Estratègies Clau: Màrqueting, Inversió i Finançament Empresarial
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,27 KB
Estratègies de Màrqueting i Gestió Financera Empresarial
Estratègies de Màrqueting
Estratègies relacionades amb el producte: Cicle de Vida
- Introducció: Donar a conèixer el producte. Vendes baixes i possibles pèrdues.
- Creixement: Augment de vendes. S'aprofita l'experiència dels clients i es fomenta el boca a boca.
- Maduresa: Vendes estabilitzades. Es busquen estratègies per fidelitzar clients.
- Declivi: Vendes disminueixen per pèrdua d'interès o nous competidors. Es decideix si renovar o eliminar el producte.
Estratègies de distribució
- Intensiva: Cobrir el màxim de punts de venda (productes de consum massiu: refrescos, detergents).
- Selectiva: Es seleccionen punts de venda concrets segons el posicionament de marca (roba, cosmètics, electrònica).
- Exclusiva: Venda en pocs establiments, ideal per marques de luxe (Rolex, Ferrari, Louis Vuitton).
Estratègies de comunicació o promoció
- Publicitat
- Promocions de vendes
- Venda personal
- Relacions públiques
- Fires i exposicions
Gestió d'Inversions
Mètodes per seleccionar la millor inversió
Característiques d’una inversió
- Desemborsament inicial: Quantitat de diners que l’empresa ha de destinar en un inici.
- Durada temporal: Període de temps durant el qual es recuperarà la inversió.
- Fluxos nets de caixa: Beneficis generats per la inversió després de descomptar despeses.
- Valor residual: Valor que tindrà l’actiu al final de la seva vida útil.
Mètodes de selecció i valoració d’inversions
Mètodes estàtics: No tenen en compte el valor temporal dels diners.
Exemples de mètodes estàtics:
- Període de recuperació (Payback): Temps que es triga a recuperar la inversió inicial.
- Rendibilitat comptable mitjana: Relació entre benefici net i inversió inicial.
Fonts de Finançament Empresarial
Les fonts de finançament són els recursos econòmics que una empresa utilitza per dur a terme les seves activitats i projectes.
Fonts de finançament pròpies
Són els recursos que provenen dels mateixos propietaris o de beneficis generats per l’empresa.
Fonts de finançament pròpies externes
- Capital social: Aportacions de diners fetes pels socis de l’empresa.
- Subvencions: Ajudes econòmiques atorgades per institucions públiques per fomentar determinades activitats empresarials.
Fonts de finançament pròpies internes o autofinançament
- Reserves: Part del benefici net que no es reparteix entre els socis i es reinverteix en l’empresa.
- Amortitzacions: Quantitats de diners destinades a compensar la pèrdua de valor dels actius fixos per ús o obsolescència.
- Provisions: Fons que es guarden per fer front a possibles despeses futures o riscos.
Fonts de finançament alienes
Són els recursos que l’empresa obté de tercers, com bancs o altres entitats financeres.
Fonts de finançament alienes a llarg termini
- Préstecs bancaris: Crèdits concedits per bancs amb un període de devolució superior a un any.
- Emissió d’obligacions o bons: L’empresa emet títols de deute que són comprats per inversors a canvi d’un interès.
- Leasing (arrendament financer): Lloguer amb opció de compra d’un bé, com maquinària o vehicles.
- Hipoteques: Préstecs obtinguts amb garantia d’un bé immoble.
Fonts de finançament alienes a curt termini
- Crèdits bancaris: Finançament a curt termini per cobrir necessitats puntuals de liquiditat.
- Descompte d’efectes comercials: Venda de drets de cobrament abans del venciment a canvi d’un descompte.
- Factoring: Venda de factures pendents de cobrament a una empresa especialitzada a canvi d’una comissió.
- Confirming: Un banc gestiona els pagaments als proveïdors de l’empresa, avançant els diners si cal.
Criteris per seleccionar una font de finançament
- Cost financer: Els interessos o costos associats.
- Risc associat: Possibilitat de no poder retornar el préstec.
- Termini de devolució: Si és a curt o llarg termini.
- Condicions del mercat: Disponibilitat de finançament segons la situació econòmica.
Els Cicles en l’Empresa
Les empreses passen per diferents cicles financers:
- Cicle d’inversió: Compra d’actius i recursos per produir.
- Cicle d’explotació: Activitat diària de l’empresa.
- Cicle de finançament: Obtenció i devolució de recursos financers.