Espot Publicitari: Narrativa Audiovisual, Definició i Tipus

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,46 KB

La Narrativa Audiovisual i el Cinema Publicitari (Espot)

Introducció al Concepte d'Espot Publicitari

El concepte de cinema publicitari avui dia és sinònim d'espot publicitari. En la realització d'un espot publicitari intervenen dues disciplines clau: el cinema i la publicitat.

A l'espot s'utilitzen les mateixes eines, llenguatge i tècniques que en el cinema, però canvia la finalitat. La finalitat de l'espot, com en qualsevol forma publicitària, és la comunicació amb la intenció de vendre un producte, un servei o promocionar una empresa o entitat. La finalitat predominant de l'espot és la comercial. El suport és el cinema o vídeo, però el missatge sempre és publicitari.

Definició d'Espot o Cinema Publicitari

Un espot és una peça audiovisual realitzada per encàrrec d'un anunciant que té una durada concreta i que s'emet en espais contractats amb l'objectiu de comunicar un missatge comercial a un grup determinat de persones anomenat públic objectiu, amb la finalitat de despertar el seu interès cap al producte, empresa o servei anunciat. Aquests espots són elaborats pels anomenats creatius publicitaris.

Tipus de Publicitat Audiovisual segons la Durada

Consideracions Tècniques: Frames per Segon

En publicitat audiovisual, els plans es compten en frames o fotogrames per segon. El format estàndard sol ser de 20 frames per segon. La televisió, no obstant això, emet a 25 frames per segon. Per tant, un espot de 20 segons tindrà un total de 500 frames (20 segons x 25 frames/segon).

Tot i que una de les característiques de la publicitat audiovisual és la seva brevetat, podem distingir diferents formes publicitàries audiovisuals segons la seva durada:

  • Espot: Entre 20 i 25 segons. Els talls solen ser a determinades hores amb la inserció d’un nombre determinat d’anuncis. També es donen els talls inesperats amb un nombre indeterminat d’anuncis, la qual cosa provoca rebuig i irritació en l’espectador.
  • Publireportatge: D’un a tres minuts.
  • Patrocini Televisiu: N’hi ha de dos tipus: un que s’insereix a l’inici o al final del programa patrocinat, i l’altre que s’inclou en el mateix programa i és el presentador o una altra persona qui emet el missatge.
  • Telepromocions: Espai televisiu per a la promoció d’un producte o servei. Una variant seria la televenda, la qual anuncia productes que no es venen als punts de venda habituals.
  • Sobreimpressions: Aparició de la marca, l’eslògan o un altre element publicitari en la pantalla mentre es retransmet el programa. Duració màxima: 6 segons.
  • Pantalla Compartida: Generalment s’ubiquen en una franja horitzontal en la part inferior de la pantalla, sense interrompre el programa.
  • Bescanvi (Barter): Un barter és un sistema de bescanvi entre els anunciants i les empreses televisives on no hi ha transacció de diners. L’anunciant finança un programa i aquest li insereix publicitat "gratuïta".
  • Emplaçament de Producte (Product Placement): Inserció de productes en programes o sèries televisives on es visualitza clarament la marca (emplaçament passiu) o se'n fa referència directa (emplaçament actiu).

Entradas relacionadas: