Erdi Aroko eta Errenazimentuko Musika Lanen Azterketa

Enviado por Chuletator online y clasificado en Música

Escrito el en vasco con un tamaño de 3,86 KB

DIES IRAE

Garaia: Erdi Aroa

Estiloa: Gregorianoa (VIII. mendea)

Musika: Anonimoa, Tomas de Celano

Sekuentzia errimatua: Tropo mota bat.

Hildakoen otoitzarako erabiltzen zen, gero requiem mezan sartu zuten.

Ezaugarriak:

  • Monofonikoa
  • Ez neurtua: Letraren azentuazioak markatzen du.
  • Doinua silabikoa, salto gutxikoa.
  • A capella
  • Latinez: Elizako hizkuntza ofiziala.
  • Modala: Protus autentikoa (I. modua, Dorikoa).
  • Forma zehatza (errimarekin): AABBCC. Testuak markatzen du.

AY SANTA MARIA

Garaia: Erdi Aroa, XIII. mendea

Egilea: Anonimoa

Estiloa: Monodia profanoa (Ama Birjinari eskaintzeko kantak).

Alfontso X. Jakitunaren izenean egina.

Ezaugarriak:

  • Trobalarien estiloa jarraitzen du.
  • Galaikoportugesa (hizkuntza erromantzea).
  • Donejakue Bidearekin erlazionatua.
  • Monofonikoa
  • Erritmo neurtua.
  • Ez dago idatzita.
  • Modala.

VIDERUNT OMNES

Garaia: Erdi Aroa, Ars Antiqua (XIII. mendea). Notre-Dameko eskola (Paris).

Egilea: Pérotin

Mezaren zati propioa: Egun zehatz baterako egina.

Organum quadruplum: Lau ahotsetako genero erlijiosoa.

Tenorra: Beheko ahotsa, jatorrizko gregoriar ahotsa. Erritmo neurtugabea.

Ezaugarriak:

  • Gainontzeko ahotsak: duplum, triplum, quadruplum. Erritmo neurtua.
  • Modu erritmikoetan oinarrituak (trokeo, yanbo, daktilo...). Antzinako Greziako oin metrikoetan oinarrituak. Erritmo hirutarra daramate, balio labur eta luzeen konbinaketa dago.
  • Neurtuak dauden ahotsak tesitura berbera dute. Honek motiboak behin eta berriz errepikatzen diren sentsazioa ematen digu. Tenorra eremu grabeago batean dago, ongi bereizten da.
  • Doinua: Salto gutxikoa.
  • Hizkuntza modala: Modu gregoriarrean oinarritua.
  • Polifonia bakarlariaren zatian jartzeko da. Koruak abesten duenean gregoriar estiloa mantentzen da.

PAVANA

Autorea: Luis de Milán (XVI. mendea), bihuela-jotzailea.

Estiloa: Errenazimentua.

Generoa: Dantza mota bat.

Ezaugarriak:

  • Hizkuntza modala.
  • Ehundura polifonikoa.
  • Doinua herrikoia, konplikaziorik gabekoa. Harmonia mantentzen da obra osoan zehar.
  • Pavana, Gallardarekin batera doan dantza da, baina Pavana dantza lasaia da eta Gallarda azkarra.

TAEDENT ANIMAN MEAM

Egilea: Tomás Luis de Victoria.

Garaia: XVI. mendea.

Estiloa: Errenazimentua.

Generoa: Erlijiosoa (norbait hiltzen denean).

Ezaugarriak:

  • Oreka polifonikoa (omofonia).
  • Katolikoek omofonia gustuko dute, letra hobeto ulertzeko.
  • Harmonia: Oraindik modala, baina kontsonantzia inperfektuaren erabilera.
  • Sentikorrak erabiltzen hasten dira.
  • Erritmoa: Neurtua, zehatza eta kontsonantea.
  • Melodia: Leuna.
  • Hizkuntza: Latina.

LA BOMBA

Egilea: Mateo Flecha Zaharra.

Garaia: XVI. mendea.

Estiloa: Errenazimentua.

Ezaugarriak:

  • Profanoa (villancico), gaztelaniaz delako, baina ez da villancicoa, ez delako homofonikoa.
  • Antzeztu egiten dute, entsalada bat da, nahasketa bat delako.
  • Musika orekatsua da. Polifonikoa da, kasu honetan kontrapuntu imitatiboa.
  • Entsaladak helburu didaktiko eta moralizatzailea dute. Latina ere sartzen dute.
  • Erritmoa erregularra da, baina entsalada denez konpas aldaketa asko daude.
  • Sistema modala.

Entradas relacionadas: