Eros i psique analisi formal

Enviado por Chuletator online y clasificado en Arte y Humanidades

Escrito el en catalán con un tamaño de 6,74 KB

Eros-Canova:


Estil Neoclàssic italià.Escultor amb +èxit i+ influent del període neó.Aquest en un Principi era picapedrer i -> va esdevenir un gran escultor.-Tècnica Escultórica:tècnica extractiva q consisteix en extreure material de la peça de Marbre.-Forma escultòrica:exempta amb una multitud d’angles visuals.-Cromatisme:Monocroma,és A dir,el color és el blanc del marbre.-Textures:textura dels cossos és molt Suau,sembla pell.La roca sobre la qual és recolzen està treballada d forma + Rugosa.-Contrast llums i ombres poc pronunciat,suau,gents violent.-N té un eix De simetria,s’observa llibertat d moviment però aquest n es exagerat.-Composició En aspa: aspa la constitueixen les ales i els cossos dels personatges.

Tema

Mitològic.Eros(Cupido)era fill Afrodita I Ares.Psique era bella princesa q els habitants del seu país valoraven+ q Afrodita.Per Això,Afrodita és va enfadar iva enviar Eros perquè la fes enamorar d’un home Monstruós. Llavors Eros enamorar d’ella i anava a veure cada nit amb la Condició de q no li podia veure el rostre a causa de les seves germanes,amb una Llàntia oli,el descobreix,va observar la bellesa estimat.Aquest al veure q Psique no havia complert la promesa,va fugir.Afrodita la castiga i condemna al Son enter,es despertada per Eros.

Funció

Decorativa,actualment Es troba expo museu Louvre.

Símbol-significat

Eros,déu Amor,representa amor físic,Psique representa ment. Eros es representat com,adolescent Nu amb ales.Autor escull el moment en q Eros fa l’acció d besar Psique x Despertar-la del son etern.

Relació

Són D tema mitològic,funerari.Els ex + destacats:monument a MªCristina d’Àustria,monument A Climent XIV i Climent XV.

Valoració

És Una obra emblemàtica d autor.Canova va gaudir d’un gran prestigi,era reclamat x Papes i reis, és escultor + innovador,interessant del seu temps.

Pensador-Rodin:

Estil impressionista Francès ,considerat pare d lescultura moderna,seu art resumeix tendències d Lescultura XX -Tècnica escultòrica:fosa a la cera Perduda ja q permet reproduir tots els mínims detalls-Forma escultòrica: Exempta ja q n esta en contacte amb res(exepte la base)es independent.-Cromatisme:monocroma, és a dir,el color és el blanc del marbre.-Breu Descripció:home nu assegut amb l’actitud de pensar.-N té un eix de simetria.-L’escultura Està proporcionada diferents parts del cos;mans i braços són generosos.-Figura:repòs Tot i q n és estàtica.Capta el moviment en el gest natural,és a dir la posició Dels2 braços.-Postura:composició tancada.
Tema:Tracta Home nu assegut amb una mà a la barba i altra al genoll.Colzes descansen sobre Cames.Sembla q té actitud d pensar.Inspira en la Divina Comèdia d l’escriptor Dant.És una d les 200 figures q artista va fer a la porta.
Significat,simbolisme.Obra va ser dissenyada x a ser posada a L’Acadèmia d Belles Arts i es coneix amb nom d les Portes de l’Infern.+ tard va Ser engrandida i exhibida en solitari.Es creu q El pensador és Dant o el propi Escultor en actitud d pensar.Edifici d les Arts,on havia d col·locar les portes D bronze n es va arribar a fer mai i les portes van estar a l’estudi d L’escultor.Obra en format gran va ubicar-se en un lloc públic,+ tard va Dipositar-se al museu Rodin.

Funció

Decorativa.

Valoració:

obre camí a l’art n convencional,considera el pare d escultura Moderna ja q va rescatar escultura d’un llarg període d’estancament i va Convertir novament en un vehicle d’expressió personal.Influències: Julio Antonio,Maillol I tots els escultors S.XX.
A
ltres
:El bes,Les portes del’Infern,Els burgesos de Calais,altres Retrats a persones eminents.

Primers Freds-Blay:

Estil simbolista,transita entre modernitat-academicisme senmarca Període restauració -Tècnica escultòrica :tècnica extractiva,consisteix En extreure material d la peça d marbre.-Forma Escultòrica: escultura exempta,amb volum,una multitud d’angles Visuals.-Tipus d’escultura:grup escultòric, presenta una nena I un avi nus asseguts en un banc i arrupits de fred.Cromatisme:monòcroma, és a Dir,el color és el blanc del marbre.-Composició asimètrica tancada,triangular.Figures mostren proporcionades I estan en repos.Podem marcar una línia en forma d’S per la nena i una línia Vertical per l’avi.Tbe destaca la línia horitzontal q marca el banc.-l’acabat,artista Juga amb diferents textures;utilitzà Tècnica del non finito ulls nena,cabells lavi.
T
ema:Avi I nena nus romanen asseguts en un banc d pedra amb cares de patiment.Nena es Recolza sobre l’espatlla  l’avi,cercant Una protecció.Obra els personatges van vestits i simbolitzen Èdip i Antígona,tema Mitològic.Blay elimina contingut clàssic,retrata 2 persones edats allunyades.

Significa,simbolis

A llevat la roba a Les 2 figures i a donat una altra significació x subratllar pobresa i desemparam d 2 personatges edats tan diferents,fràgils:infantesa-vellesa.Capta 2 personatges anònims i a la vegada reals,ja q pobresa és realitat.Mostrar el Pas del temps ja q infantesa passem x etapes fins vellesa.

Funció:

decorativa,però a la vegada té to crítica social x Reivindicar situació en la q es troben sectors d classes popus d època.Sense Roba posa encara + manifest concepte pobresa i patiment.Durant XIX passa societat Agrària a industrial san dadaptar canvis q suposa el pasvida camp-ciutat.
Valoració:Artista Català q té reconeixement molt bo en escultura espanyola d XIX i XX.Es conserva Obra a tota Espanya.Va assolí càrrecs importància dins:Belles Arts,va ser Director d acadèmia d Belles Arts a Roma.  

Entradas relacionadas: