Estratègies de preus
Enviado por Chuletator online y clasificado en Formación y Orientación Laboral
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,4 KB
Estratègies de preus:
Diferenciació:
Fixes: és quan el producte es ven sempre al mateix preu i acostumen a ser productes de preu baix.
Variables: és aquell preu que surt de la negociació entre comprador i venedor.
Descomptes periodics: són reduccions de preus que es fan periòdicament per donar sortida als stocks, a l’any es fan dos les rebaixes d’hivern i d’estiu.
Descomptes a segons mercats: és quan discrimines el preu en funció d’una característica.
Per segments: és quan dos grups de públic objectiu paguen diferents preus pel mateix producte. Ex: preu per jubilats, preus per joves...
Discriminació per producte: és quan diferents versions d’un mateix producte tenen diferents preus. Ex: els extres que tenen els cotxes.
Imatge: és quan un mateix producte té diferents preus en funció de la imatge que transmet. Ex: packaging.
Localització: és quan pagues un preu diferent en funció de les localitats que hi hagi per veure o consumir el producte.
Temps: el preu del producte està en funció de quan es consumeix.
Competitus
Preus descomptats: és quan fixes el preu en funció de la competència.
Preus ganxo: són aquells preus que s’utilitzen per atraure al clients al punt de venda.
Preus per descomptes posteriors: és quan el venedor se li dona un marge per baixar el preu.
Psicològics
Prestigi/primats: són productes que tenen un preu molt alt amb l’objectiu de donar una imatge de qualitat
Psicològics: és quan jugues amb la psicologia de les persones.
Per a nous productes
Descremat: és llençar un producte al mercat amb preu alt per després anar-lo baixant. Té aquest nom perquè quan van sortir els iogurts descremats van sortir a un preu molt alt perquè donava la sensació de salut
Penetració: és quan llences un producte a un preu baix per evitar la competència i després pujar-lo, és el contrari del descremat.