Estrutura e Evolución do Comercio e os Sistemas de Transporte Global

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Francés

Escrito el en español con un tamaño de 6,26 KB

As Características Fundamentais do Comercio

O comercio está composto polas actividades de intercambio que poñen en contacto a produtores e consumidores. Para que os produtos cheguen ao consumidor, é necesario crear canais de distribución, nos que se distinguen dous tipos de comercio:

Tipos de Comercio segundo a Distribución

  • Almacenistas: Son aquelas empresas que mercan directamente aos produtores, en grandes cantidades, para vender en conxunto aos comercios, sen un contacto directo cos consumidores.
  • Retallistas (Comercio polo Miúdo): Son os establecementos que compran aos comerciantes que venden en conxunto, para vender polo miúdo, en pequenas cantidades e directamente aos consumidores.

Os comercios localízanse onde hai clientes potenciais, polo que se distribúen por todo o territorio. Non obstante, a súa calidade e a súa cantidade son maiores en rexións máis poboadas ou con maior nivel de renda.

Comercio Internacional e Balanza Comercial

Os canais de distribución poden relacionar produtores e consumidores do mesmo país, pero tamén se produce comercio entre distintos países. Neste comercio internacional, as exportacións son as mercadorías que as empresas instaladas nun país venden máis alá das súas fronteiras. Pola súa banda, as importacións son as compras realizadas no exterior.

A diferenza entre exportacións e importacións configura a balanza comercial. Para os países é fundamental ter unha balanza positiva, xa que se non se produce un déficit nas súas contas.

Os Tipos de Comercio Polo Miúdo (Retallista)

Tradicionalmente, o comercio polo miúdo ou retallista concentrábase en pequenos establecementos de carácter familiar. Este comercio pode encontrarse tanto nunha pequena vila coma na gran cidade.

A Transformación do Comercio e a Competencia

O aumento do consumo provocou importantes cambios. O pequeno comercio enfróntase á competencia de grandes cadeas de distribución e redes de franquías. En moitos casos trátase de grandes empresas multinacionais, que acaparan gran parte do negocio en todo o mundo. A súa forza baséase na capacidade que teñen para conseguir comprar e vender máis barato ca o resto. Ademais, conseguiron adaptarse aos novos hábitos do consumidor medio.

No noso contorno, este proceso é visible a través das grandes superficies comerciais, que dan lugar a tres tipos de espazos pensados para consumidores que poden desprazarse en coche:

Grandes Superficies Comerciais

  • Hipermercados: Son grandes establecementos que venden unha gran cantidade e variedade de produtos, en réxime de autoservizo. Adoitan situarse na periferia e contan con aparcadoiros para os seus clientes.
  • Centros Comerciais: Reúnen, nun mesmo edificio, un hipermercado, pequenas tendas e moita oferta de ocio.
  • Parques Comerciais: Varios hipermercados comparten a mesma zona, pero non un mesmo edificio. O ocio tamén está presente nestes espazos.

A Evolución Histórica do Transporte

Ao longo da historia distínguense catro etapas principais na evolución do transporte:

  1. Era Preindustrial: Os intercambios comerciais eran menos frecuentes ca agora. Porén, grazas aos cabalos e outros animais de tiro, era posible o transporte de persoas e mercadorías a distancias curtas. Para o comercio entre países, a forma de transporte máis utilizada eran os barcos de vela.
  2. Primeira Revolución Industrial: Supuxo a introdución do ferrocarril e o barco de vapor na primeira metade do século XIX, o que acurtou enormemente os tempos de desprazamento.
  3. Segunda Revolución Industrial: A comezos do século XX xurdiron dous novos medios de transporte: o automóbil e o avión, que transformaron o sector e moitos territorios.
  4. Terceira Revolución Industrial: Unha mellora no uso e na xestión da información axudou a desenvolver sistemas de transporte máis complexos apoiados por melloras tecnolóxicas. Por exemplo, sen internet e o resto de novas tecnoloxías sería imposible o funcionamento dos grandes aeroportos.

Impacto Actual do Transporte

Hoxe en día, os produtos industriais e agrícolas véndense con frecuencia en lugares moi distantes dos da súa produción, debido a que o transporte é máis eficiente, rápido e barato. Por outra banda, o abaratamento dos custos aumentou o acceso dun maior número de persoas ao transporte, de xeito que millóns de pasaxeiros se trasladan cada día en diversos medios.

Os Principais Sistemas de Transporte Modernos

Os sistemas de transporte máis utilizados no mundo son:

  • O Transporte por Estrada: É o máis popular pola súa capacidade para carrexar persoas e mercadorías a case calquera lugar do planeta. Organízase a través de redes de estradas, cada vez mellores e máis extensas, como as autovías ou as autoestradas.
  • O Transporte por Ferrocarril: No século pasado deixou de ser o sistema de transporte máis utilizado que o vehículo privado. Porén, nos últimos tempos os trens de alta velocidade gañaron viaxeiros nos países máis desenvolvidos.
  • O Transporte Marítimo: Desde a orixe das primeiras civilizacións, foi o sistema de transporte máis importante para o comercio internacional de mercadorías. Hoxe segue sendo a forma máis barata de levar dun lugar a outro do mundo grandes cantidades de produtos de todo tipo.
  • O Transporte Aéreo: É o sistema máis moderno de transporte. É imposible atopar unha gran cidade que non teña un grande aeroporto. Os avións foron decisivos na redución de distancias xeográficas, en termos de tempo.

O Fomento do Transporte Intermodal

Os distintos sistemas de transporte compiten entre si, pero tamén poden funcionar de forma coordinada e conxunta. Hoxe inténtase fomentar ese transporte intermodal, facilitando a conexión entre diferentes sistemas. As estacións de metro en grandes aeroportos permiten que os viaxeiros poidan chegar antes ao seu destino.

Entradas relacionadas: