóna una visió més activa de l’audiència.
Opinió Pública i Centres d'Estudis
Concepte d'Opinió Pública
Pregunta: Quin enunciat sobre l'opinió és correcte?
Resposta correcta: b. L’opinió pública és una realitat plural i canviant.
Pregunta: Quina et sembla l’opció més correcta?
Resposta: L’opinió pública és una creença essencial dins de l’univers simbòlic de les societats liberals.
Centres d'Estudis d'Opinió
Pregunta: Quin es el principal centre de recerca d’estudis de Catalunya?
Resposta: CIS
Pregunta alternativa: Anomeneu els baròmetres que mesuren l’opinió pública:
Resposta alternativa: Centre d’Estudis d’Opinió (CEO)
Pregunta: Anomeneu els principals centres d’estudis d’opinió a Catalunya:
Resposta: Centre d’Estudis d’Opinió (CEO)
Distinció Tècniques Qualitatives i Quantitatives
Pregunta: Té sentit mantenir avui la distinció entre les tècniques qualitatives i les tècniques quantitatives?
Resposta: Podem mantenir una distinció teòrica entre les tècniques quantitatives i les tècniques qualitatives, però a la pràctica es poden combinar perfectament.
Pregunta alternativa: Quin sentit té mantenir avui la distinció entre tècniques qualitatives i quantitatives?
Resposta alternativa: Podem mantenir una distinció entre les tècniques quantitatives i les qualitatives, però a la pràctica es poden combinar perfectament.
Efectes dels Mitjans i Clima d'Opinió
Pregunta: En el següent dia quin efectes creus tenen? (Fragment sobre individus que viuen en un clima d’opinió…)
Resposta: Clima d’opinió.
Propòsit de les Enquestes
Pregunta: Per què serveix una enquesta?
Resposta: Serveix per conèixer l’opinió de la gent.
Pregunta alternativa: Per què es realitza una enquesta?
Resposta alternativa: Serveix per conèixer l’opinió de la gent.
Afirmació Correcta sobre Opinió Pública
Pregunta: Assenyala l'afirmació correcta.
Resposta: Es fal·laç creure que hi ha una opinió pública única.