Estils d'Ensenyament i Aprenentatge: Guia de Metodologies Didàctiques
Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,63 KB
Fases de Decisió en l'Ensenyament
- Preimpacte: Inclou les decisions preses amb anterioritat al primer contacte entre el professor i l'alumne.
- Impacte: Totes aquelles decisions preses durant l'execució de les tasques.
- Postimpacte: Inclou les decisions referents a l'avaluació de l'execució i el feedback.
Estils Reproductius d'Ensenyament
Característiques dels Estils Reproductius
- Reproducció de coneixements i habilitats.
- El contingut és concret.
- Model correcte d'executar la tasca.
- El feedback és específic per a l'execució de la tasca.
- El clima de la classe és d'execució del model.
Tipus d'Estils Reproductius
Comandament Directe
- Protagonisme del professor.
- La funció de l'alumne és executar, seguir i obeir.
- S'aprèn per memòria immediata, a base de repetició.
- Ús: Davant de continguts que representin un risc per a la integritat física, en danses, amb grups difícils. Professors novells solen tenir tendència a refugiar-se en aquest estil.
Assignació de Tasques
- Pretén desenvolupar en l'alumne una certa autonomia de comportament útil per a una individualització de les activitats.
- El professor pren les decisions a les fases de preimpacte i postimpacte.
- És el primer estil que involucra l'alumne en la presa de decisions.
Ensenyament Recíproc
- Fomenta les relacions socials entre els companys.
- S'estableixen condicions per oferir un feedback immediat.
- El professor pren decisions en el preimpacte; l'alumne, en l'impacte; i en el postimpacte, l'observador pot aplicar feedback.
Autoavaluació
- Els alumnes es proporcionen feedback a si mateixos, utilitzant criteris desenvolupats pel professor.
Estil d'Inclusió
- Es dissenya la tasca per a diferents graus de dificultat.
- Els participants decideixen el seu nivell a la tasca i no s'exclou ningú.
Estils Productius d'Ensenyament
Característiques dels Estils Productius
- Generació de coneixements i habilitats noves per a l'alumne i/o el professor.
- El contingut és variable.
- El clima de la classe és de recerca: Dissonància cognitiva = Investigació = Recerca = Descobriment.
Tipus d'Estils Productius
Descobriment Guiat
- Es plantegen diverses preguntes a les quals l'alumne ha de donar respostes de tipus motor.
- Cada pregunta ha de provocar una resposta correcta de descoberta.
- En el preimpacte, les decisions les pren el professor.
- L'impacte és responsabilitat de l'alumne.
- En la fase de postimpacte, el mateix descobriment actua com a feedback intrínsec.
Resolució de Problemes
- Es planteja un problema que es porta a terme perquè els alumnes puguin resoldre'l.
- Preimpacte: professor.
- Impacte: alumne.
- Postimpacte: moltes vegades l'alumne pot verificar la seva resposta.
Programa Individualitzat
- L'alumne descobreix i dissenya la pregunta i la programació.
- El professor decideix el contingut i el tema general a tractar.
Estil per Alumnes Iniciats
- L'alumne inicia l'activitat.
- Mostra voluntat de dissenyar els seus propis problemes i buscar-ne solucions.
Autoensenyament
- Pròpia del condicionament físic i l'autoentrenament.