Eskola Antolakuntza Malgua eta Kooperatiboa: Ikas-Komunitatearen Eredua

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Psicología y Sociología

Escrito el en vasco con un tamaño de 1,59 KB

Eskola Antolakuntza Malgua eta Kooperatiboa

Erakundeen arteko Elkarlana

Hortaz gain, ezinbestekoa da beste erakunde edo eragileekin harremanetan egotea eta hauekin elkarlanean aritzea, gauzak errazago eta hobeto egiteko. Hortaz gain, etorkizun batean egon daitezkeen arazoak aurreikusi beharko lituzkete eskolan, hauek ekidin ahal izateko.

Eskolaren Antolakuntza Malgua

Eskolaren antolakuntzak malgua izan behar du eta kooperazioan oinarritu. Ezaugarri hauen kasu garbi bat da Oriokieta herri eskola, hau ikas-komunitate bat da. Bertan, hezkuntzan komunitateko partaide guztiek parte har dezakete (irakasleek, ikasleek, garbitzaileak, jantokiko langileak, gurasoek...). Hortaz gain, batzorde mistoak egiten dituzte, tertulia literarioak... etab.

Ikas-Komunitatea: Erabakiak Partekatuz

Denek parte hartzen dute ikastetxeak hartu behar dituen erabakietan eta, pixkanaka, denen artean hitz eginez erabakiak hartuz, gauzak aldatzen joan eta beraien “ametxetako” ikastetxea sortzen joaten dira. Horrela, ikus dezakegu badaudela Gairinen organigraman azaltzen diren baino elementu gehiago, antolakuntzaren malgutasunaz gain orain aipatu berri ditugun elementu guztien laguntzaz ikasle gehienen arrakasta eta ongizatea bermatu daiteke.

Eskola Arruntak vs. Ikas-Komunitateak

Ikastetxe hauek, eskola arruntekin alderatuz gero, nabariak dira bien arteko ezberdintasunak. Hala ere, badaude biek komunean dauzkaten elementu batzuk, LOMCE eta Heziberri programak, esaterako. Hau 2013an sortu zen eta bertan derrigorrez bete behar diren oinarri kurrikularrak azaltzen dira.

Entradas relacionadas: