Escultures gregues: Hermes i Dionís Infant i Laoocont
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en catalán con un tamaño de 2,49 KB
Hermes i Dionís Infant
Hermes i Dionís Infant grup exempt, única obra original que ens ha arribat de l'escultor Praxítele. Talla de marbre grega que representa un tema mitològic, un home nu dempeus amb un infant en braços. Classic tardà. (autor) Estat força bo tot i ser un grup original grec. AF composició plana, l'eix de simetria queda trencat per la corba praxiteliana. Les proporcions de l'infant no s'adeqüen a uns models reals, segueix proporcions d'adults. tr moviment amb la corba praxiteliana es dona una sensació d'equilibri entre moviment i repòs. En el tractament del cos ha desaparegut qualsevol rastre de rigidesa. La S del cos dóna dinamisme a l'obra. Temps moment anecdòtic color i ma: Kore text i llum: acabat molt polit en el cos d'Hermes, on la llum llisca en contrast amb el joc de clarobscur als ropatges i cabells dels personatges.
Laoocont
Laoocont escultura exempta, talla de marbre grega que presenta 3 persones dempeus lluitant amb unes serps. Autor Agesandre (grec) període helenístic. Es troba al Museu Vaticà. Estat força bo tot i ser còpia romana (original bronze) AF composició triangular que formen les tres figures amb Laoocont al vèrtex. Genera una diagonal. Les figures estan unides per les serps, no podem parlar d'eix de simetria. Està concebuda per mirar-la frontalment. Segueix proporcions adultes tr moviment podem apreciar el moviment a partir dels cossos contorçats i les serps, la posició dels cossos, el gest de lluita contra les serps. Obra dinàmica. Gran talent d'Agesandre, parar un instant sense que s'aturi l'acció. Color i material Kore + trepanat: presenta incisions de poca amplària per a fer l'efecte del relleu. Temps: moment anecdòtic textura i llum clarobscur molt marcat que potencia l'expressivitat i el dramatisme de l'obra. Exprés i drama a la boca oberta de Laoocont. Contraposto: serveix per designar l'oposició harmònica de les diferents parts del cos de la figura humana, cosa que proporciona un moviment i trenca la llei de la frontalitat.