Escultors i tècniques escultòriques
Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística
Escrito el en catalán con un tamaño de 6,32 KB
Morts:
Louise Bourgeois (1911-2010) Artista francesa de llarga vida coneguda per les seves monumentals escultures de "aranyes".
Joseph Beuys (1921-86) Artista d'acoblament d'avantguarda, Catedràtica d'Escultura.
Cesar Baldaccini (1921-1998) Va guanyar notorietat internacional amb escultures fetes de actuacions aixafats.
Eduardo Paolozzi (1924-2005) Escultor, ceramista i dissenyador de mosaics d'origen italià altament innovador.
Sir Anthony Caro (1924-2013) Artista britànic influent, conegut per les seves escultures abstractes en metall soldat.
Vius:
Carl Andre (b.1935) Escultor minimalista que destaca pels seus arranjaments geomètrics d'objectes idèntics.
John De Andrea (b.1941) Escultor figuratiu nord-americà conegut pels seus nus hiperrealistes.
Claes Oldenburg (b.1929) Artista suec, conegut per les seves escultures pop art d'objectes quotidians.
Jasper Johns (b.1930) Pintor, escultor, gravador nord-americà, pioner de l'art pop d'hora.
Fernando Botero (b.1932) Pintor / escultor colombià famós per les seves emblemàtiques figures obeses.
Anomena la diferència entre modelar/ esculpir (procés additiu/substractiu)(1)
Modelar (o tècnica additiva) una escultura, és donar-li forma al material tou de què està fet l'escultura, aquests poden ser plastilina, massa flexible, o argila. Configures la forma afegint i traient material.
Esculpir (o tallar) una escultura es refereix a desfer-se de les partícules al bloc ja escalabornat fins a aconseguir conseguir la figura desitjada, extreus la part que formes.
Avantatges:
Es econòmic
Fàcil de treballar
Definitiu pot ser directe
Desavantatges:
Taca molt
S'asseca molt ràpid
S'esquerda amb freqüència
És molt fràgil
Plastelina
Avantatges:
No taca molt
Permet modelar en tamanys molt petits
Es pot acolorir
Desavantatges:
Necessita d'una estructura interna
No és fàcil
Cera
Avantatges:
És estable
És més dura quan s’acaba
No necessita d’una estructura interna
N'hi han diferents tipus: animal, vegetal, sintètica i microcristal·lines
Desavantatges:
Diferents punts de fusió
Cocció, depèn del fang, de 800 - 1200º, La xamota és un material ceràmic, és a dir, ceràmica cuita, mòlta i reduïda a grans segons diferents classificacions.
Terracota: ceràmica, fang cuit.
Barbotina: fang en estat semilíquid, per la unió de peces.
Motlles,
Acrílica,
Formes orgàniques. Dibuixa un exemple i explica perquè són importants.
Són importants perquè són formes naturals fetes per la natura amb, estructures pròpies originals. Les formes orgàniques es caracteritzen per tenir un contorn irregular i capritxós. Aquestes formes venen d’una selecció natural.
Ernest Hackel i Karl Blossfelt, treballen les figures orgàniques. Blossfelt utilitzava aquestes imatges per inspirar als seus alumnes i perquè observin la importància que tenen aquestes formes a l'hora de dissenyar.
En les formes orgàniques hi ha molta curvatura, són irregulars, es repeteixen patrons
Les fases del procés creatiu:
Preparació: Realitzem una recopilació d'informació o d’imatges per inspirar o realitzar una idea base.
Esbós: et poden ajudar a desenvolupar un concepte de manera més ràpida i en línies generals millora el teu procés de disseny. A més, a causa de la naturalesa visual dels esbossos, pots explicar millor les teves idees a altres persones.
Definitiu: Realitzem un esbós definitiu en el que la presentació conta molt, això és per tenir una representació perfecte del treball que volem realitzar.
Maqueta: Esbós tridimensional.
Croquis: Esbós amb cotes (mesures).
Vista tridimensional de la peça
Peça construïda
Quins aspectes es treballen en cadascun dels treballs fets a classe.
Topologia: Elaborar una peça figurativa que desenvolupa el concepte de topologia. S’ha de realitzar amb el mínim de línies posibles que defineixin el volum.
Dibuix en l’espai: Desenvolupar un dibuix en l’espai. Pensar con actuen les línies en un espai tridimensional. També implica experimentar i fer un joc amb diferents tipus de linea.
Churros amb el fang: Familiaritzarnos amb el fang i realitzar formes amb la tècnica dels churros.
Peça orgànica: Treballar formes orgàniques, ja que son molt importants en l'àmbit artístic per ser considerades la creació.