Estratègies per a Conductes Disruptives a l'Aula: Guia Pràctica

Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,45 KB

Estratègies per a Conductes Disruptives a l'Aula

Dificultat per Acabar Tasques, Dispersió i Falta de Motivació

  • Adaptar les exigències de la tasca a la seva capacitat d’atenció i control, estructurant la tasca en temps curts.
  • Reforçar les tasques acabades. Donar punts si, a més a més, estan ben acabades. Modificar l’exigència a mesura que una conducta quedi fixada.
  • Treballar en una taula individual en els moments que requereixin una major atenció.
  • Reforçar l’atenció quan està assegut treballant.

S'aixeca Contínuament del Seu Lloc

Cal assegurar-se que les normes estiguin ben clares abans d’engegar qualsevol actuació. S’aconsella:

  1. Ignorar-lo quan acudeixi a nosaltres sense les tasques acabades.
  2. Anar al seu lloc a veure’l quan està assegut treballant (li farem veure que tindrà més atenció per part nostra si compleix les normes).
  3. Donar-li un “respir” si creiem que ha estat treballant bé i que pot ser necessita moure’s.
  4. Reforçar-lo amb punts si treballa assegut el temps que calgui (s’aconsella cronometrar el temps).
  5. Ignorar-lo si acudeix al nostre lloc abans d’haver acabat la tasca.
  6. Si el nen comença a cridar l’atenció distraient els companys, no el reforçarem amb la nostra atenció: l’agafarem pel braç...

Es Dispersa amb Facilitat i No Escolta Quan Se Li Explica Alguna Cosa a Classe

  1. Fer-lo participar en l’explicació, subjectant material, repartint-lo, etc.
  2. Fer-li preguntes freqüents i fàcils per què s’animi en veure que controla les respostes.
  3. Arrimar-nos a la seva taula i continuar allí l’explicació quan veiem que està perdent el fil.
  4. Recolzar la nostra mà al seu braç mentre expliquem a tots.
  5. Concedir-li un punt per cada explicació en què hagi atès i hagi participat amb interès.

Es Frustra amb Facilitat: Quan No Li Surt un Exercici L’Esgarra

  1. Tècniques de relaxació adequades a l'edat.
  2. Ensenyar-li maneres alternatives de reaccionar.
  3. Les autoinstruccions poden ajudar-lo a avaluar-se.
  4. Adaptar l’exigència a la seva poca capacitat de control.

Fa Gràcies Perquè Tothom Rigui

  1. En les normes generals ha de quedar clar que hi ha moments per treballar i moments per divertir-se en què els nens s’han de respectar uns als altres.
  2. Si aclarim les normes per endavant, ens podem estalviar explicacions quan el nen cridi l’atenció i podrem passar directament a actuar.
  3. Si aquestes actuacions per part del nen són freqüents podem pensar que està rebent poc reforç per les seves bones conductes i que es veu obligat a recórrer a les dolentes per rebre atenció.
  4. Podem organitzar activitats en què sabem que es lluirà (concurs d’acudits). No es tracta d’activitats organitzades pensant exclusivament en ell; han d’estar dirigides a tota la classe.

Vol Ser el Primer de la Fila i Acaba Barallant-se amb els Companys

  1. Podem evitar problemes establint un ordre a la fila o oferint al nen una responsabilitat que l’impedeixi baixar amb tots els altres.
  2. Podem utilitzar com a premi el privilegi de sortir el primer, tot evitant la frustració de ser l’últim.
  3. Podem fer que el premi de ser el primer no sigui immediat. Després d’un mínim de vegades d’entrar i sortir amb correcció, podrà ser el primer; és a dir, anirem augmentant l’exigència.
  4. Si no volem utilitzar el privilegi de sortir el primer com a premi, però el nen entra i surt correctament, li podem posar una nota de felicitació a l’agenda.
  5. En cas que el nen es baralli o causi problemes a la fila, apart de no aconseguir un punt, el podem enviar a l’últim lloc per a què, d’aquesta manera, practiqui “saber esperar”.
  6. En cap cas li traurem punts per mal comportament: continuarà conservant els que té.

Corre i Rellisca pels Passadissos; Rarament es Manté a la Fila

  1. Evitar el problema (li permetrem que baixi agafat de la nostra mà o li encarregarem que tanqui la porta de l’aula).
  2. Sancionant l’incompliment de les normes (li farem repetir el recorregut molt lentament).
  3. Enviant-lo l’últim cada vegada.
  4. Reforçant la conducta contrària (li donarem un punt cada vegada que ho faci bé).

Entradas relacionadas: