Estructura i òrgans de govern en un centre educatiu
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,49 KB
Òrgans unipersonals
ORGANS UNIPERSONALS: Òrgans col·legiats: "departaments didàctics", consell escolar, claustra. Unipersonals són director, cap d’estudis, coordinador pedagògic, secretari/equip directiu:
- Director: màxim responsable de la direcció, organització i funcionament del centre
- Cap d’estudis: responsable de planificar i gestionar activitats del centre
- Secretari: responsable de gestió econòmica del centre
- Coordinador pedagògic: responsable d'ajustar activitats al currículum
CLAUSTRE: tots els professors del centre. Tutor: responsable del seguiment dels alumnes. Cap departament didàctic: líders del departament de cada assignatura. Equip docent: tots els professors que intervenen en el fill. Auxiliar administratiu: gestionen inscripcions i matrícules. Consell escolar: col·lectius que intervenen en la comunitat educativa. Equips d'assessorament psicopedagògic: ajuden als alumnes en dificultats.
Assignatures LOMCE
Troncals: Llengua castellana i literatura, Matemàtiques, Ciències naturals, Ciències socials, Primera llengua estrangera. Específiques: obligatòries: Educació física, Religió, Valors socials. Optatives: Educació artística, segona llengua estrangera, Religió, valors socials. Lliure configuració autonòmica: obligatòria: Llengua cooficial i literatura. Optativa: a determinar.
Currículum ESO
Treball específic per a la millora de la condició física, coneixement dels beneficis de l'activitat física sobre el cos, jocs i esports com a mitjans de treball, treball en equip, foment de la igualtat, no valoració dels rendiments esportius sinó de l'esforç i la millora.
Dimensions educació primària
Dimensió activitat física: Competència 1: Resoldre situacions motrius de forma eficaç. C2: Prendre consciència dels límits i les possibilitats del propi cos. D'hàbits saludables: C3: Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i vida quotidiana. C4: Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós. D'expressió corporal: C5: comunicar-se amb expressions corporals. C6: prendre part en activitats col·lectives d'expressió per afavorir la relació.
Principis EF BAT
Al final de l'ESO tendeix a fomentar l'adquisició de les eines necessàries per organitzar la pròpia pràctica d'una forma autònoma, ja que arribem a entendre que l'activitat física augmenta la qualitat de vida. Al BAT es tracta de fer un pas més cap a l'autonomia en la planificació, gestió i pràctica de l'activitat física, veient també i comprenent el món on vivim des d'una perspectiva holística de l'activitat física amb la finalitat d'adquirir un estil de vida saludable.
Principis ESO
Treball de les competències relacionades amb el cos i la seva activitat motriu, que contribueixen al desenvolupament integral de la persona i a la millora de la qualitat de vida. Principal finalitat: coneixement del propi cos, reflexió sobre el sentit i els efectes de l’activitat motriu, desenvolupament d’hàbits saludables, regulars i continuats, i el fet de sentir-se bé amb el propi cos.
Currículum ESO
1. Dimensió activitat física saludable. 2. Dimensió esport. 3. Dimensió activitat física i temps de lleure. 4. Dimensió expressió i comunicació corporal.
Dimensions ESO
Saludable: C1: Aplicar un pla de treball de millora o manteniment de la condició física individual amb relació a la salut. C2: Valorar els efectes d’un estil de vida actiu a partir de la integració d’hàbits saludables en la pràctica d’activitat física. Esport: C3: Aplicar de manera eficaç les tècniques i tàctiques pròpies dels diferents esports. C4: Posar en pràctica els valors propis de l’esport en situacions de competició. Temps lliure: C5: Gaudir amb la pràctica d’activitats físiques recreatives, amb una atenció especial a les que es realitzen en el medi natural. C6: Planificar i organitzar activitats en grup amb finalitat de lleure. Expressió corporal: C7: Utilitzar els recursos expressius del propi cos per a l’autoconeixement i per comunicar-se amb els altres. C8: Utilitzar activitats amb suport musical com a mitjà de relació social i integració comunitària.