Estructura i organització del sistema públic de Serveis Socials

Enviado por Chuletator online y clasificado en Informática y Telecomunicaciones

Escrito el en catalán con un tamaño de 9,32 KB

Com s’estructura el sistema públic dels SS? Com s’organitza? Com s’integra?

Article 15 1. El sistema públic de serveis socials s’organitza en forma de xarxa per treballar en coordinació, en col·laboració i amb el diàleg entre tots els actors que intervenen en el procés d’atenció a les persones, i s’estructura en serveis socials basics i en serveis socials especialitzats. 2. La Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública es integrada pel conjunt dels serveis i centres de serveis socials de Catalunya que són acreditats per la Generalitat per a gestionar les prestacions incloses en aquesta llei o en la cartera de serveis socials.

Què vol dir que una prestació és garantida?

Són exigibles com a dret del ciutadà. Els pressupostos financen les prestacions (article 2) Ex: SS Bàsics

Quins requisits han de tenir els titulars de dret per accedir als Serveis Socials?

Son titulars del dret a accedir al sistema públic de serveis socials els ciutadans dels estats membres de la Unió Europea empadronats en un municipi de Catalunya.

I si no es compleixen les condicions de l’apartat anterior?

Poden accedir que compleixen les situacions: situació en necessitat personal bàsica d’acord amb el que estableix la legislació amb matèria d’estrangeria.

De les funcions que atribueix la llei de Serveis Socials Bàsics. Anomenen 10.

Article 17. 1. Gestionar prestacions d’urgencia social 2. Promoure mesures de inserció social, laboral i educativa 3. Detectar les situacions de necessitat personal, familiar i comunitaria en llur ambit territorial 4. Intervenir en nuclis familiars o convivencials en situació de risc social, especialment si hi ha menors. 5. Prestar serveis d’intervencio socioeducativa no residencial per a infants i adolescents 6. Aplicar protocols de prevenció i d’atenció davant de maltractaments a persones dels col·lectius mes vulnerables. 7. Gestionar la tramitació de les prestacions econòmiques d’àmbit municipal i comarcal i les altres que li siguin atribuïdes. 8. Orientar l’accés als serveis socials especialitzats, especialment els d’atenció diürna, tecnològica i residencial. 9. Informar a petició de jutges i fiscals sobre la situació personal i familiar de persones afectades per causes judicials 10. Revisar el programa individual d’atenció a la dependència i de promoció de l’autonomia personal quan correspongui

Què és la cartera de serveis?

Llei 11 2007/.. És l’instrument que determina el conjunt de prestacions de la Xarxa de serveis socials d’atenció pública.

A qui li correspon la gestió de l’àrea bàsica de serveis socials en funció de nombres d’habitants?

Article 34. Si és menys de 20.000 habitants li pertoca al Consell Comarcal o es pot crear un ens associatiu. Si és igual o més de 20.000 li correspon a l’Ajuntament de cada municipi.

En relació a la cartera de Serveis Socials, de quants treballadors socials i educadors hem de comptar?

3 treballadors i 2 educadors per cada 15.000 habitants

En relació a la legislació, els usuaris de SS poden renunciar a les prestacions concedides?

Article 9. Renunciar a les prestacions i els serveis acreditats, llevat que afecti als interessos de menors d’edat o de persones incapacitades o presumptament incapacitades

El consentiment informat s’ha de donar per escrit?

No cal, s’ha de donar per escrit sempre i quan impliqui l’ingrés en un establiment residencial de serveis socials.

Poden accedir els usuaris al seu expedient?

Poden demanar el seu expedient personal, sempre que no vulneri el dret de la intimitat d’una tercera persona. Es pot fer una còpia, però s’ha de revisar per evitar les notes anotades de terceres persones.

Què s’entén, segons la legislació, la prestació de sistema públic de serveis socials?

les actuacions, les intervencions tècniques, programes, projectes, mitjans d’ajuda econòmica que s’ofereixen a persones i amb les finalitats de l’article 3 i article 20.

De les prestacions de la Xarxa de Serveis Socials d’Atenció Pública, anomena les prestacions referents a Serveis Socials Bàsics i Salut:

Tots els serveis socials d’atenció social bàsics. El servei de la dóna s’ha tret. 1. Serveis d’atenció domiciliaria 2. Serveis d’ajuda a domicili 3. Servei de les tecnologies de suport i cura

Totes les prestacions de serveis socials bàsics, son garantides?

