Espais a ludoteques: requisits i organització

Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 3,74 KB

Espais a ludoteques

han d'ocupar la totalitat d'un edifici o una part. Disposar de:

  • zona d'acollida
  • espai de joc
  • àrea d'administració i gestió
  • magatzem i sanitaris

Si hi ha nens/es -4 anys farà falta una cambra amb canviador. Espais de joc amb zones diferenciades marcant l'edat d'ús per cadascuna i l'aforament, amb mobiliari adaptat també a l'edat. Espais exteriors de joc. Preveure un espai per emmagatzemar d'ús exclusiu per a personal de ludoteca. Superfície mínima de 50m(2). La planificació del temps es pot fer mediant:

  • Calendari: totes les activitats precises d'un calendari que indica quins dies de l'any està en funcionament i quins no.
  • Cronograma: distribució d'activitats en trimestres, mes o setmana.
  • Horari: us flexiu que permet conciliar vida laboral i criança. Horari habitual de 9-5 h. Període d'adaptació: espai de temps que ocupen els primers dies que un nen/a fins que s'incorpora al centre. ØEl material mobiliari: taules, cadires, armaris, calaixos, prestatgeries...

    Les característiques d'ús:

    • Reunir condicions de seguretat i higiene.
    • Adaptar característiques físiques.
    • Bones condicions.
    • Tenir funció definida, no ha d'ocupar espai innecessari.
    • Versàtil per poder complir varies funcions.
    • Complir normativa relativa.

    ØEl material del joc: la seva funció es recolzar el desenvolupament evolutiu de l'infant.

    Característiques:

    • Resistent, durador i de qualitat.
    • Variat i versàtil.
    • Fomentar hàbits saludables i comportaments sexistes.
    • Higiènicament cal poder-lo conservar, rentar-lo.
    • Renovar-lo quan interessi generar noves expectatives.
    • Lloc específic on puguin accedir nens i on puguin deixar-lo.
    • Nens puguin beneficiar-se'n.

    ØEl material de l'entorn i natura: caixes de cartró, de sabó de rentadora, de formatgets, etc... poden servir de construcció. Rotlles de paper higiènic o de cuina poden servir com animals. La natura: pedres, petxines, fulles, flors poden servir com joc sensorial. ØEstris, suport i material fungible: es el material que es gasta. Es pot treballar amb les mans o utilitzant una sèrie d'instruments o estris; punxons, pinzells, tisores, etc... Material didàctic elaborat expressament amb una funció educativa per cada edat. RECURSOS HUMANS: L'estructura organitzativa es la manera d'organitzar el funcionament del centre. Es divideix en; àPersonal docent:

    • Direcció: responsabilitat màxima del centre.
    • Equip d'educadors/es: Acció educativa als nens/es. Possessió del títol de mestre/a en educació infantil, en el primer cicle.
    • Tutor/a: Assumeix responsabilitat d'un grup d'infants.
    • Educador/a suport: Complementa la tasca de l'educador/a i dona suport a les activitats de l'aula.
    • Educador/a de menjador: Responsable d'un bon funcionament al menjador i garantir continuïtat pedagògica i funcionament del servei amb l'horari escolar.

    à Personal NO docent: Personal de cuina, menjador, monitors de temps lliure, personal d'administració, etc... Suport logopèdic o psicològic, aula musical, etc.. Monitors de suport en diverses activitats com sortides extraescolars, menjadors, etc... AGRUPAMENT D'ALUMNES ØGrup d'infant - 1 any: 8 infants. ØGrup d'infants 1-2 anys: 13 infants. ØGrup d'infants de 2-3 anys: 20 infants.

Entradas relacionadas: