Estratègies per a Conductes Disruptives a l'Aula: Guia Pràctica
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 4,45 KB
Estratègies per a Conductes Disruptives a l'Aula
Dificultat per Acabar Tasques, Dispersió i Falta de Motivació
- Adaptar les exigències de la tasca a la seva capacitat d’atenció i control, estructurant la tasca en temps curts.
- Reforçar les tasques acabades. Donar punts si, a més a més, estan ben acabades. Modificar l’exigència a mesura que una conducta quedi fixada.
- Treballar en una taula individual en els moments que requereixin una major atenció.
- Reforçar l’atenció quan està assegut treballant.
S'aixeca Contínuament del Seu Lloc
Cal assegurar-se que les normes estiguin ben clares abans d’engegar qualsevol actuació. S’aconsella:
- Ignorar-lo quan acudeixi a nosaltres sense les tasques acabades.
- Anar al seu lloc a veure’l quan està assegut treballant (li farem veure que tindrà més atenció per part nostra si compleix les normes).
- Donar-li un “respir” si creiem que ha estat treballant bé i que pot ser necessita moure’s.
- Reforçar-lo amb punts si treballa assegut el temps que calgui (s’aconsella cronometrar el temps).
- Ignorar-lo si acudeix al nostre lloc abans d’haver acabat la tasca.
- Si el nen comença a cridar l’atenció distraient els companys, no el reforçarem amb la nostra atenció: l’agafarem pel braç...
Es Dispersa amb Facilitat i No Escolta Quan Se Li Explica Alguna Cosa a Classe
- Fer-lo participar en l’explicació, subjectant material, repartint-lo, etc.
- Fer-li preguntes freqüents i fàcils per què s’animi en veure que controla les respostes.
- Arrimar-nos a la seva taula i continuar allí l’explicació quan veiem que està perdent el fil.
- Recolzar la nostra mà al seu braç mentre expliquem a tots.
- Concedir-li un punt per cada explicació en què hagi atès i hagi participat amb interès.
Es Frustra amb Facilitat: Quan No Li Surt un Exercici L’Esgarra
- Tècniques de relaxació adequades a l'edat.
- Ensenyar-li maneres alternatives de reaccionar.
- Les autoinstruccions poden ajudar-lo a avaluar-se.
- Adaptar l’exigència a la seva poca capacitat de control.
Fa Gràcies Perquè Tothom Rigui
- En les normes generals ha de quedar clar que hi ha moments per treballar i moments per divertir-se en què els nens s’han de respectar uns als altres.
- Si aclarim les normes per endavant, ens podem estalviar explicacions quan el nen cridi l’atenció i podrem passar directament a actuar.
- Si aquestes actuacions per part del nen són freqüents podem pensar que està rebent poc reforç per les seves bones conductes i que es veu obligat a recórrer a les dolentes per rebre atenció.
- Podem organitzar activitats en què sabem que es lluirà (concurs d’acudits). No es tracta d’activitats organitzades pensant exclusivament en ell; han d’estar dirigides a tota la classe.
Vol Ser el Primer de la Fila i Acaba Barallant-se amb els Companys
- Podem evitar problemes establint un ordre a la fila o oferint al nen una responsabilitat que l’impedeixi baixar amb tots els altres.
- Podem utilitzar com a premi el privilegi de sortir el primer, tot evitant la frustració de ser l’últim.
- Podem fer que el premi de ser el primer no sigui immediat. Després d’un mínim de vegades d’entrar i sortir amb correcció, podrà ser el primer; és a dir, anirem augmentant l’exigència.
- Si no volem utilitzar el privilegi de sortir el primer com a premi, però el nen entra i surt correctament, li podem posar una nota de felicitació a l’agenda.
- En cas que el nen es baralli o causi problemes a la fila, apart de no aconseguir un punt, el podem enviar a l’últim lloc per a què, d’aquesta manera, practiqui “saber esperar”.
- En cap cas li traurem punts per mal comportament: continuarà conservant els que té.
Corre i Rellisca pels Passadissos; Rarament es Manté a la Fila
- Evitar el problema (li permetrem que baixi agafat de la nostra mà o li encarregarem que tanqui la porta de l’aula).
- Sancionant l’incompliment de les normes (li farem repetir el recorregut molt lentament).
- Enviant-lo l’últim cada vegada.
- Reforçant la conducta contrària (li donarem un punt cada vegada que ho faci bé).