Estratègies Clau: Màrqueting, Inversió i Finançament Empresarial

Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,27 KB

Estratègies de Màrqueting i Gestió Financera Empresarial

Estratègies de Màrqueting

Estratègies relacionades amb el producte: Cicle de Vida

  • Introducció: Donar a conèixer el producte. Vendes baixes i possibles pèrdues.
  • Creixement: Augment de vendes. S'aprofita l'experiència dels clients i es fomenta el boca a boca.
  • Maduresa: Vendes estabilitzades. Es busquen estratègies per fidelitzar clients.
  • Declivi: Vendes disminueixen per pèrdua d'interès o nous competidors. Es decideix si renovar o eliminar el producte.

Estratègies de distribució

  • Intensiva: Cobrir el màxim de punts de venda (productes de consum massiu: refrescos, detergents).
  • Selectiva: Es seleccionen punts de venda concrets segons el posicionament de marca (roba, cosmètics, electrònica).
  • Exclusiva: Venda en pocs establiments, ideal per marques de luxe (Rolex, Ferrari, Louis Vuitton).

Estratègies de comunicació o promoció

  • Publicitat
  • Promocions de vendes
  • Venda personal
  • Relacions públiques
  • Fires i exposicions

Gestió d'Inversions

Mètodes per seleccionar la millor inversió

Característiques d’una inversió
  • Desemborsament inicial: Quantitat de diners que l’empresa ha de destinar en un inici.
  • Durada temporal: Període de temps durant el qual es recuperarà la inversió.
  • Fluxos nets de caixa: Beneficis generats per la inversió després de descomptar despeses.
  • Valor residual: Valor que tindrà l’actiu al final de la seva vida útil.
Mètodes de selecció i valoració d’inversions

Mètodes estàtics: No tenen en compte el valor temporal dels diners.

Exemples de mètodes estàtics:
  • Període de recuperació (Payback): Temps que es triga a recuperar la inversió inicial.
  • Rendibilitat comptable mitjana: Relació entre benefici net i inversió inicial.

Fonts de Finançament Empresarial

Les fonts de finançament són els recursos econòmics que una empresa utilitza per dur a terme les seves activitats i projectes.

Fonts de finançament pròpies

Són els recursos que provenen dels mateixos propietaris o de beneficis generats per l’empresa.

Fonts de finançament pròpies externes
  • Capital social: Aportacions de diners fetes pels socis de l’empresa.
  • Subvencions: Ajudes econòmiques atorgades per institucions públiques per fomentar determinades activitats empresarials.
Fonts de finançament pròpies internes o autofinançament
  • Reserves: Part del benefici net que no es reparteix entre els socis i es reinverteix en l’empresa.
  • Amortitzacions: Quantitats de diners destinades a compensar la pèrdua de valor dels actius fixos per ús o obsolescència.
  • Provisions: Fons que es guarden per fer front a possibles despeses futures o riscos.

Fonts de finançament alienes

Són els recursos que l’empresa obté de tercers, com bancs o altres entitats financeres.

Fonts de finançament alienes a llarg termini
  • Préstecs bancaris: Crèdits concedits per bancs amb un període de devolució superior a un any.
  • Emissió d’obligacions o bons: L’empresa emet títols de deute que són comprats per inversors a canvi d’un interès.
  • Leasing (arrendament financer): Lloguer amb opció de compra d’un bé, com maquinària o vehicles.
  • Hipoteques: Préstecs obtinguts amb garantia d’un bé immoble.
Fonts de finançament alienes a curt termini
  • Crèdits bancaris: Finançament a curt termini per cobrir necessitats puntuals de liquiditat.
  • Descompte d’efectes comercials: Venda de drets de cobrament abans del venciment a canvi d’un descompte.
  • Factoring: Venda de factures pendents de cobrament a una empresa especialitzada a canvi d’una comissió.
  • Confirming: Un banc gestiona els pagaments als proveïdors de l’empresa, avançant els diners si cal.

Criteris per seleccionar una font de finançament

  • Cost financer: Els interessos o costos associats.
  • Risc associat: Possibilitat de no poder retornar el préstec.
  • Termini de devolució: Si és a curt o llarg termini.
  • Condicions del mercat: Disponibilitat de finançament segons la situació econòmica.

Els Cicles en l’Empresa

Les empreses passen per diferents cicles financers:

  • Cicle d’inversió: Compra d’actius i recursos per produir.
  • Cicle d’explotació: Activitat diària de l’empresa.
  • Cicle de finançament: Obtenció i devolució de recursos financers.

Entradas relacionadas: