Escola nova dewey

Enviado por Programa Chuletas y clasificado en Magisterio

Escrito el en catalán con un tamaño de 5,87 KB

//Sòcrates/actual:


La relació que trobem entre l’educació de Sòcrates i l’actual, esta en el mètode per el qual es transmeten coneixements que es el diàleg en forma de pregunta-resposta, en el qual l’educador fa qüestions sobre algun tema determinat i l’alumne ha de respondre, aixó afavoreix l’aprenentatge sobre les coses, a través de l’observació, experimentació o cerca d’informació. Per tant, l’educand aprèn per ell mateix.Altre relació a destacar es el respecte de les lleis de la ciutat de les quals parla Sòcrates, el be, la pietat, l’amor i la justícia, que actualment també es un tema que es tracta a les escoles, per tal de regular la convivència.
Plató és formar guardians  de l’Estat, que sàpiguen ordenar i obeir la justícia.Pel que fa el pensador Plató, hi ha pocs aspectes els quals es poden relacionar amb l’educació d’avui dia. Podem dir que podríem agafar l’educació intel·lectual de la qual parla, encara que l’educació d’avui dia es integral, no únicament intel·lectual com ell pensa.L’única relació mes directa que podem trobar es que diu que l’educació  de la dona ha de ser semblant a la de l’home, per tant, s’apropa a una educació de gènere que tenim avui dia.Altre aspecte que es podria relacionar es l’importancia de la musica i l’educació física, encara que ell la treballa amb altre finalitat, que es la preparació dels infants per al exercit, en canvi, l’educació actual, la treballa per al desenvolupament integral de l’infant, com he mencionat anteriorment.Altre aspecte que es treballa en les dues educacions, son les matemàtiques, a més fa un incís dient que al iniciar-les s’ha de fer a través del joc, i avui dia aquesta matèria es treballa d’aquesta manera. Encara que com he mencionat anteriorment la finalitat per la qual s’imparteix aquesta no es més que l’interes per a formar a infants per a la formació militar, per a que s’apiguin navegar, comercialitzar, entre d’altres.Els períodes educatius es altre aspecte a relacionar amb l’educació actual, encara que no coincideix els mateixos períodes, ni edats en les quals aprendre cada cosa. La idea de establir uns períodes per edats si que es comparteix. En l’actualitat aixó ho nomenem cursos escolars segons l’edat.

Aristòtil

Pel que fa l’educació d’Aristòtil, podem relacionar-la amb l’educació actual ja que parla de disciplines educatives, que avui dia, vindrien a ser matèries escolars. En les quals de les quatre que parla estan presents en l’actualitat, tant l’escriptura i lectura, la gimnàstica, la musica i el dibuix, per tant, te una gran relació directa amb l’actualitat. Pensó que comença a donar-li importància a l’educació integral, no com a tal, per que sempre aquestes disciplines son portades cap als seus interessos, però ja comença a aparèixer, l’importaria de treballar aquests aspectes en l’educació.

//


La educació a Roma la podrien dividir en dos etapes: Una primera etapa en la qual l’educació de l’Infant era amb el pare, aquest l’acompanyava a fer les tasques, d’aquesta manera aprenia. Quan el pare no hi era ho feia la mare. El propietari de les terres treballa juntament amb els seus servents, per tant, es fomentava el terme de família. El principal aprenentatge dels infants era l’agricultura ja que era d’on provenia la riquesa, de la terra. Una segona etapa, en la qual l’educació la feia els esclaus. Aquests esclaus que eren mes temibles eren educats com a gladiadors, per que no es rebel·lessin contra l’estat. A nivell social, aquests esclaus podien comprar la seva llibertat, per tant, es genera una nova classe social, composada per aquests esclaus i els propietaris Arrúïnat, nomenada petits comerciants. Aquesta nova classe genera una nova educació, ja que troba insuficient l’educació dels nobles.  Es crea una escola, per als ‘’pobres’’, ja que no podien pagar un instructor com feien els nobles, tenia una capacitat de 200 alumnes, dividits en grups. Apareix la figura del mestre, que son mal vistos, no cobren, però si reben regals:

Ludimagister

Ensenyança de primària (en competència amb els esclaus), Gramàtics:
Ensenyança mitjana, Retòrics:
Ensenyança superior (objectiu: governar, ensenyen a parlar i lleis). L’exèrcit s’esdevé una professió. Apareix un bil·linguisme, grec (en conseqüència a la conquesta de Grècia, s’agafa la seva cultura, ja que agrada) i llatí (llengua materna), i amb això comencen anar a Roma professors de Grec. Apareix una burocràcia, basada en aprendre lleis i la escenografia (copiar ràpid). L’educació s’esdevindrà practica, s’ensenya a comptar, escriure..., a fer carreres, natació... I lleis. S’utilitza material escolar, quadres, busts grecs, mapes i un viatge a Grècia, per a seguir la formació (Erasmus)
. L’educació anirà dels 7/10 anys, que s’acaba l’educació paternal,qui tingui diners tindrà un instructor privat i els pobres aniran a escola, fins als 20/25 anys, que ja estan preparats per ala vida publica, per ser artistes del discurs i un bon orador. Pel que fa l’ideal d’humanitas, es creat per Quintilia i Ciceró en el qual fomentaven una educació integral de l’individu. Te una gran influencia grega(ideal guerrer) i costums i maneres de fer romanes( Té en compte l’educació intel·lectual i moral).

Entradas relacionadas: