Escultors i tècniques escultòriques

Enviado por Chuletator online y clasificado en Plástica y Educación Artística

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,32 KB

Morts:

  • Louise Bourgeois (1911-2010) Artista francesa de llarga vida coneguda per les seves monumentals escultures de "aranyes".

  • Joseph Beuys (1921-86) Artista d'acoblament d'avantguarda, Catedràtica d'Escultura.

  • Cesar Baldaccini (1921-1998) Va guanyar notorietat internacional amb escultures fetes de actuacions aixafats.

  • Eduardo Paolozzi (1924-2005) Escultor, ceramista i dissenyador de mosaics d'origen italià altament innovador.

  • Sir Anthony Caro (1924-2013) Artista britànic influent, conegut per les seves escultures abstractes en metall soldat.

Vius:

  • Carl Andre (b.1935) Escultor minimalista que destaca pels seus arranjaments geomètrics d'objectes idèntics.

  • John De Andrea (b.1941) Escultor figuratiu nord-americà conegut pels seus nus hiperrealistes.

  • Claes Oldenburg (b.1929) Artista suec, conegut per les seves escultures pop art d'objectes quotidians.

  • Jasper Johns (b.1930) Pintor, escultor, gravador nord-americà, pioner de l'art pop d'hora.

  • Fernando Botero (b.1932) Pintor / escultor colombià famós per les seves emblemàtiques figures obeses.

Anomena la diferència entre modelar/ esculpir (procés additiu/substractiu)(1)

  • Modelar (o tècnica additiva) una escultura, és donar-li forma al material tou de què està fet l'escultura, aquests poden ser plastilina, massa flexible, o argila. Configures la forma afegint i traient material.

  • Esculpir (o tallar) una escultura es refereix a desfer-se de les partícules al bloc ja escalabornat fins a aconseguir conseguir la figura desitjada, extreus la part que formes.


Avantatges:

  • Es econòmic

  • Fàcil de treballar

  • Definitiu pot ser directe

Desavantatges:

  • Taca molt

  • S'asseca molt ràpid

  • S'esquerda amb freqüència

  • És molt fràgil

Plastelina

Avantatges:

  • No taca molt

  • Permet modelar en tamanys molt petits

  • Es pot acolorir

Desavantatges:

  • Necessita d'una estructura interna

  • No és fàcil

Cera

Avantatges:

  • És estable

  • És més dura quan s’acaba

  • No necessita d’una estructura interna

  • N'hi han diferents tipus: animal, vegetal, sintètica i microcristal·lines

Desavantatges:

  • Diferents punts de fusió


Cocció, depèn del fang, de 800 - 1200º, La xamota és un material ceràmic, és a dir, ceràmica cuita, mòlta i reduïda a grans segons diferents classificacions.

Terracota: ceràmica, fang cuit.

Barbotina: fang en estat semilíquid, per la unió de peces.

Motlles,

Acrílica,

Formes orgàniques. Dibuixa un exemple i explica perquè són importants.

Són importants perquè són formes naturals fetes per la natura amb, estructures pròpies originals. Les formes orgàniques es caracteritzen per tenir un contorn irregular i capritxós. Aquestes formes venen d’una selecció natural.

  • Ernest Hackel i Karl Blossfelt, treballen les figures orgàniques. Blossfelt utilitzava aquestes imatges per inspirar als seus alumnes i perquè observin la importància que tenen aquestes formes a l'hora de dissenyar.

  • En les formes orgàniques hi ha molta curvatura, són irregulars, es repeteixen patrons

Les fases del procés creatiu:

  • Preparació: Realitzem una recopilació d'informació o d’imatges per inspirar o realitzar una idea base.

  • Esbós: et poden ajudar a desenvolupar un concepte de manera més ràpida i en línies generals millora el teu procés de disseny. A més, a causa de la naturalesa visual dels esbossos, pots explicar millor les teves idees a altres persones.

  • Definitiu: Realitzem un esbós definitiu en el que la presentació conta molt, això és per tenir una representació perfecte del treball que volem realitzar.

  • Maqueta: Esbós tridimensional.

  • Croquis: Esbós amb cotes (mesures).

  • Vista tridimensional de la peça

  • Peça construïda


Quins aspectes es treballen en cadascun dels treballs fets a classe.

  • Topologia: Elaborar una peça figurativa que desenvolupa el concepte de topologia. S’ha de realitzar amb el mínim de línies posibles que defineixin el volum.

  • Dibuix en l’espai: Desenvolupar un dibuix en l’espai. Pensar con actuen les línies en un espai tridimensional. També implica experimentar i fer un joc amb diferents tipus de linea.

  • Churros amb el fang: Familiaritzarnos amb el fang i realitzar formes amb la tècnica dels churros.

  • Peça orgànica: Treballar formes orgàniques, ja que son molt importants en l'àmbit artístic per ser considerades la creació.

Entradas relacionadas: