Eskolako Kultura eta Lidergoa Hobetzeko Gidak
Enviado por Chuletator online y clasificado en Magisterio
Escrito el en
vasco con un tamaño de 3,15 KB
Heldutasuna, Gelditasuna edo Gainbehera
- Heldutasuna / gelditasuna edota gainbehera
- Ibiltzen edo hondoratzen ari diren eskolak
- Disfuntzioak azaleratzen dira
- Baina, uste zaharrak bizirik daude
Aldaketa prozesuak funtsezkoagoak eta konplexuagoak dira:
- Limurtze hertsatzailea: Irakasleek alde ez egiteko pizgarriak erabiltzea; bitartean, balore zaharrak kolokan jartzen dira eta uste berriak hartzen dutenei laguntza eta saria ematen zaizkie. Segurtasun psikologiko nahikoa izanez gero, euren harresi kognitiboak aztertzen eta botatzen has daitezke.
- Erabateko biraketa: Aipatutako aldaketa mekanismo asko konbinatzen ditu. Eskolako talde guztien parte hartzea eskatzen du.
- Berrantolaketa, birsortzea: Eskola ixtea berri bat zabaltzeko
ESKOLA HOBETZEAN ERAGINA DUTEN KULTURA ARAUAK
- Helburu komunak: Badakigu nora goazen.
- Ikasleen arrakasta lortu behar da: ikasleen self-empowerment-a, autokonfiantza bultzatzea. Erronka eta estrategia egokiak erabili.
- Honetan elkarrekin lan egiten dugu.
- Etengabeko hobekuntza: Hobeto egin dezakegu (une apalak ere egongo direla ulertu behar da).
- Ikaskuntza bizitza osoan zehar.
- Arriskuak onartzea: Ezer berri egitean ikasten ari gara.
- Elkarri laguntzea: Beti inor prest egoten da laguntzeko.
- Miresmena: Guztiok daukagu zer eskaintzeko (ikasleenganako errespetua berebiziko araua da).
- Zintzotasuna: Gure diferentziak eztabaidatu ditzakegu (kritika hobetzeko aukera da mehatxua baino).
Ospakizunak eta umore ona: Gure buruarekin ondo gaude.
Ikaskuntzarako Lidergoko Praktikak
Ikasleen ikaskuntzan eragina duten lau lidergo praktika azaltzen dituzte:
Norabidea ezartzea
- Partekatutako helburuak lortzeko eskolarako aukera berriak identifikatzea, irakasleak motibatzea.
- Baloreak ezartzea eskatzen du eta irakasleak nahiz ikasleak halakoekin bat etortzea.
Irakasleen garapena bultzatzea
- Garapen profesionala bultzatzea.
- Arreta, pizgarriak edo laguntza.
- Egoera berriei erantzuna emateko irakasleen gaitasuna indartzen duten erabakitze prozesuak.
Eskola birpentsatzea
- Irakasleentzat planifikazio denbora komunak sortzea.
- Problemak ebazteko talde egiturak ezartzea.
- Lidergoa partekatzea.
- Irakasleak erabakietan inplikatzea.
Irakaskuntza-ikaskuntza programak kudeatzea
- Irakaskuntza gainbegiratzera eta ebaluatzera bideratutako zereginak.
- Curriculuma koordinatzea.
- Behar diren baliabideak ematea.
- Ikasleen aurrerapena jarraitzea.
- Gelako lana gainbegiratzea.
- Irakasleak motibatzea.
- Irakasleengan eta euren gaitasunetan konfiantza erakustea.
- Euren ekimena bultzatzea, ideia eta praktika berriak garatu ditzaten.