Estratègies de comunicació i publicitat: Push, Pull i combinades
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,02 KB
- Canal curt: DISSENAYORA - PRODUCTOR - EMPRESA APARELLS
- Canal llarg: EMPRESA FUETS - EMPRESA CERVESA
________________________________________________________________
1. Identificar el públic objectiu.
2. Identificar i crear el missatge publicitari.
3. Seleccionar el mitjà publicitari.
4. Avaluar l’efectivitat de les accions de comunicació.
________________________________________________________________
Estratègia Push:
Una empresa que comercialitza un esprai antimosquits fa una promoció a les farmàcies que consisteix a regalar una capsa per cada 20 capses comprades.
Una empresa regala una tauleta amb aplicacions als distribuïdors perquè puguin mostrar millor el producte als seus clients.
Estratègia Pull:
Una empresa crea una promoció per al client final que consisteix a pagar dues unitats i emportar-se’n tres.
Una empresa crea un vídeo promocional i s'insereix a Facebook perquè el vegin els seus seguidors.
Combinació estratègia Push i Pull:
Una empresa que comercialitza telèfons mòbils fa un anunci a la televisió i paral·lelament incentiva els punts de venda amb una promoció que consisteix a fer un regal a cada venedor per cada 100 unitats venudes.
7. Quan escollim un mitjà de comunicació cal tenir en compte el tipus de públic objectiu, l’abast del mitjà i la seva credibilitat. Si volem fer publicitat d’una joieria orientada a gent de classe alta, quin d’aquests mitjans és millor per fer publicitat?
Revista del Club de Polo, on per ser-ne soci cal pagar 250 euros mensuals.
________________________________________________________________
Emplaçament de producte: TELEVISIÓ
Falca: RÀDIO
OPI: PUBLICITAT EXTERIOR
Faldó: PREMSA ESCRITA
Espot: TELEVISIÓ
Intersticial: INTERNET
9. Per a què serveix l’Estudi General de Mitjans?
Per conèixer l’audiència potencial d’un mitjà de comunicació.
VERDADERP / FALSO
El test d’envàs es pot fer per a un producte nou o per a un producte que es vol reposicionar. CERT
El preu final de venda del producte es veu influenciat pel nom de membres al canal. CERT
La política de distribució inclou la gestió del transport però no l’emmagatzematge, que és la logística. FALS
Un agent comercial forma part de la plantilla de l’empresa que representa. FALS
Gràcies als intermediaris és possible oferir un ventall més ampli de productes als consumidors finals. CERT
Als productes de consum alimentari no és possible que hi hagi un canal directe de distribució. FALS
Una franquícia és un sistema òptim per expandir-se minimitzant el cicle del franquiciador. CERT
El franquiciador ha de donar al franquiciat una contraprestació econòmica. FALS
El cànon d’entrada a una franquícia inclou el valor que es paga per explotar els drets sobre la marca franquiciada. CERT
Generalment, l’acord de franquícia inclou formació. CERT
Una franquícia màster permet que el franquiciat modifiqui característiques del producte o de la comunicació. FALS
Una empresa productora de béns de luxe hauria d’optar per una distribució per compte d’altri. FALS
La distribució per compte propi té més control sobre la gestió del producte, però també pot ser més costosa. CERT
Quan en un canal intervé un majorista i un detallista es por parlar de canal indirecte llarg. CERT
Una canal indirecte llarg pot resultar interessant per reduir costos si es vol una distribució intensiva. CERT
Les botigues multimarca són una bona idea si es vol optar per una distribució intensiva. CERT
Quan es pacta una distribució exclusiva amb un detallista és recomanable incloure clàusules en què es concreti que no pot vendre productes que son competidors. CERT
La publicitat és una eina molt efectiva si es pretén arribar a un gran nom de consumidors i el producte de consum és massiu. CERT
El brífing serveix per documentar els objectius de les comunicacions de màrqueting i és el document bàsic per a una agència de comunicació. CERT
La publicitat de recordatori és fonamental per als productes madurs. CERT
Les promocions de venda faciliten l'augment de vendes a curt termini. CERT
Les promocions per als intermediaris formen part de l’estratègia pull. FALS
L’inconvenient d’una demostració, com a eina de promoció, és que és molt cara. CERT
Un lloc web corporatiu serveix per crear imatge de marca, mentre que el web per a la botiga en línia centrar els esforços a convertir les visites en vendes. CERT
Les empreses petites no poden optar a utilitzar les xarxes socials amb èxit. FALS