Estructura organitzativa i empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,15 KB

  1. Estudiant i analitzant les definicions de l’empresa:

c) El terme prové del Llatí “emprendere” que significa iniciar alguna activitat amb un cert risc suposat o implícit.


  1. Sobre les classes d’empreses segons les seves formes jurídiques:

  1. En la societat civil el règim fiscal està regulat a través de la liquidació de l’impost de societats.

  1. Sobre les relacions organitzatives formals i informals en una empresa:

  1. Les formals poden classificar-se així: 1. Lineals o de jerarquia, 2. Funcionals o de staff directiu, 3. De suport i de staff assessor.

  1. El concepte i els elements de l’estructura organitzativa de l’empresa:

  1. L’estructura organitzativa, concebuda com a xarxa de comunicació o conjunt d’unitats entre les quals es transmet info integra aquests tres aspectes estructurals:.....

  1. Quins són els elements fonamentals de l’Estructura organitzativa de l’empresa?

  1. Components principals, unitats organitzatives i relacions formals i informals.

  1. El conjunt de costos totals d’una empresa estan formats per:

  1. Els costos variables relacionats amb el volum de producció, i els costos fixos o d’estructura de l’empresa (no relacionats amb el volum de producció).

  1. El punt mort i el llindar de rendibilitat d’una empresa:

  1. Serveix com a referència per orientar l’elecció de la dimensió productiva i conèixer el grau d’ocupació i de producció de la mateixa.

  1. Els principis que permeten estructurar l’organització de l’empresa:

  1. Es consideren tres perspectives o criteris: ........(llarg)

  1. Que són els costos de sub-activitat d’una empresa ?

  1. Quan es ven o es produeix per sota del punt mort .........

  1. En relació a la definició i el concepte de lideratge:

b)La paraula lideratge defineix una influència i acció que s’exerceix sobre les persones i que permet incentivar-les i motivar-les perquè treballin en forma entusiasta per un objectiu comú.


  1. Les classes principals de control de les empreses, segons la propietat de les accions:

  1. El control majoritari en una empresa és la situació en que una persona o grup posseeix en propietat la majoria de les accions....

  1. Les conclusions que van treure White i Lippit del seu experiment amb tres estils de lideratge:

  1. En moments d’absència temporal del capdavanter el treball va descendir considerablement en el grup autoritari i mínim en el grup democràtic.

  1. En relació a la Teoria “Z” de William Ouchi:

  1. Aquesta teoria consisteix en l’adaptació a les condicions nord-americanes de pràctiques administratives japoneses selectes o excel·lents. D’aquesta forma, companyies d’EUA com és el cas de IBM, Hewlett-Packard, Dayton-Hudson, etc, van decidir aplicar-la i així aprofitar-se de les habilitats interpersonals necessàries per a la integració grupal.


  1. En relació a la dimensió d’una empresa i els indicadors utilitzats per la seva mesura:

  1. El concepte de dimensió d’una empresa es fonamenta en la mesura de les magnituds econòmiques....

  1. El creixement intern i extern de les empreses:

  1. El creixement intern es pot definir com aquella operatòria o inversió que crea una capacitat productiva....


  1. Respecte la direcció per objectius (DPO), les seves característiques els seus avantatges i inconvenients:

C) Peter F. Drucker......


  1. La separació entre la propietat i el control de l’empresa:

  1. La separació entre la propietat i el control de l’empresa representa la ruptura institucional que es produeix en la gran empresa......

  1. El Bussines Model CANVAS:

  1. El “Bussines Model CANVAS” constitueix uneixi eina de qualitat per a crear models de negocis, descrivint diferents aspectes de la idea de negoci, necessaris per a la correcta engegada del projecte empresarial. L’eina no és més que una fulla amb diferents apartats interrelacionats entre si, que cobreixen tots els aspectes bàsics d’un negoci: 1- Socis clau; 2- Activitats clau; 3- Recursos clau; 4- Proposta de valor; 5- Relació amb els clients; 6- Canals; 7- Estructura de costos; 8- Fonts d’ingressos; 9- Segments de clients.

Entradas relacionadas: