Tot l'enyor de dema rima

Enviado por Chuletator online y clasificado en Lengua y literatura

Escrito el en catalán con un tamaño de 4,05 KB

L’Avantguardisme

Conjunt de moviments literaris i artístics que volien trencar amb el passat i amb els moviments anteriors. Es basaven  en l’experimentació de noves formes d’expressió artística.

Dominava l’estètica noucentista arrelada entre la burgesia i amb suport institucional (dificultat d’implantació de nous models).

Excepte alguna casos concrets, els autors defensors de l’Avantguardisme no es contradeien massa amb la literatura oficial i per tant no suposaven una alternativa real.

Els grups avantguardistes estaven poc cohesionats i formats per intel·lectuals amb divergències ideològiques i literàries importants. Les iniciatives més interessants sovint venien d’un sol individu o de grups molt reduïts.

Molts autors que van experimentar amb les noves tendències van evolucionar cap a estètiques i actituds de la literatura tradicional.

L’ENYOR DE DEMÀ

Joan Salvat Papasseit el que vol transmetre amb aquest poema són les ganes de viure, encara que ha patit molt per la seva malaltia, però ell en tot moment es resigna a morir. Ell es fixa en les coses simples i en els petits detalls que ho reflecteixen. També es veu que té una gran enyorança com el seu propi títol diu. Ell el que creu es que la mort no és dolenta i la vida és eterna.

En aquest poema Papasseit ha escrit els versos de manera lliure i sense cap tipus de rima. Per tant, fa servir l’Avantguardisme en l’apartat de la estructura, ja que com podeu veure es caracteritza per versos trencats, i es va alternant amb versos decasíl·labs i alexandrins. Els recursos literaris utilitzats són la metàfora, la polisíndeton, el paral·lelisme i la al·literació.

En conclusió en aquest poema Joan Salvat-Papasseit ens presenta una visió de la vida i de la mort, mitjançant records que es centren en petits detalls de la vida quotidiana de la que ell esta privat per la seva greu malaltia.



Entradas relacionadas: