Estratègies Empresarials: Clau per a l'Èxit
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 43,77 KB
Una estratègia és el conjunt de decisions que una empresa pot prendre sobre les actuacions que cal fer i sobre els recursos que pot utilitzar per dur-les a terme. Tot això pretén arribar a una sèrie d'objectius empresarials a diversos àmbits relacionats amb l'èxit.
La missió és la raó de ser d'una empresa, el conjunt d'objectius que vol assolir en el present i quins factors essencials són necessaris per assolir l'èxit.
La visió consisteix en la imatge de futur de l'empresa, com vol esdevenir a llarg termini i les metes que pretén aconseguir.
Els valors corporatius són els principis ètics que fonamenten les pautes de comportament de l'empresa.
La direcció estratègica és el procés de gestió d'una estratègia (o un conjunt d'estratègies) dins l'empresa, que s'ha d'adaptar a un entorn canviant i a la interacció amb la competència, tenint en compte el llarg termini. La direcció de l'empresa té com a finalitat principal aconseguir l'èxit de l'empresa; les seves funcions consisteixen a millorar la posició competitiva de l'empresa i a solucionar problemes que amenacen l'organització.
1. Anàlisi estratègica: Abans de definir una estratègia i de començar a traçar-ne la direcció, cal estudiar un conjunt d'elements que fonamenten la base d'una bona gestió estratègica:
- Entorn econòmic, social, polític o tecnològic: Les característiques de tot el que envolta l'empresa defineixen el conjunt d'amenaces que cal salvar, i el de les oportunitats que s'han d'aprofitar.
- Capacitat estratègica: Són els recursos de què disposa l'empresa i el conjunt de capacitats i competències que es poden desenvolupar a escala d'organització.
- Expectatives dels promotors o emprenedors del negoci: És fonamental que els propietaris de l'empresa o els seus gestors professionals defineixin de manera clara i prèvia a quins objectius o metes cal arribar, pel que fa a la millora del nivell de beneficis.
2. Elecció estratègica: Cal determinar quin tipus d'estratègia es vol implantar, ja que cada tipologia estratègica respon a unes característiques de l'empresa o del seu entorn.
3. Implantació de l'estratègia: Es tracta de definir i planificar de quina manera s'ha d'aplicar l'estratègia de l'empresa pel que fa als recursos que cal destinar i a l'organització del procés.
Corporativa: S'encarrega de prendre les decisions relacionades amb l'objectiu o abast global de l'empresa, amb la intenció de satisfer les expectatives dels propietaris o dels gestors i afegir valor a les diferents àrees de l'empresa.
De negoci: Fa referència a aspectes més concrets, com la definició dels elements que poden fer competitius els productes de l'empresa dins el seu mercat o segment de mercat.
Operativa: Busca gestionar de manera eficient els recursos de l'empresa, a escala d'un departament o més general, tenint com a marc de referència les estratègies de l'empresa a escala superior (corporativa i de negoci). Es busca que els diferents departaments o àrees contribueixin a l'èxit d'una estratègia corporativa o de negoci.