Estratègies de Preu i Distribució en Màrqueting

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,68 KB

El Preu en el Màrqueting Mix

El preu és la quantitat que paga el client per la compra d'un producte o servei. S'ha de gestionar el preu per obtenir beneficis i assegurar la satisfacció dels consumidors. Els preus es determinen utilitzant els següents criteris:

  1. Basat en els costos: al cost total del producte s'afegeix un marge fix o percentual de benefici. Fórmula: Preu = cost total + marge de benefici
  2. Basat en la percepció del comprador: busca un equilibri entre el benefici i el sacrifici econòmic que el client està disposat a realitzar.
  3. Basat en els preus fixats per la competència: aquests seran similars, tret que una empresa es pugui diferenciar clarament de les altres.

Estratègies de Preus Clau

Descomptes i Promocions

  • Descomptes per pagament immediat
  • Descompte per volum de compra
  • Descomptes periòdics o rebaixes
  • Descomptes aleatoris o ofertes
  • Descomptes estacionals

Preus Psicològics

  • Preu imparell o no arrodonit: s'utilitzen decimals per associar-los a un preu percebut com a menor.
  • Preu parell o arrodonit: s'acosta a un nombre enter pròxim per millorar la imatge del producte.
  • Preus de prestigi: preus alts perquè el producte s'associï a qualitat i/o renom.
  • Preus de referència: productes líders de venda amb els quals es compara el preu.

Estratègies per a Diverses Línies de Productes

  • Líder en pèrdues: producte a preu reduït, fins i tot sense beneficis, per atreure compradors.
  • Preu paquet: fixar un preu per a un grup de productes que sigui inferior al preu individual de cada un.
  • Preus captius: fixar un preu baix a un producte principal, compensant-lo amb el complementari que és necessari per al funcionament del primer (exemple: càpsules de cafè Nespresso).

Preus per a Productes Nous

  • Penetració: vendre el producte a preus baixos per estimular la compra massiva.
  • Desnatació: vendre el producte a un preu elevat per donar una imatge de prestigi i exclusivitat.

La Distribució en el Màrqueting Mix

La distribució són les tasques que porten a decidir on, quan i com s'ha de lliurar el producte al consumidor.

El Canal de Distribució

El canal de distribució és el conjunt d'agents implicats a portar els productes des del proveïdor fins al consumidor final.

  • Canal directe: no té intermediaris entre el fabricant i el client final.
  • Canal indirecte: pot ser curt (màxim dos intermediaris) o llarg (més de dos).

Els intermediaris realitzen diverses funcions de distribució entre el fabricant i el consumidor final, i poden ser:

  • Majoristes: compren quantitats elevades de producte per vendre a altres intermediaris, però mai directament al consumidor final.
  • Detallistes: venen directament al consumidor final.

Tipus d'Estratègies de Distribució

  • Intensiva: es comercialitza en el major nombre de punts de venda possible per cobrir un ampli territori i obtenir un gran volum de vendes.
  • Selectiva: es seleccionen uns punts de venda concrets en una àrea geogràfica determinada.
  • Exclusiva: venda en establiments autoritzats en un determinat territori o àrea de mercat, sovint per productes de luxe o especialitzats.

Entradas relacionadas: