Espainiako Errepide Sarea eta EAEko Paisaiaren Analisia

Enviado por Chuletator online y clasificado en Geografía

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,5 KB

EAEko Nekazaritza Paisaiaren Sarrera

Jarraian, EAEko nekazaritza-paisaia maparen iruzkina jorratuko dut. Nekazaritza espazioaren itxura edo morfologia da. Paisaia natural batetik abiatuz, giza eraginaren ondorioz (nekazaritza, abeltzaintza eta basogintza jardueren eraginez) sortzen den paisaia mota berria da.

EAEko Paisaia Eremu Nagusiak

EAEren kasuan, bi eremu nagusi bereizten dira:

  • Atlantikoa/Kantaurikoa
  • Mediterraneokoa

Bereizketa hori inguru fisikoarekiko, nekazaritza-egiturarekiko eta lurzoruaren erabilerarekiko egiten da.

Espainiako Errepide Sarea (2014ko Mapa)

Aztergai dugun mapa hau Espainiako errepide-sarearen mapa da. Mapa honen iturria “Anaya Touring Club” da eta 2014ko datuak eskaintzen dizkigu.

Maparen Legenda

Legendan azaltzen den bezala, mapan zehar agertzen diren elementuek honako hauek irudikatzen dituzte:

  • Marra urdin zuzenak: Autobideak eta autobiak.
  • Marra urdin etzanak (edo puntuak): Eraikitzen ari diren autobideak eta autobiak.
  • Marra gorriak: Bestelako errepideak.

Sarearen Diseinu Erradiala eta Zentralista

Mapan argi antzematen da Iberiar Penintsulako errepide-sareak diseinu erradiala duela. Erdigunea Madrilen dago, eta ardatzak periferiako portu eta hiri nagusienetara hedatzen dira.

Eredu hori estatuaren ikuskera zentralistari dagokio. XVIII. mendean abiatu zen Borboiekin eta 1960ko hamarkadan finkatu zen, errepide-sarea modernizatu zenean. Horrenbestez, bidaiarien eta salgaien barne-zirkulazioa da nagusi.

Lurralde Desorekak eta Dentsitatea

Ikus dezakegunez, errepideko ezaugarri teknikoetan alde nabarmenak daude. Gehienak ahalmen handiko errepideak dira, hala ere, arazo batzuk aurki daitezke.

Bestalde, lurraldeen arteko desoreka nabariak antzematen dira:

  • Dentsitate handia: Ekonomikoki garrantzitsuenak diren eremuetan (adibidez, Madril, Katalunia).
  • Dentsitate txikia: Eremu ez hain dinamikoetan (adibidez, Aragoi, Gaztela-Leon).

Trafikoaren intentsitatea handiagoa da errepide handietan. Orokorrean, Espainian bidezko irisgarritasuna handiagoa eta homogeneoagoa da beste edozein garraiotan baino. Aitzitik, trafikoa leku batzuetan pilatzen da nagusiki, hala nola industriagune eta turismo-gune nagusietan.

Errepideen Eskumenak eta Kudeaketa

Mapan irudikatzen diren errepideen eskumenak honako hauen mende egongo dira: Estatua, Autonomia Erkidegoa edo Diputazioa. Erakunde hauen lana hiri nagusi zein eskualdeen arteko komunikazioa bermatzea da, baita errepide-sareak mantentzeaz eta hobekuntzaz arduratzea ere.

Izan ere, GAPEren bidez (Garraio Azpiegituren Plan Estrategikoa, suposatuz) honako helburuak bultzatuko dira:

  • Lurraldeari irisgarritasuna ematea.
  • Egin gabeko ardatzak osatzea.
  • Europar Batasunarekin errepidez dagoen integrazioa bultzatzea.

Ondorioak eta Etorkizuneko Erronkak

Guzti honen ondorioz, esan dezakegu Estatuko zein eskualdeko biztanle-nukleoen artean, errepide-sarearen hobekuntzaren ondorioz, irisgarritasun tasa altuagoak ditugula. Gainera, errepideak kokatzen diren inguruetan hiri, industria eta turismo dentsitate handiak daude.

Hala ere, ezin dira ahaztu errepide garraioaren ingurumen arazoak. Hori dela eta, erakundeen lehenengo lana automobilen kutsadura murriztea izango da, garraio kolektiboa, trenbidea eta “errepide berdea” sustatuz.

Entradas relacionadas: