Estructura i organització empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 210,23 KB
Empresa
Empresa: unitat econòmica de producció, té recursos financers, humans i tecnològics. Arees funcionals empresa: direcció, aprovisionament, producció, comercial, adim, comptabilitat. Organigrama: representació gràfica estructura organizativa empresa. Estructura línial: formada per treballadors que segueixen una estructura jeràrquica. Alta, mitja direcció. Estructura staff: col·laboradors no inmersos directament en la jerarquia, assessoren direcció. L'Organització Formal és la que està representada en l'organigrama i en les formes reglamentàries de procedir dins l'empresa. L'Organització Informal, sorgeix de manera espontània, normalment lligada a la presència de líders naturals que són capaços d'influir en la resta de treballadors.
DEPARTAMENT RH
Gestió personal: conjunt tasques amb finalitat que RH funcionin, desenvolupar, compensació, relacions laborals, serveis socials. Admin personal: tasques burocràtiques, com nòmines. Tasques: planificar necessitats, anàlisi llocs treball, selecció personal, pla acollida treballadors, avaluar acompliment treballadors. Comunicació interna: amb treballadors per transmitir notícies, amb comunicats emails... Comunicació externa: per fora empresa, publicitat, periodistes... ASSERTIVITAT emissor: expressar desitjos opinions de manera amable. ESCOLTA ACTIVA receptor: escoltar acuradament intentant comprendre el missatge complet. Conductes no verbals: bona posició, gesticulació de mans, evitar tics. Control absentisme: control assistència del treballador i com fer-ho, targetes, entrades aparcament. Absència d'un treballador del seu lloc de treball, dins la seva jornada laboral. Justificat: dret del treballador per permís retribuït, maternitat matrimoni. Injustificat: faltes puntuals, absències sense justificar. Mesures: millorar comunicació, motivació, millorar clima laboral o flexibilitat horària.
PROCÉS DE LA FORMACIÓ
Conjunt d'accions encaminades a la formació i actualització d'aprenentatge que el treballador ha de rebre per part de l'empresa. La formació contínua del treballador contribueix a la millora de les aptituds i les actituds dels treballadors. Dona motivació i augmenta productivitat. Formació tradicional: formador imparteix coneixements a un grup de treballadors. E-learning: cursos en línia. Rooting: rotació llocs de treball. Coaching: Entrevistes personals en què el treballador escolleix un tema que el preocupa, el coach escolta i fa preguntes. Mentoring: l'empresa signa al treballador un tutor personal. Política retributiva: És la manera escollida per una determinada organització per compensar o recompensar els seus treballadors per la prestació dels seus serveis. Retribució extrínseca: Pago que rep una persona en forma de salaris, sous, incentius (directa) i prestacions (indirecta).
Retribució intrínseca
Satisfacció que una persona rep del lloc mateix o de l'entorn del lloc en què treballa. AVALUACIÓ ACOMPLIMENT: establir un pla en el qual es marquin una sèrie de resultats finals -objectius- i la manera de portar-los a terme a través d'unes competències. Beneficis avaluació acompliment: Involucrar als treballadors, Desenvolupar una determinada cultura empresarial, Millorar les actituds i resultats, Reconèixer els treballadors amb millor acompliment. Els objectius de una empresa poden ser quantitatius, o qualitatius. Els objectius es poden mesurar, assolir, resultats, temporals i específics. Competències: conjunt de coneixements, habilitats i conductes que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'un lloc de treball. Genèriques per cada treballador, específiques per cada lloc de treball.
Orientació al client - Autocontrol - Flexibilitat - Lideratge - Iniciativa - Autoconfiança - Integritat - Pensament analític - Iniciativa
Avaluació d'objectius: Mesurar el grau de consecució d'un objectiu mesurable a través d'indicadors.
Avaluació de competències: Té a veure amb conductes humanes, fixar-se en evidències (ex: actitud d'escolta activa, controla i regula la seva entonació per ser agradable).
Qui fa l'avaluació? El superior immediat: Ningú millor que aquest pot valorar al seu col·laborador, Avaluació contrastada: És una autoavaluació d'acompliment per part del mateix treballador, després entrevista amb superior. L'avaluació 360º: Es tracta que el treballador sigui avaluat pels seus superiors, companys...
El qüestionari i la entrevista de compliment, són les eines per fer una avaluació d'acompliment.
Conseqüències de l'avaluació: retributives, plans desenvolupament, promoció, reconeixement públic.
Proves professionals: tenen com objectiu avaluar el grau d'aptitud del candidat en respecte al lloc de treball.
La valoració del treball es fa per saber si existeix una equitat interna en quant a la retribució.
Compensació total: elements econòmics i no econòmics que rep el treballador.