Espais a ludoteques: requisits i organització
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en catalán con un tamaño de 3,74 KB
Espais a ludoteques
han d'ocupar la totalitat d'un edifici o una part. Disposar de:
- zona d'acollida
- espai de joc
- àrea d'administració i gestió
- magatzem i sanitaris
Si hi ha nens/es -4 anys farà falta una cambra amb canviador. Espais de joc amb zones diferenciades marcant l'edat d'ús per cadascuna i l'aforament, amb mobiliari adaptat també a l'edat. Espais exteriors de joc. Preveure un espai per emmagatzemar d'ús exclusiu per a personal de ludoteca. Superfície mínima de 50m(2). La planificació del temps es pot fer mediant:
- Calendari: totes les activitats precises d'un calendari que indica quins dies de l'any està en funcionament i quins no.
- Cronograma: distribució d'activitats en trimestres, mes o setmana.
- Horari: us flexiu que permet conciliar vida laboral i criança. Horari habitual de 9-5 h. Període d'adaptació: espai de temps que ocupen els primers dies que un nen/a fins que s'incorpora al centre. ØEl material mobiliari: taules, cadires, armaris, calaixos, prestatgeries...
Les característiques d'ús:
- Reunir condicions de seguretat i higiene.
- Adaptar característiques físiques.
- Bones condicions.
- Tenir funció definida, no ha d'ocupar espai innecessari.
- Versàtil per poder complir varies funcions.
- Complir normativa relativa.
ØEl material del joc: la seva funció es recolzar el desenvolupament evolutiu de l'infant.
Característiques:
- Resistent, durador i de qualitat.
- Variat i versàtil.
- Fomentar hàbits saludables i comportaments sexistes.
- Higiènicament cal poder-lo conservar, rentar-lo.
- Renovar-lo quan interessi generar noves expectatives.
- Lloc específic on puguin accedir nens i on puguin deixar-lo.
- Nens puguin beneficiar-se'n.
ØEl material de l'entorn i natura: caixes de cartró, de sabó de rentadora, de formatgets, etc... poden servir de construcció. Rotlles de paper higiènic o de cuina poden servir com animals. La natura: pedres, petxines, fulles, flors poden servir com joc sensorial. ØEstris, suport i material fungible: es el material que es gasta. Es pot treballar amb les mans o utilitzant una sèrie d'instruments o estris; punxons, pinzells, tisores, etc... Material didàctic elaborat expressament amb una funció educativa per cada edat. RECURSOS HUMANS: L'estructura organitzativa es la manera d'organitzar el funcionament del centre. Es divideix en; àPersonal docent:
- Direcció: responsabilitat màxima del centre.
- Equip d'educadors/es: Acció educativa als nens/es. Possessió del títol de mestre/a en educació infantil, en el primer cicle.
- Tutor/a: Assumeix responsabilitat d'un grup d'infants.
- Educador/a suport: Complementa la tasca de l'educador/a i dona suport a les activitats de l'aula.
- Educador/a de menjador: Responsable d'un bon funcionament al menjador i garantir continuïtat pedagògica i funcionament del servei amb l'horari escolar.
à Personal NO docent: Personal de cuina, menjador, monitors de temps lliure, personal d'administració, etc... Suport logopèdic o psicològic, aula musical, etc.. Monitors de suport en diverses activitats com sortides extraescolars, menjadors, etc... AGRUPAMENT D'ALUMNES ØGrup d'infant - 1 any: 8 infants. ØGrup d'infants 1-2 anys: 13 infants. ØGrup d'infants de 2-3 anys: 20 infants.