Esgrima escènica, audiovisuals i expressió corporal: tècniques i conceptes clau
Enviado por Chuletator online y clasificado en Deporte y Educación Física
Escrito el en catalán con un tamaño de 5,2 KB
Esgrima Escènica
Moviments bàsics d'esgrima escènica:
- Brisé Exterior: Moviment d’atac dirigit a la part superior del contrincant pel costat de l’atacant amb trajectòria circular de baix cap a dalt.
- Brisé Interior: Igual que el brisé exterior, però pel costat esquerra de l’adversari.
- Couronné: Moviment d’atac a nivell mig del cos, dirigit i pel costat dret de l’atacant en un pla horitzontal cap al costat esquerra del tronc del contrincant.
- Revers: Moviment d’atac pel costat esquerra de l’atacant en un pla horitzontal cap al costat dret del tronc de l’adversari.
- Enlevé Exterior: Moviment d’atac dirigit a la cama esquerra del contrincant pel costat de l’atacant amb trajectòria circular de dalt cap a baix.
- Enlevé Interior: Igual que l’anterior, però dirigit a la cama dreta de l’adversari.
Audiovisuals
Exemples d'expressivitat corporal en audiovisuals:
- Vogue - videoclip Madonna (Expressivitat membres superiors)
- Aeros (Expressivitat membres inferiors)
- El circo de las mariposas (Expressivitat tronc)
- Opus Cactus - Momix (Plàstica corporal)
- Bodies in urban spaces (Espai)
- Monjos de Shaolin – Sutra (Lluita escènica)
Unió Ment i Cos
Conceptes clau: Mínim esforç, màxima eficàcia, consciència de les accions corporals.
Mètodes: Mètode natural, RPG, Antigimnàstica, Cos i consciència, Tècnica Alexander, Eutonia, Ioga, Pilates.
Objectius: Tècnica, Consciència i Control Corporal
Unió de ment i cos, mínim efecte i màxima eficàcia, consciència de les accions corporals.
Ona de les Mans
Figures: Triangle, Rodo, Salamandra, Margarita.
Conceptes de Segments Corporals
- Localització: Percepció d'un segment.
- Aïllament: Treball d'un segment separat o aïllat de la resta.
- Mobilització: Donar moviment a una part independentment de la resta.
- Compensació: Moviment simultani de 2 segments en direccions oposades ampliant l'efecte de l'acció mimada.
Moviments del Pit
Inclinació, Rotació i translació (igual que els malucs i el cap-coll).
Acrobàcia Dramàtica
Combinació d’elements gimnàstics-acrobàtics i dramàtics incrementant l’eficàcia motriu i els recursos creatius per comunicar, expressar i improvisar. Triar un element acrobàtic i englobar-lo en una situació dramàtica.
L'Actor, el Poeta i l'Atleta
Per ser un bon ballarí necessites tenir un cap d’actor per a poder escenificar l’escena que estàs representant, el paper que es balla; cos d’atleta per a poder realitzar tots els moviments i tenir la força necessària, i cor de poeta per poder expressar tots els sentiments.
Definició d'Expressió Corporal
Les activitats corporals d'expressió afavoreixen conductes d'expressió-comunicació d'un individu o d'un grup en els quals el substrat, la base sobre la que s’actua és el cos humà on el seu resultat és una representació estètica de la realitat, del món en el context d'una relació entre actors i espectadors.
Aspectes de la Fitxa de Descripció de Dansa Col·lectiva
Nom, país d’origen, història, llegenda o anècdotes sobre la dansa, estructura rítmica, col·locació individual, formes d’agafar-se durant la dansa, punts de la dansa (passos diferents que apareixen), moviment (descriure el desenvolupament de la dansa), proposta d’ensenyament, aspectes destacats del cos i moviment, variant i activitats complementàries.
Triple Dibuix i Seqüència
Figura o gest que es realitza amb diferents segments corporals, combina una rotació (dreta, esquerra), amb una inclinació lateral (dreta o esquerra) i amb una flexió o extensió (endavant o endarrere).
Focus d'Atenció
El focus d’atenció és el que l’actor vol que es centri l’espectador. És el punt, moment o acció que vol destacar dins l’escena en un moment determinat, fent-lo molt més evident que els altres, o disminuint l’atenció de la resta de moviments i punts.
Definició d'Emoció
Estat complex de l’organisme caracteritzat per una excitació o pertorbació que predisposa a una resposta organitzada: Les emocions es generen habitualment com a resposta a un esdeveniment extern o intern i es tradueixen a partir de gestos, actituds o altres formes d’expressió.
Components d'un Gest
Segments (És lo que se mueve), espai (Direcció = directe, recte, corbat), temps (duració = moviment lent, ràpid) i energia (intensitat = fort, explosiu).
Sobre quins hem treballat fins ara? Tots.
Tipus de Passos Mimats
Mobilitzar parts del cos, imaginant la força d’una corda lligada i estirada per un company. Fer que puges i baixes unes escales.