epa
Enviado por Chuletator online y clasificado en Otras materias
Escrito el en
gallego con un tamaño de 2,82 KB
5.4. Dante e A Divina Comedia.
Tanto Dante como Bocaccio son dous autores que podemos estudar na época de
Transición entre a Idade Media e o Renacemento, os dous comparten unha concepción medieval
Do mundo marcado pola cultura cristiá, pero os dous comezan tamén a mostrar o humanismo
Que caracterizará o Renacemento
A Divina Comedia é unha obra cun profundo carácter científico, filosófico, teolóxico e
Histórico, pero á vez corresponde a un elevado propósito de alta poesía. Constitúe un tratado do
Saber e do sentir cristiáns, un profundo relato sobre a experiencia mística, pero acorde cos ideais
Humanistas da súa época. Aparecen feitos e personaxes coetáneos cos que Dante dialoga para
Valorar os seus actos, para comprender o presente e lamentar o pasado. Dante convoca ás forzas
Da fe, da razón e da contemplación dunha inesgotable imaxinación. O certo é que toda a obra
Xoga constantemente co número 3: está escrita en tercetos hendecasílabos (trinta e tres sílabas
En cada terceto), divídese en tres partes, está escrita en tres tons, etc. A cada parte
Correspóndenlle 33 cantos, máis unha introdución. En total, suman 100. Ao Inferno
Correspóndelle o ton realista e dramático; ao Purgatorio o ton lírico e conmovido; ao Paraíso, o
Ton máis arrebatado, doce e musical. Cada unha das partes termina coa palabra "estrelas".
A obra conta a viaxe de Dante a través do Inferno, do Purgatorio e do Paraíso, nos dous
Primeiros casos acompañado de Virxilio ao que considera o seu mestre e representa a razón e no
último guiado por Beatriz, a muller idealizada da que Dante se tiña namorado con só nove anos.
No Inferno, en forma de cono invertido, están as almas dos pecadores clasificados segundo o
Esquema aristotélico: incontinencia, bestialidade e malicia. Aquí encóntrase con personaxes tan
Coñecidos como Paolo e Francesca que caíran en adulterio (seguindo as normas amorosas do
Stilnuovismo) ou o conde Ugolino que fora encerrado polo arcebispo Ruggieri e condenado a
Morrer de fame xunto co seu exército e os seus fillos. O Purgatorio contraponse en forma ao
Inferno, sendo unha montaña en forma de cono que contén nas súas ladeiras as almas dos que
Esperan para pasar ao paraíso:
Excomungandos, preguiceiros, mortos sen tempo ao Arrependimento... Por último, entra no Paraíso despois de arrepentirse por consello de Beatriz para cruzar o Río Leteo. O Paraíso está formado por nove ceos móbiles e un décimo ceo inmóbil, que forman Círculos concéntricos. Estes círculos, se se fechan sobre si mesmos, teñen forma de rosa. Os ceos Seguen o esquema astronómico de Ptolomeo e neles habitan os espíritus que evitaron os instintos E utilizaron a razón.
Excomungandos, preguiceiros, mortos sen tempo ao Arrependimento... Por último, entra no Paraíso despois de arrepentirse por consello de Beatriz para cruzar o Río Leteo. O Paraíso está formado por nove ceos móbiles e un décimo ceo inmóbil, que forman Círculos concéntricos. Estes círculos, se se fechan sobre si mesmos, teñen forma de rosa. Os ceos Seguen o esquema astronómico de Ptolomeo e neles habitan os espíritus que evitaron os instintos E utilizaron a razón.