1.1.7. Serveis de suport als serveis socials basics és l’única que no és garantida.

Una persona de tant habitants, quantes àrees de serveis ha d’haver? Quants professionals necessitaríem segons el número d’habitants.

72.422 habitants Pots posar més de lo que toca, però no és obligat. (1 Àrea cada 20.000 habitants) 3 àrees obligades (3 treballadors socials i 2 educadors cada 15.000 habitants) 12 treballadors socials i 8 educadors socials.

SERVEI D’AJUDA A DOMICILI

Prestació garantida Descripció de la situació: conjunt organitzat i coordinat d’accions que es relitzen basicament a la llar de la persona i/o familia, dirigides a proporcionar atencion personals, ajuda a la llar i suport social a aquelles persones i/o families amb dificultats de desenvolupament o d’integració social o manca d’autonomia personal. El servei d’ajuda a domicili podrà complementar-se amb altres modalitats d’atencióObjecte: Promoure una millor qualitat de vida a les persones usuàries, potenciant la seva autonomia personal i families en dificultats de desenvolupament o d’integració social o manca d’autonomia personal. El servei d’ajuda podrà complementar-se amb altre modalitats d’atenció Funcions: Atenció personal, Ajuda a la llar, suport social i familiar, Relacio amb l’entorn. Tipologia: Servei bàsic Situacio de la poblacio destinataria: Risc social o dependència. Edat de la població: població general Perfils professionals: treballador social, treballador familiar, assistent d’atenció domiciliaria, auxiliar de la llar. Ràtio professionals: es disposarà de professionals suficients en nombre i perfil per a la prestació del servei.

SERVEI BÀSIC D'ATENCIÓ SOCIAL

Prestació garantida Descripció: Conjunt organitzat i coordinat d’accions professionals integrat per equips tècnics, amb l’objectiu de millorar el benestar social i afavorir la integracio de les persones. Objecte: Promoure els mecanismes per conèixer, prevenir i intervenir en persones, families i grups socials, especialment si es troben en situacio de risc social o d’exclusió. Funcions:Informacio, orientacio i assessorament. Deteccio i prevenció de situacions de risc social o d’explusió. Aplicacio del tractament de supor a persones, families o grups. Recepcio i anàlisis de les demandes relatives a les necessitats socials territorial corresponent. Gestió dels serveis d’atenció domiciliària i els altres que siguin determitants per via reglementaria. Tramitació de propostes de derivació als serveis socials d’atenció especialitzada. Treball comunitari.Tipologia de la prestacio: Servei bàsic. Situació de la població destinatària: Població general. Edat població destinatària: Població general Forma de prestació: Mitjançant intervenció d'equips de professionals. Perfils professionals: Treballador/a social, educador/a social. Ràtios de professionals: 3 treballadors socials 2 educadors per cada 15.000 habitants.

SERVEIS DE LES TECNOLOGIES DE SUPORT I CURA

Prestació garantida. Descripció: Constitueix una modalitat del servei d’atenció domiciliària el qual latecnologia adequada, permet detectar situacions d’emergència, donar una resposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona amb l’exterior. Aquest servei es presta mitjançant el supor d’un equp de professionals i de les tecnologies més adequades, en concret, teleassistència i telealarma Objecte: Promoure una millor qualitat de vida de les persones usuàries, potenciant la seva autonomia personal i unes condicions adients de convivència en el seu propi entorn familiar i sociocomunitari.. Funcions:Proporcionar un contacte permanent amb l’exterior i accés als serveis de la comunitat. Donar resposta de forma immediata en cas d’emergència. Donar seguretat i suport a la persona usuària i a la família. Evitar o retardar la institucionalització.Tipologies: Servei bàsic Situació de la població destinatària: Risc social o dependència Edat població:Població general  Forma de prestació:Mitjançant intervenció d’equip professional i tecnologia Perfils professionals: Teleassistència: operador a central de CRA. auxiliar d’equip mòbil, tècnic de suport social i operari d'instal·lacions. Telealarma: Operador central CRA Ràtios professionals: Es disposarà de professionals suficients en nombre i perfil per la prestació del servei.

Entradas relacionadas: