Estils Pedagògics, Mètodes Didàctics i Gestió del Temps

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Deporte y Educación Física

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,66 KB

Estils d'Ensenyament

Comandament Directe

L'estil autoritari i la pràctica estan sota l'autoritat directa del docent (exemple: desfilada militar).

Ensenyament per Tasques

Una part de les explicacions i gairebé tota la pràctica s'introdueixen a les tasques per permetre una individualització del contingut i del ritme d'execució (exemple: activitats dirigides).

Ensenyament Recíproc

Els alumnes treballen per parelles o trios, i prenen responsabilitats de certes funcions d'ensenyament, sobretot el feedback (exemple: estiraments per parelles).

Autoavaluació

Presa de decisió per part del professor. Avaluació de la fitxa dels alumnes (exemple: activitat amb fitxa guia).

Inclusió

Presa de decisió per part del professor. Activitat integradora (exemple: salt oblic).

Descobriment Guiat

El docent guia els alumnes al llarg d'una sèrie de problemes en els quals s'exploraran les solucions i es prendran decisions per a trobar la més apropiada (exemple: camins de colors amb cercle).

Resolució de Problemes

El docent planteja un problema i l'alumne l'ha de resoldre explorant i explotant una gran varietat de respostes (exemple: transports amb peus i mans tocant a terra).

Programa Individualitzat

El contingut és individualitzat sobre la base de les habilitats de l'alumne (exemple: entrenaments personals).

Autoaprenentatge

L'alumne treballa sol (exemple: al pati).

Mètodes d'Ensenyament

Ensenyament Dirigit

  • Definir les modalitats d'execució de tasques d'acord amb les possibilitats dels alumnes.
  • Desenvolupar un ensenyament orientat.
  • Apreciar la prestació motriu dels alumnes i donar indicacions per a futures repeticions de la tasca.
  • Crear un clima positiu en l'activitat i estimular els alumnes.

Ensenyament Condicionat al Medi Educatiu

  • Preparar situacions, normalment en circuit, perquè els nens s'impliquin en l'activitat.
  • Suggerir formes d'acció diferents, introduint materials o equips nous.
  • Modificar la disposició dels objectes per a col·locar l'alumne davant dels problemes que haurà de resoldre.
  • Proporcionar possibles indicacions als alumnes sobre la seva prestació motriu o altre comportament.

Situació d'Activitat Lliure

  • No intervenir de forma voluntària, sinó limitar-se a les preguntes dels alumnes.
  • Garantir l'estabilitat afectiva i emocional de la sessió i controlar les situacions de conflicte.
  • Controlar els factors externs que puguin influir en el grup.

Gestió del Temps en l'Educació

Temps Programat

Temps total programat amb el qual comptes (exemple: el temps de metodologia, 120h).

Temps Útil o Funcional

És el temps que els alumnes passen sobre el terreny (exclou: vestuari, desplaçaments, relacions socials prèvies). Pregunta: Quantes hores fem de metodologia?

Temps Disponible per a la Pràctica

És el que queda si restem les prestacions de les activitats, el trasllat de material, la hidratació. Atenció amb les explicacions extenses, que treuen temps, i amb la lenta preparació de material. Pregunta: Quanta estona estem jugant?

Temps de Compromís Motor

És quan l'alumne fa els exercicis. Quan practica realment (exemple: exercici amb cues i sense cues).

Temps Real Utilitzat en la Tasca

És el temps que l'alumne treballa els objectius. L'alumne no sempre està actiu tota la pràctica; l'equipament i els materials limiten la participació (exemple: l'objectiu és bíceps. Pregunta: Quan treballem els objectius?).

Millora de la Gestió del Temps

  • Reduir el temps de desplaçament i les estones als vestuaris, augmentarà el temps útil.
  • Fer possible que respectin el temps horari destinat a la classe d'Educació Física.
  • Crear l'hàbit en els alumnes de desplaçar-se ràpidament en entrar al vestuari i en sortir-ne.
  • Estimular-los a canviar-se ràpidament.
  • Passar llista durant l'arribada de l'alumnat.
  • Evitar les redundàncies.
  • Expressar-se de manera clara i concisa, precisar als alumnes els objectius.
  • Substituir llargues explicacions per altres recursos: gràfics, sonors...
  • Millorar els procediments d'organització i de col·locació del material.
  • Preparar el material o una part d'aquest abans de la sessió, si és possible.
  • Fer col·laborar a tothom en els moviments de material.

Entradas relacionadas: