Estils d'Ensenyament i Aprenentatge: Guia de Metodologies Didàctiques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Diseño e Ingeniería

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,63 KB

Fases de Decisió en l'Ensenyament

  • Preimpacte: Inclou les decisions preses amb anterioritat al primer contacte entre el professor i l'alumne.
  • Impacte: Totes aquelles decisions preses durant l'execució de les tasques.
  • Postimpacte: Inclou les decisions referents a l'avaluació de l'execució i el feedback.

Estils Reproductius d'Ensenyament

Característiques dels Estils Reproductius

  • Reproducció de coneixements i habilitats.
  • El contingut és concret.
  • Model correcte d'executar la tasca.
  • El feedback és específic per a l'execució de la tasca.
  • El clima de la classe és d'execució del model.

Tipus d'Estils Reproductius

Comandament Directe

  • Protagonisme del professor.
  • La funció de l'alumne és executar, seguir i obeir.
  • S'aprèn per memòria immediata, a base de repetició.
  • Ús: Davant de continguts que representin un risc per a la integritat física, en danses, amb grups difícils. Professors novells solen tenir tendència a refugiar-se en aquest estil.

Assignació de Tasques

  • Pretén desenvolupar en l'alumne una certa autonomia de comportament útil per a una individualització de les activitats.
  • El professor pren les decisions a les fases de preimpacte i postimpacte.
  • És el primer estil que involucra l'alumne en la presa de decisions.

Ensenyament Recíproc

  • Fomenta les relacions socials entre els companys.
  • S'estableixen condicions per oferir un feedback immediat.
  • El professor pren decisions en el preimpacte; l'alumne, en l'impacte; i en el postimpacte, l'observador pot aplicar feedback.

Autoavaluació

  • Els alumnes es proporcionen feedback a si mateixos, utilitzant criteris desenvolupats pel professor.

Estil d'Inclusió

  • Es dissenya la tasca per a diferents graus de dificultat.
  • Els participants decideixen el seu nivell a la tasca i no s'exclou ningú.

Estils Productius d'Ensenyament

Característiques dels Estils Productius

  • Generació de coneixements i habilitats noves per a l'alumne i/o el professor.
  • El contingut és variable.
  • El clima de la classe és de recerca: Dissonància cognitiva = Investigació = Recerca = Descobriment.

Tipus d'Estils Productius

Descobriment Guiat

  • Es plantegen diverses preguntes a les quals l'alumne ha de donar respostes de tipus motor.
  • Cada pregunta ha de provocar una resposta correcta de descoberta.
  • En el preimpacte, les decisions les pren el professor.
  • L'impacte és responsabilitat de l'alumne.
  • En la fase de postimpacte, el mateix descobriment actua com a feedback intrínsec.

Resolució de Problemes

  • Es planteja un problema que es porta a terme perquè els alumnes puguin resoldre'l.
  • Preimpacte: professor.
  • Impacte: alumne.
  • Postimpacte: moltes vegades l'alumne pot verificar la seva resposta.

Programa Individualitzat

  • L'alumne descobreix i dissenya la pregunta i la programació.
  • El professor decideix el contingut i el tema general a tractar.

Estil per Alumnes Iniciats

  • L'alumne inicia l'activitat.
  • Mostra voluntat de dissenyar els seus propis problemes i buscar-ne solucions.

Autoensenyament

  • Pròpia del condicionament físic i l'autoentrenament.

Entradas relacionadas: