Estratègies d'Animació i Disseny per a l'Èxit Comercial

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,76 KB

Animació Exterior: Clau per Atraure Clients

El disseny de la imatge de l'establiment comercial, juntament amb la presentació de productes, són aspectes que determinaran el comportament de les persones i les seves motivacions de compra. Els elements que hi intervenen són: la ubicació de l'establiment comercial, la façana, la imatge corporativa, la publicitat exterior i l'aparador, que ens diferencien de la competència.

Animació del Punt de Venda: Eficàcia Comercial

El punt de venda és el lloc on es realitzen les operacions de compravenda. També és l'entorn on conflueixen els interessos del fabricant i el distribuïdor, per tant, és el lloc on es creen les impressions i percepcions dels consumidors, determinant l'eficàcia i la rendibilitat comercial. L'animació és un recurs fonamental de l'activitat comercial. És un conjunt d'accions que tenen com a objectiu dinamitzar l'establiment comercial, donar-li vida o crear un ambient atractiu, amb la finalitat d'incrementar les vendes i la clientela.

Objectius Clau de l'Animació al Punt de Venda

Forma part molt important del màrqueting i pretén aconseguir:

  1. Establir una comunicació efectiva amb el comprador potencial, amb la finalitat de donar a conèixer l'establiment i captar la seva atenció per tal de despertar el seu interès.
  2. Dinamitzar l'establiment comercial.
  3. Crear missatges positius per comunicar-se amb els clients i mantenir la seva fidelitat.
  4. Crear, mantenir o millorar la imatge del punt de venda.
  5. Incrementar el volum de vendes provocant el procés de decisió de compra.
  6. Diferenciar el punt de venda dels establiments competidors.

Comunicació Visual: Atraure i Fidelitzar Clients

És el conjunt de manifestacions visibles que fan palesa la identitat d'una empresa i els seus productes, o que permeten establir diferències visuals amb altres competències. L'objectiu és atraure la clientela i aconseguir que entri a l'establiment comercial.

Les 5 Fases de la Comunicació Visual

  1. Visualització: Ser visible des de lluny per la clientela potencial.
  2. Ubicació: La imatge visual exterior de l'establiment comercial ha d'incloure elements que permetin situar-lo en un espai concret per tal que sigui fàcil localitzar-lo.
  3. Aproximació: L'exterior de l'establiment ha d'actuar com un esquer, incorporant elements que animin el client a acostar-se per percebre el detall.
  4. Diferenciació: La imatge de l'interior ha de ser diferent a la de la resta de la competència. Per aquest motiu, les cadenes comercials i franquícies utilitzen la mateixa imatge corporativa per tal que els diferenciïn ràpidament dels altres, encara que estiguin en un entorn desconegut.
  5. Entrada: Aconseguir que el client entri a l'establiment. Desenvolupar un procés de comunicació que transmeti una idea atractiva.

L'establiment és l'emissor que transmet un missatge (imatge comercial). Si la reacció és positiva, els receptors entraran a l'establiment; l'atracció farà que hi entrin en un futur. Perquè el procés comunicatiu sigui efectiu, el receptor ha de ser capaç de captar el missatge, distingir-lo dels altres i valorar-los.

Disseny Exterior de l'Establiment: Clau de l'Èxit

L'emplaçament físic determina bona part de l'èxit. L'objectiu de l'establiment és augmentar la rendibilitat mitjançant la venda de productes i/o serveis. L'objectiu és crear un aspecte positiu del punt de venda per despertar l'atenció del públic. Una presentació adequada dels elements exteriors i el disseny exterior manifesten la seva personalitat i estil comercial.

Ubicació de l'Establiment Comercial: Factors Clau

(Població, zona, barri...) Cal disposar d'estudis econòmics i informació de la clientela i la seva potencialitat: nivell social, hàbits, nivell de vida, gustos i preferències, poder adquisitiu, competència directa i potencial. Un cop escollit el lloc, cal informació sobre:

  1. Llocs naturals de pas: carrers coneguts, fàcil accés i per què.
  2. Negocis, edificis o construccions pròximes: per tal d'aprofitar la seva imatge i atraure un determinat públic.
  3. Esquema urbanístic: l'equipament de la zona pot contribuir a l'atracció comercial i influir en la captació de clients.
  4. Cost del terreny o del local: factor influent i decisiu.
  5. Perímetre d'atracció del negoci: capacitat de l'establiment sobre el públic d'una determinada àrea.

La Façana: Primer Element d'Atracció Exterior

És el primer element exterior controlable que incideix en l'atracció. Cal cuidar al màxim els detalls; la creació de la imatge comercial, el seu disseny i manteniment diuen molt de l'empresa.

Elements Clau de la Façana

Rètols, aparadors i entrada. La dinamització de la façana serveix per cridar l'atenció dels clients i motivar-los, diferenciant-se dels altres establiments. Exemples: Obertura de l'establiment, canvis de temporada (ex: 'Ja és primavera').

Distància i Percepció Visual

  • A 200m: colors i grans volums.
  • A menys de 100m: colors i anagrames.
  • Entre 7 i 10m: color dels productes de l'aparador.
  • A 3m: marca dels productes de l'aparador.
  • A 1,5m: lletres i preus.

La Façana com a Instrument de Promoció

Exemples: Grans magatzems com El Corte Inglés, que en campanya de Nadal creen una certa expectativa guarnint l'exterior. Altres exemples: aniversaris ('20 anys al teu costat'), dates comercials (Dia de la Mare i del Pare), promocions i ofertes (3x2). Els comerços moderns disposen de grans aparadors i vidrieres per aconseguir aquest efecte.

Imatge Corporativa: Identitat i Reconeixement

És el conjunt de símbols i colors que representen gràficament el concepte o idea d'una empresa. Es fixen unes instruccions per fer els logos. S'aplica la denominació logotip a la representació gràfica del nom de l'organització, marca o producte. Es parla de logosímbol o imagotip quan el logo inclou alhora la presentació gràfica del nom i el símbol.

Què és un Logotip?

És un distintiu gràfic que identifica una organització, marca o producte, format per un símbol, la representació gràfica del nom de l'organització, marca o producte, o per la combinació d'aquests dos. Els logos són simples, directes i criden l'atenció.

La Imatge Corporativa en la Ment del Públic

És la representació mental d'una empresa que té el públic interessat i la societat en general. És molt important la seva presència i difusió a través de diversos suports, com poden ser bosses, tiquets, factures, etc.

Entradas relacionadas: