Estratègies d'Animació i Disseny per a l'Èxit Comercial
Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,76 KB
Animació Exterior: Clau per Atraure Clients
El disseny de la imatge de l'establiment comercial, juntament amb la presentació de productes, són aspectes que determinaran el comportament de les persones i les seves motivacions de compra. Els elements que hi intervenen són: la ubicació de l'establiment comercial, la façana, la imatge corporativa, la publicitat exterior i l'aparador, que ens diferencien de la competència.
Animació del Punt de Venda: Eficàcia Comercial
El punt de venda és el lloc on es realitzen les operacions de compravenda. També és l'entorn on conflueixen els interessos del fabricant i el distribuïdor, per tant, és el lloc on es creen les impressions i percepcions dels consumidors, determinant l'eficàcia i la rendibilitat comercial. L'animació és un recurs fonamental de l'activitat comercial. És un conjunt d'accions que tenen com a objectiu dinamitzar l'establiment comercial, donar-li vida o crear un ambient atractiu, amb la finalitat d'incrementar les vendes i la clientela.
Objectius Clau de l'Animació al Punt de Venda
Forma part molt important del màrqueting i pretén aconseguir:
- Establir una comunicació efectiva amb el comprador potencial, amb la finalitat de donar a conèixer l'establiment i captar la seva atenció per tal de despertar el seu interès.
- Dinamitzar l'establiment comercial.
- Crear missatges positius per comunicar-se amb els clients i mantenir la seva fidelitat.
- Crear, mantenir o millorar la imatge del punt de venda.
- Incrementar el volum de vendes provocant el procés de decisió de compra.
- Diferenciar el punt de venda dels establiments competidors.
Comunicació Visual: Atraure i Fidelitzar Clients
És el conjunt de manifestacions visibles que fan palesa la identitat d'una empresa i els seus productes, o que permeten establir diferències visuals amb altres competències. L'objectiu és atraure la clientela i aconseguir que entri a l'establiment comercial.
Les 5 Fases de la Comunicació Visual
- Visualització: Ser visible des de lluny per la clientela potencial.
- Ubicació: La imatge visual exterior de l'establiment comercial ha d'incloure elements que permetin situar-lo en un espai concret per tal que sigui fàcil localitzar-lo.
- Aproximació: L'exterior de l'establiment ha d'actuar com un esquer, incorporant elements que animin el client a acostar-se per percebre el detall.
- Diferenciació: La imatge de l'interior ha de ser diferent a la de la resta de la competència. Per aquest motiu, les cadenes comercials i franquícies utilitzen la mateixa imatge corporativa per tal que els diferenciïn ràpidament dels altres, encara que estiguin en un entorn desconegut.
- Entrada: Aconseguir que el client entri a l'establiment. Desenvolupar un procés de comunicació que transmeti una idea atractiva.
L'establiment és l'emissor que transmet un missatge (imatge comercial). Si la reacció és positiva, els receptors entraran a l'establiment; l'atracció farà que hi entrin en un futur. Perquè el procés comunicatiu sigui efectiu, el receptor ha de ser capaç de captar el missatge, distingir-lo dels altres i valorar-los.
Disseny Exterior de l'Establiment: Clau de l'Èxit
L'emplaçament físic determina bona part de l'èxit. L'objectiu de l'establiment és augmentar la rendibilitat mitjançant la venda de productes i/o serveis. L'objectiu és crear un aspecte positiu del punt de venda per despertar l'atenció del públic. Una presentació adequada dels elements exteriors i el disseny exterior manifesten la seva personalitat i estil comercial.
Ubicació de l'Establiment Comercial: Factors Clau
(Població, zona, barri...) Cal disposar d'estudis econòmics i informació de la clientela i la seva potencialitat: nivell social, hàbits, nivell de vida, gustos i preferències, poder adquisitiu, competència directa i potencial. Un cop escollit el lloc, cal informació sobre:
- Llocs naturals de pas: carrers coneguts, fàcil accés i per què.
- Negocis, edificis o construccions pròximes: per tal d'aprofitar la seva imatge i atraure un determinat públic.
- Esquema urbanístic: l'equipament de la zona pot contribuir a l'atracció comercial i influir en la captació de clients.
- Cost del terreny o del local: factor influent i decisiu.
- Perímetre d'atracció del negoci: capacitat de l'establiment sobre el públic d'una determinada àrea.
La Façana: Primer Element d'Atracció Exterior
És el primer element exterior controlable que incideix en l'atracció. Cal cuidar al màxim els detalls; la creació de la imatge comercial, el seu disseny i manteniment diuen molt de l'empresa.
Elements Clau de la Façana
Rètols, aparadors i entrada. La dinamització de la façana serveix per cridar l'atenció dels clients i motivar-los, diferenciant-se dels altres establiments. Exemples: Obertura de l'establiment, canvis de temporada (ex: 'Ja és primavera').
Distància i Percepció Visual
- A 200m: colors i grans volums.
- A menys de 100m: colors i anagrames.
- Entre 7 i 10m: color dels productes de l'aparador.
- A 3m: marca dels productes de l'aparador.
- A 1,5m: lletres i preus.
La Façana com a Instrument de Promoció
Exemples: Grans magatzems com El Corte Inglés, que en campanya de Nadal creen una certa expectativa guarnint l'exterior. Altres exemples: aniversaris ('20 anys al teu costat'), dates comercials (Dia de la Mare i del Pare), promocions i ofertes (3x2). Els comerços moderns disposen de grans aparadors i vidrieres per aconseguir aquest efecte.
Imatge Corporativa: Identitat i Reconeixement
És el conjunt de símbols i colors que representen gràficament el concepte o idea d'una empresa. Es fixen unes instruccions per fer els logos. S'aplica la denominació logotip a la representació gràfica del nom de l'organització, marca o producte. Es parla de logosímbol o imagotip quan el logo inclou alhora la presentació gràfica del nom i el símbol.
Què és un Logotip?
És un distintiu gràfic que identifica una organització, marca o producte, format per un símbol, la representació gràfica del nom de l'organització, marca o producte, o per la combinació d'aquests dos. Els logos són simples, directes i criden l'atenció.
La Imatge Corporativa en la Ment del Públic
És la representació mental d'una empresa que té el públic interessat i la societat en general. És molt important la seva presència i difusió a través de diversos suports, com poden ser bosses, tiquets, factures, etc.