Errenazimenduko Maisulanak: Arkitektura, Eskultura eta Pintura
Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades
Escrito el en vasco con un tamaño de 5,49 KB
Brunelleschi: Santa Maria del Fioreko Kupula (Florentzia)
Florentziako Santa Maria del Fioreko kupula, Errenazimenduko lehen obra garrantzitsutzat hartzen da. Erabat berria izan zen, berrikuntza tekniko handiak ekarri zituena.
- Bi kupula bata bestearen barruan.
- Zinborio oktogonal baten gainean eraikia, alde bakoitzaren azpian egitura bat duela.
- Kupula eusteko eta liraintasuna emateko marmolezko 8 nerbio ditu.
Materialak: Harria, adreilua eta marmola.
Ezaugarriak:
- 43 metroko diametroa du.
- Errenazimenduko kupula eredugarria da.
- Hiriaren erreferentzia nagusia bihurtu zen.
Quattrocento
Donatello: David (Eskultura)
- Gai erlijiosoa du ardatz.
- Brontzezkoa da.
- Mutil gazte bat irudikatzen du, Toskanako eskualdeko kapela eta sandaliak jantzita.
- Goliaten burua zapaltzen agertzen da.
- Gorputzaren pisua zango batean oinarrituta dago: Kontraposto.
- Tonu ironikoa transmititzen du.
- Gorputzaren mugimendua "S" formakoa da, Praxitelesen estiloaren antzekoa.
Leonardo da Vinci: Azken Afaria (Pintura)
- Gai erlijiosoa: Denak harrituta daude Jesusek "traizionatu?" esan duelako.
- Konposizio simetrikoa: Simetria-ardatza Jesusen aurpegian dago, Jesus erdian kokatuta.
- Konposizio ordenatua: Zortzi apostolu alde batean eta beste sei beste aldean.
- Ihes-puntua: Jesusen atzeko leihoan dago; perspektiba eta lerro guztiak bertan amaitzen dira.
- Geometria: Konposizioan nabarmena.
- Argia eta bolumena: Argiek bolumena ematen diete figurei. Bi argi-iturri daude.
- Sfumatoa eta aire-perspektiba: Argi-itzalak gehituz edo gutxituz lortzen da sfumatoa, eta horrek aire-perspektiba sortzen du.
Cinquecento
Bramante: San Pietro in Montorio (Arkitektura)
- Errege Katolikoek enkargatu zuten.
- Tradizioak dioenez, San Pedro gurutziltzatu zuten lekuan eraiki zen.
- Barrutik txikia da (4,5 metro).
- Kalkulu matematikoen ondorioz ateratako proportzioak ditu.
- Oinplano biribila du.
Michelangelo: David (Eskultura)
- Gai erlijiosoa du ardatz.
- Klasikoan oinarritua dago.
- Marmolezkoa da.
- 4 metroko altuera du (Michelangeloren bigarren etapako obra).
- Irudiak tentsioa eta kontzentrazioa irudikatzen ditu (terribilità).
- Habaila eskuan du, Goliatek eraso aurretik, tentsio unean.
- Biluzik dago, gorputza xehetasunez aztertua.
Michelangelo: Adanen Sorrera (Pintura)
- Gai erlijiosoa.
- Konposizioa: Fondo neutroa du, perspektibarik gabe. Argi-itzalekin sortzen da perspektiba.
- Pertsonaiak: Anatomikoki perfektuak, trataera gihartsua. Erreferentziarik gabe margotuak.
Rafael: Ama Birjinaren Ezkontza (Pintura)
- Gai erlijiosoa.
- Konposizio simetrikoa: Apaiza erdigunean dago.
- Eszena (pertsonaiak) behean kokatuta dago, koadroa bitan banatuta, bi planotan.
- Maria eta Josek antzinako arropa daramate.
- Bi eszena: Ezkontza behean eta goian eraikuntza poligonala (arkitektura).
- Ihes-puntua: Eraikuntzaren leihoan dago.
- Espazioaren irudikapena: Arkitektura, eskailerak, baldosak eta kolore ezberdinak erabiliz lortua.
Michelangelo: Azken Epaia (Pintura)
- Gai erlijiosoa.
- Jesus erdian dago, fondo neutro baten gainean.
- Jesusen begietan terribilità, tentsioa, haserrea eta dramatismoa islatzen dira.
- Espresibitatea eta bolumena nabarmenak dira.
- Pertsonaiak anatomikoki perfektuak dira, trataera gihartsua dute.
- Argi-itzalak eta mugimendua ondo landuta daude.
Michelangelo: La Pietà (Eskultura)
- Gai erlijiosoa.
- Marmolezkoa da.
- Julio II.a Aita Santuak enkargatu zuen.
- Bloke bakar batean egina dago.
- Ama Birjina gaztea da, idealizatuta, espresio lasaiarekin.
- Azalaren eta jantzien tolesturen arteko kontrastea nabarmena da.
- Hiruki baten barruan sartua dago konposizioa.
Leonardo da Vinci: Haitzetako Ama Birjina (Pintura)
- Gai erlijiosoa.
- Pertsonaiak: Ama Birjina, Jesus, San Joan Bataiatzailea eta Uriel.
- Konposizio piramidala: Sakontasuna ematen du.
- Ezaugarriak:
- Errealismoa.
- Sfumatoa eta difuminatua.
- Aire-perspektiba: Gero eta urrunago doan heinean.
- Kolore hotz eta beroen kontrastea.
- Pertsonaiak eta atzeko elementuak argiaren bidez nabarmenduak.
- Marrazkiak garrantzia du (ongi prestatua).