Estratègia de marca i xarxes socials
Enviado por Chuletator online y clasificado en Economía
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,73 KB
Característiques de l’estratègia de marca:
Qualsevol estratègia de marca ha de tenir com a objectiu la satisfacció del client.
Quan s’escolleix una estratègia de marca s’ha de conservar a llarg termini. No és bo canviar d’estratègia de marca.
L’estratègia de marca escollida ha de ser competitiva, és a dir, si jo estic a un mercat que fan marca combinada doncs jo també faré marca combinada.
Quin és l’objectiu de qualsevol estratègia de marca?
Posicionament en el mercat.
Quines característiques ha de tenir aquest posicionament?
Ha de ser atractiu.
Sigui quina sigui l’estratègia de marca sempre ha d’estar basada en les fortaleses de l’empresa.
Aquest posicionament ha de ser comunicable, és a dir que pugui ser promocionat o publicitat.
Ha de reflectir un avantatge competitiu, és a dir que et vegin diferent de la competència.
Cicle de vida i estratègia de marca:
Quan el mercat està a la fase 1 o 2 s’utilitzaria l’estratègia de marca única, és a dir la marca única és per on no està segmentat el mercat.
Aquest posicionament es diu posicionament de mercat massiu.
En la fase 3 el mercat està segmentat i l’estratègia de marca més útil és donar un nom per a cada producte de cada mercat, aquest tipus de posicionament rep el nom de posicionament diferenciat (que cada segment el producte tindrà un nom diferent).
Com crear la teva marca en les xarxes socials?
Defineix la teva marca. Els valors, la personalitat, allò que et fa diferent o únic.
Crear una estratègia nativa. Fer una estratègia per cada xarxa social i que hi hagi un pla d’acció, planificar en funció de la xarxa social que volem actuar.
Cuidar de la teva casa. Cuidar la pàgina web, o qualsevol xarxa, que estigui actualitzada.
Mantenir la constància. És el punt més important, i ser fidels a l’audiència, i que ens prenguin en serio.
Tipus de contingut que funcionen a les xarxes socials:
Entreteniment
Formació
Inspiració